Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Huff ble et" ikke "for mye ( vet ikke hvordan man korrigere)

Ingen aksjonærliste idag, @pdx?

Ser ut som de er forsinket, jeg sjekker etter nye fra VPS hver time, så når de dukker opp blir de publisert automatisk :slight_smile:

10 Likes

Phoenix er vel akkurat kommet i klinikk, så ligger nok 5-10 år bak PCIB. Husk at PCIB var i klinikk for 10 år siden.

5 Likes

Konsolidering ferdig? Teknisk brøyt den vel ut av dette på fredag. På vei mot 80?

3 Likes

Pcib passer som hånd i hanske for Azstra-Zeneca.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2019/12/30/astra-zeneca-lynparza-far-godkannande-usa-bukspottkortelcancer.html

16 Likes

Utrolig spennende!
Sett i lys av Asia-situasjonen til PCIB kan dette være match made in heaven!

Edit:
image

9 Likes

Takk for link Andor. Dette var utrolig lovende nyhet og ikke mindre bensin på bålet om PCI Biotech og mulig AstraZeneca kommersiell avtale? Men det vil mulig kreves studier.

3 Likes

Dere tror vel ikke pcib er involvert i denne indikasjonen til Astra? I så fall måtte jo en avtale allerede være på plass…

1 Like

Ergo er opptimismen paa sin plass. Resultatene er faktisk saa gode, at det blir vanskelig og kalle noe av det som skrives for hausete

Det som Solo skriver her, er helt på sin plass…
Her klages det på optimismen ifra flere kanter på en annen tråd…
Dette må være greit å være super optimist når en har PCIB aksjer med veldig gode utsikter…
Sier som Kristian Berg - Det virker på ALT🥰
NB. Greit å advare mot belåning/gearing!

8 Likes

Mange superoptimister som har gått blakke fra OSE… Jeg tror det er det @pdx prøver å si. Hjelper lite å ikke kunne betale for seg i etterkant og prøve å forklare at man svidde økonomien på et selskap som så enormt lovende ut og drev med no lys på kreftceller.

(Ja, jeg har en del aksjer i PCI og er superoptimist - og har satt meg inn i “caset”. Det er lov å gi noen velmenende råd. )

2 Likes

Vet ikke hva de andre tenker men selvsagt er ikke avtale allerede inngått!

Ser at Lynparza utvikles gjennom et samarbeid mellom Astra Zeneca og amerikanska Merck.

2 Likes

Ja, greit å advare men noen ganger må man ta sjanser for å tjene penger. Anbefaler allikevel ikke dette hvis man fra før har dårlig økonomi, ikke har satt seg meget godt inn i hva man har invistert i og ikke er meget tolmodig, da det går mye opp og ned i forhold til kurs.

I tillegg til alt dette må man også ha en solid porsjon flaks :laughing:

4 Likes

Jeg får en dårlig smak i munnen når noen advarer andre mot aksjer. Hvem tror dere at dere er ?
Og hva tror dere om de andre her inne ?
Alle er herre og ansvarlig over sin egen økonomi. Når noen advarer tror de enten for godt om seg selv, ser ned på andre eller ønsker å kjøpe billige aksjer.
Aksjer er ikke Lotto. Vi er deleiere i en bedrift. Det bør oppmuntres, ikke advares.
Er man på børs er man myndig og ansvarlig for egne handlinger.

28 Likes

Spot-on, @bamse!

9 Likes

Selvsagt. Men det er også en del yngre mennesker her og da synes jeg en advarsel/påminnelse når grøten koker på sitt varmeste absolutt er på sin plass. De er kanskje også av typen som ikke tør “sitte i det” nå pengemaskinen tar en liten nose-dive på 15% et par dager.

8 Likes

Enig i det Brutto og det koker ofte i alle aksje tråder. Antar forumansvarlige påpeker aksjerisiko og markedsrisiko i alle tråder jevnlig slik som pdx gjorde på PCIB tråd👍

Men det er da leverte resultater over tid som skaper verdier og medisin for pasienter in the end!

1 Like

Aksjer er ikke Lotto. Vi er deleiere i en bedrift. Det bør oppmuntres, ikke advares.

[/quote]

Det er vel ikke helt innafor å OPPMUNTRE til å kjøpe Biotek egentlig . Hva er din agenda da Bamse ?

Min agend er som alle andres, å tjene penger.
Det er nettopp derfor jeg kjøper andeler av bedrifter og spesielt derfor jeg er i PCIB.
Det er i verdens bedrifter jordas verdier skapes. Tar man ikke del i dette er man garantert å tape (inflasjon og skatt). Det bør det advares mot.

5 Likes

Hva er din agenda da Dunkel?

1 Like