Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Naiv å tro at topp 50 og ansatte og styre med aksjer og opsjoner deler alt du sier @Nike. Står heller ikke i statuter til PCIB at de har forpliktet seg til noe.

http://pcibiotech.no/corp-gov/

5. Shares and negotiability

The shares in PCI Biotech are freely negotiable with no form of restriction. No restrictions regarding voting, ownership or negotiability are placed on the shares in the Company’s articles of association.

14. Take-overs

The Board of Directors endorses the principles concerning equal treatment of all shareholders. In the event of a take-over bid, it is obliged to act in accordance with the requirements of Norwegian law and in accordance with the applicable principles for good corporate governance.

Transaction that in fact is a business disposal shall be approved by a General Meeting.

I 2016 tok mange PCIB aksjonærer tap, ingen samfunn som støttet de. Når tiden er der for business er PCIB management forpliktet å drøfte dette i god skikk med sine aksjonærer.

Helt enkelt!

2 Likes

Jeg ser ingen konflikt mellom det siterte fra ikognito666 og det du siterer.
Selvsagt skal muligheter drøftes enten det gjelder store avtaler eller overtakelsestilbud, og så kan aksjonærene gjøre sine valg.

Herlig å være litt naiv - da drømmer man mer - og bedre!

Denne er for nye aksjonærer.

5 Likes

Finnes det noe Arctic ¨medlemmer¨ her. Når kommer Pål med oppdatert visjon?

En annen Pål sang om dagens jul.

1 Like

Still waiting :city_sunrise::sleeping_bed:

7 Likes

Fantastisk å kunne være med på denne reisen , og ja det er som du sier @bamse LIvet er NÅ! og det å kunne bety noe for andre er uvurdelig samtidig som man kan få oppfyllt noen av sine egne drømmer på veien.

Og størst av alt er kjærlighten som bor i oss alle, så hva passer da vel bedre å si enn lykke til på reisen “A PCI :star: is Born”

7 Likes

Hva er det med finanspressen? Jeg har vært med i PCIB siden emisjonen på 7 kroner. Har fulgt godt med når den har gått bra og lagt den i skuffen og ventet når den har gått dårlig. Fordi jeg hele tiden har hatt trua. Jeg er ingen typisk investor, men kom over denne og tenkte at det måtte være en god investering med tanke på hva de utvikler. Nå har det gått noen år og ting har utviklet seg til noe som kan bli sensasjonelt. Så til poenget mitt. Den artikkelen på E-24. Hva slags analyse er det der? Det står: “Kreftselskapet PCI Biotech Holding vil bruke en blålysteknologi til å utvikle flere produkter mot kreft.” Og så videre: “I tredje kvartal tapte selskapet 14,3 millioner kroner på bunnlinjen, nesten dobbelt så mye som på samme tid i fjor, til tross for inntekter på rundt 2,4 millioner kroner.” Så skriver de riktignok noe om Asia og samarbeidet med Astra Zaneca. Men ut fra denne beskrivelsen høres det ut som et helt ordinært selskap. Og for noen dager siden hadde E-24 en helside om Ultimovax. Som fortsatt er i fase 1. Hva er dette? Henger de ikke med eller er det noen agendaer her?

12 Likes

Har mistanke om at de gjør seg til fjols for småpenger.

2 Likes

“Janteloven” har dessverre ikke gått ut på dato. Det viser seg på så mange måter. F.eks. ved hva journalister nærmest instinktivt overser selv om det foregår rett foran nesen på dem. Bare kursutviklingen de siste få ukene burde jo vært nok til at noen av dem tok seg litt, bare litt mer bry med å sette seg inn i selskapet. Men nei, da måtte de jo også “bøye nakken” bittelitt for å se nærmere på noe de åpenbart har vanskelig for å forstå.

5 Likes

Jeg velger å se positivt på medias totale mangel på forståelse og interesse for PCIB. Det betyr at vi knapt har startet reisen mot stjernene. Potensialet er fortsatt enormt og vi er alle utrolig heldige som kan være med på reisen fra starten. Det skader heller ikke å vite at vi er med på å finansiere en mulig revolusjon i helsesektoren og alle lidelsene som kan unngås.

8 Likes

Jeg sendte en mail til jouralisten i stad med en liten oppfordring om å rette opp noen faktafeil.

Bla annet at selskapet bruker rødt lys, og at neste halvår er avsatt til forhandlinger og ikke mulighet til forlengelse av forskningssamarbeidet.

4 Likes

Ja, det gjør det jo lettere for oss. Det er bare så irriterende sløvt.

4 Likes

Har vært aksjonær i PCI i to år. Fikk nyss i selskapet igjennom intervjue med Mr. Myrlid. Vil takke alle som bruker sin tid på å dele info og kunnskap med oss som ikke er helt inne i biotech, og spesielt tidsrammene som gjelder her. Det har mange en gang gjort at jeg ikke har falt for fristelsen til å selge, for det har vært seigpining dette . Det at journalister ikke hausser opp aksjen ser jeg bare som positivt, da får vi en mye sunnere utvikling i stede for at vi får et voldsomt hopp i kursen etter en positiv artikkel.

Håper alle dyktige skribenter fortsetter å dele kunnskapen sin fremover og :slight_smile:

18 Likes

Har ikke lest hva journalisten skrev, men hva om de mente blått lys i fimaVACC?

Meg bekjent så benyttes blått lys pga kortere bølgelengde i fimaVACC og rødt lys som trenger dypere i fimaCHEM.

Står også nevnt i TU:

FimaCHEM derimot:

Nok en edit:
Ser imidlertid ikke ut til at det er noe i veien for å bruke rødt lys også dersom det skal være behov, men de mener altså at blått er bedre for vaksiner ref siste setning:

https://patents.justia.com/patent/9901636

4 Likes

Jeg hadde en snikende følelse av hukommelsestap om at det var no med fimaVacc og blått lys. Takk for korreksjonen.
Jeg har allikevel mine ord i behold da sitatet er som følger;
Kreftselskapet PCI Biotech Holding vil bruke en blålysteknologi til å utvikle flere produkter mot kreft

1 Like

Finanspressen trenger nok en kjendis eller to på eiersiden for å fatte interesse. Must lever nok for tilbaketrukket til at de synes dette er spennende å skrive om. Heldige vi som har blitt klar over denne perlen for en god stund siden uten hjelp av kjendiser og avisoppslag :slightly_smiling_face:

2 Likes

Ja takk, begge deler?

Et BigPharma-selskap kjøper rettighetene til FimaNac for 80-100 milliarder kroner, og PCIB er dermed fullfinansiert til evig tid og kan vokse seg til et stort norsk BigPharma-selskap selv og videreutvikle de fantastiske mulighetene som finnes i FimaChem og FimaVacc?

8 Likes

fimaNano
fimaBACC
fimaLumiBlast

mye å henge fingrene i fremover @Durable :wink:

1 Like

Kan forøvrig melde at jeg jobber med en oppdatering av min PCIB-analyse. Mye tekst er skrevet og en del tall er knust, men blir ikke ferdig i kveld, så fortsetter i morgen kveld.

Teaser m/sladd…

51 Likes

Blir det totalslakt?

1 Like