Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Fikk ikke lenken din til å fungere, men fant kilden. Og virker interessant. :+1:

“The authors would like to thank Dr. Anders Høgset for providing the photosensitizer TPPS2a used in this study”

TPPS2a er sulfonated tetraphenylporphine, og hva PCIB eier og kaller LumiTrans.

Edit:
Min ikke-kvalifiserte oppsummering etter rask skumming klokka ett på natta av hva dette handler om:

Her utforskes alternative polymerer for å pakke inn proteiner og peptider som skal leveres inn i cellen, nærmere bestemt polyester (PCIB har apropos et patent som går på polymeren chitosan). Dette blir i forsøkene prøvd for levering av proteiner, peptider og antibiotika ved hjelp av PSen TPPS2a og sikkert også laser fra PCIB.

Er det en kobling her til FimaBAC forsøkene i Amsterdam?

13 Likes

Ganske i ytterkant av tema, men dersom PCIB før eller seinere skulle lansere PCI-teknologien for levering av antibiotika (eller andre tilnærminger for å kverke slemme bakterier), så burde vel produktområdet hete fimaBACT.

Begrunnelse:
fimaNAc avviker som begrep fra de to andre av godt forståelige grunner. Man vil jo ikke holde seg med et navn med klar konnotasjon til “Not Applicable” eller “Not Available”. Derfor den lille c’en (Acids).

CHEM og VACC (nedkorta til fire bokstaver) er ganske sjølforklarende. Etter samme mal vil det da være mest konsekvent å bruke fimaBACT (bacteria).

Med denne lille filologiske utflukten ønsker jeg alle “forumister” en fin jule- og nyttårsfeiring.

15 Likes

Vil Pcib-teknologien kunne brukes til å lære kroppen til ikke å over-reagere på stoffer, ved at levering kan komme inn i celler?
F.eks. ved pollenallergi, der kroppen tror at pollen er en farlig angriper, eller atoimunitet, der kroppen angriper seg selv?

https://www.cell.com/action/showPdf?pii=S1525-0016(06)00044-X

Fra 2006
Omhandler denne delivery med “genterapi” fimaNAc?
Interessant lesing uansett.

…this approach.Fig. 5shows that an iterative weekly single injection of wt p53 gene transfer without PCI did not influence tumor growth whatever the number of injections(groups A and B). When we used PCI to enhance wtp53 gene transfer, we observed a dramatic tumor regression in all the transfected animals (12/12). Indeed, 1 week after the last wt p53 gene transfer using PCI, total tumor regression was achieved in 67%(4/6) of group A mice and in 100% (6/6) of group B mice. Three weeks after the last transfection, tumorrelapse was observed in 75% (3/4) of tumor-free group A mice and in 17% (1/6) of tumor-free group B mice.Finally, successful tumor cure was achieved in 17% (1/6) of group A mice and in 83% (5/6) of group B mice that were still tumor free 8 weeks after the last transfection.Compared to our previous results achieved withPEIGlu4 without PCI [35], the present data demonstrate that using PCI for gene transfer allows us to reduce the number of transgene injections (once versus four times a week) and to achieve tumor eradication and not only tumor control. Compared to data reported in the literature with viral vectors, the present results are very promising since only tumor regression, not tumor era-dication, has ever been reported, even when gene…

7 Likes

En fersk aksjonærliste for PCIB er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

1 Like

Andor; > Når den store bølgen kommer etter og forstått potensiale i Nac , skal det bli spennende og se hva som skjer med kursen i Pcib.

Me; Bevisstheten om hva PCIB tilbyr, og annerkjennelsen rundt dette, stiger for hver dag som gaar. Derfor kan vi fort bli ett av de hotteste biotek selskapene i verden, hvor kurspilene vil peke rett opp i lang tid. Tipper det vil skje allerede neste aar, eller i 2021, hvor alle som trenger det, vil soeke etter den beste leveringsteknologien for smaa og store molekyler. Og etter en avtaleinngaaelse med AZ hvor det legges penger paa bordet, burde det utloese en ganske stor interesse for oss i den sammenheng.

