Det er 20. desember i dag…kom igjen PCIB
Om kursen holder er egentlig opp til oss. Hvor tålmodig vil vi være UTEN nyheter i 2-3 uker / mnd ? Hvor langt ned skal vi før vi trekker ut siste mynter i fra sparegrisen og fyller opp?
Kan jo komme nyheter i fra USA - Asia eller AVTALE osv.
Ting vil snu fort så snart det kommer en lyd i fra Per & co .
Har vært imponerende støttekjøp så langt på tidligere nedturer under 70 så vi får håpe og tro på en “vakker” avslutning av børsåret.
AstraZeneca kurs SEK 946 kr og opp ca 12 kr i dag. Ikke sjekket men er det all time high?!
Pci Biotech får HVIS det blir avtale en meget potent partner i AZ!
De siste børsdagene rundt jul og nyttår er som regel gode kjøpsanledninger, da kursen på mange aksjer har en tendens til å duppe litt ned. Alltid noen som trenger penger serru
Min erfaring er at det også er en del forvaltere og andre aktører som prøver å kjøre aksjekurser opp for å få opp performance i fond og dermed også økt provisjon/bonus. Så det varierer nok litt!
Ja i de aksjene hvor fond er sterkt representert kan nok det stemme.
70 kr. uten at vi har mottatt avtale det foelger penger med lar seg hoere.
Det tyder paa at det kommer til og gaa fort oppover naar avtalene ($$$) begynner og rulle inn.
Hva tenker dere om kursen ut dagen?
Er det flere som begynner og kjøpe AZ ? Mener nå at det beste er at AZ kjøper hele PCIB da de har resurser til og rulle ut hele porteføljen raskt og få det på markedet fortest mulig,og det vil helt klart være til det beste for kreftpasienter.Når Norsk farmasi bransje glimrer med sitt fravær og ikke ser muligheten, er dette det beste som kan skje.
Ettersom jeg tror aksjen skal i “1000” kjøper jeg heller på 72 enn å kanskje aldri få den hvis jeg venter på 65.
Det kan dukke opp en melding når som helst :
- Avtale Fimavacc
- Partner i Asia
- Nyhet om AstraZeneca
etc
Hva tror dere skjer med kursen til AZ hvis det blir oppkjøp av PCIB?
Tror ikke det vil bety så mye i det korte bilde,men på sikt vil nok det gi en positiv effekt på kursen vil jeg tro.
Det er som regel den som blir oppkjøpt som får det mest positive kursutslaget på kort sikt, ofte voldsomme utslag.
Hvis noen andre er slik som meg som kjenner 70 grensa kommer nærmere og vurderer litt sikring, hør på Radium 103, 104 og 109 EN gang til og la julefreden senke seg. Når jeg hører Kristian Berg snakke om virkemåten til pci så er det nesten så nyttårsraketten går av for meg For en teknologi, for ett økonomisk potensiale og så fantastisk for fremtidens kreftsyke!
Det er vel bare å ta jule ferie, kjenner det er godt det er få åpen børsdager denne julen.
Har vært et forrykende bra år, måtte det neste bli like bra
Enig Longtrader. Og de som selger nå og tror de kan få kjøpt igjen billigere på nyåret kan risikere å sitte igjen med skjegget fullt av postkasser…
Tar aldri sjangsen på sikring med så mye spennede så skjer på alle 3 plattformer
Jeg tror folk gjør lurt i å ikke tro at vi vil høre så mye mere fra ledelsen eller AZ før nyttåret. Men at det vil skje noe i en tidlig del av H1 2020 er noe som jeg tror har veldig lave odds.
For min del så blir jeg faktisk glad dersom kursen skulle droppe noen krone til slik at jeg kunne få eksponert meg enda mere
Har denne tråden rekord i antall «ikke selg» innlegg? Alle virker jo å ha stål tro på at det går veien og det er flere bein å stå på osv. Så en eventuell dipp burde vel ikke være så farlig at det trengs å messes om hele tiden.
Det er mye bra innlegg her og så bare det er sagt.
Denne tråden har nok en del rekorder.
Vi kan mest oppfordre til å bruke en av de andre trådene for å se etter litt mer substansfullt innhold.
Liste over PCIB tråder:
https://beta.tekinvestor.no/tags/pcib_ol