Etter dette, vil ikke GenMab er lenger vaere noen maalestokk for oss, for vil gaa mye hoeyere. I tillegg tror jeg vi snart vil hoere noe fra Biontech kanten. Det bygger seg opp til noe stort. Og dere vet jeg ikke dette ut fra en hausete loes luft. For naar man sjekker internett for PCI behandling, finner man droessevis med artikler som viser at PCI leveringteknologi kan benyttes til og forbedre behandling av et uttall sykdommer. Noe som er godt understoettet av hva deltakere paa denne og andre PCIB traader har postet, samt bekreftelser fra Einarsson og Kristian Berg.

Av den grunn er jeg overbevist om at ovenstaaende kommer til og skje. Spoersmaalet som gjenstaar blir kun naar? Og paa grunn av dette, ville jeg ikke stemt ja til noe bud paa PCIB under 50-60 milliarder kr. Og det er i dag. Etter at vi har inngaatt en 4-5 avtaler med store selskaper, flyttes denne summen til 100 milliarder pluss . God Jul.

11 Likes

Blir litt spennende å se om vi kan feire nyttår med kurs 70++?
Noen er sikker ikke tilfreds med dagens kurs men ser vi 2 mnd tilbake så blir jo dagens kurs enorm så for meg er nivået helt greit .

4 Likes

Er nok mange delmål som skal nås før vi drømmer oss bort. Holder støtten ved 70 kr så er det en god begynnelse. Ser vi lengre frem så må jo 5-6 milliarder nås før vi kan snakke om 50-60. Tross en liten nedtur i det siste er jeg ihvertfall for min del svært godt fornøyd med en tredobling av kursen og utsikter til at det kan bli langt mer.

3 Likes

70 er mer enn akseptert for året. Da holder det med 240 neste år :wink:

80 så må vi nå 320 neste år for å holde target på avkastning :joy::see_no_evil:

2 Likes

Det er bare et spm om tid før det dukker opp avtaler i alle 3 divisjoner. Da vil PCIB stige frem som Dronning og Per blir «The rockstar» :blush:

7 Likes

Selv om kursen ikke skulle ta 78,90 (3-gangen) er jeg strålende fornøyd med kursen og den innsatsen ledelsen og ansatte gjør får å nå prosjektmålene.

PCIB blir neppe årets børsvinner. Det lever jeg godt med.

Neste år - derimot - vil jeg bli skuffet om PCIB ikke blir børsvinner for 2020!!

7 Likes

Tror du har helt rett her.

Forventningene til hva AZ vil gjøre etter 31.12.2019 vil bygge seg opp de neste dagene, så håper at vi er nærmere 80 enn 70 ved årsslutt.

Det eneste vi som er inne kan gjøre er å ikkje legge én eneste aksje til salgs på dette nivået.

5 Likes

Blir det window dressing fra fond før nyttår? Det pleier være praksis å vise at porteføljen har bestått av vinnere. PCIB er en av årets vinnere og kanskje fond skal ha PCIB inn på sin liste før nytt år?

2 Likes

Vi som er inne kan trekke salg??? Har vi salgsposter inne vi da?? ( vi i fanklubben mener jeg - jeg har ikke salgsordre inne i hvert-fall)

3 Likes

Ikke aktuelt å selge denne nei :+1:

2 Likes

Endret siden det var litt klønete formulert.

Lite handel i dag, men skulle gjerne ha sett at robotene tar oss opp mot 75.

I går ble det :shrimp::wine_glass:- God Jul!

5 Likes

Nærmer oss 150k aksjer på en inneklemt børsdag synes jeg er helt toppers jeg. Kaffe og julekaker og tausa på shopping. Kan ikke bli bedre dette.

16 Likes

Veldig sterk i dag :chart_with_upwards_trend: GOD JUL ALLE SAMMEN :santa:

10 Likes

merry x-mas everyone :santa::christmas_tree::beers: may it be magical :fireworks:

11 Likes

God jul:smiling_face_with_three_hearts:

5 Likes