Min agenda er vel å lese her på TI og få kunnskap om de forskjellige aksjene jeg ser på som atraktive å kjøpe. Jeg og kan sikkert bli ganske så “opp i skyene” når en aksje jeg har går en del, men denne hausingen her på tråden tror jeg er lurt kan dempes litt ?
Så da vil du styre hva andre skriver ?
Eller du vil at moderator skal sensurere etter hva han mener eller er tjent med ?
Jeg synes folk bør få skrive det de tenker og mener.
Folk kan få skrive hva de vil, men må også tåle at det kritiseres.
Ja, da var det vel greit det jeg skrev da
Helt OK med en generell påminnelse om at aksjer ikke er risikofritt, men når den knyttes til diskusjon om en spesiell aksje kan det fort forstås som at det er denne aksjen man advarer mot og ikke belåning eller overmot generelt. Når det gjelder PCIB så kan det hende forumet oppfattes som i overkant euforisk av de som betrakter det fra utsiden. Da vil jeg oppfordre den som er usikker til å benytte nyttårshelgen til å lese seg opp, (og ta gjerne på de kritiske brillene ). Jeg anbefaler spesielt å lese innleggene fra @e-mannen, @Sorlendingen , @Snoeffelen , @Investor, @FiloD , @Bra_Britt og et par andre. Der er det fagkunnskap å hente!
Jeg hadde ærlig talt sett for meg at det kom en avklaring i dag, positiv eller negativ, i forbindelse med AZ sine intensjoner videre…
Det tror jeg ikke mange forventer Andy. Men at det kan komme en avtale relativt tidlig i 2020 ser jeg ikke bort fra.
Nå er det vel på tide å se tilbake på e-mannens innlegg av 14 nov som begynte med FOMO da kursen lå på kr 32 Hans innlegg har foreløpig “bare” 96 hjerter
Tenkte ikke på avtale, egentlig, men bare en avklaring rundt intensjoner. Som f.eks at de ønsker videre samarbeid, og at det forhandles om hvordan dette samarbeidet skal se ut.
Satt på spissen: de som (noen hevder) baisser eller advarer om en aksje skal de da også stå til ansvar for at noen da mulig går glipp av avkastning i for eksempel PCIB?
Jeg ville sett mot de som kan biotek listet i tråd over og alltid gjort meg opp egen mening. Det krever egeninnsats!
Misforstått jeg da. Jeg fikk inntrykk av at de hadde ut året på seg på å bestemme seg for videre samarbeid på andre områder enn kreft.
De har fått en frist ut året for forskning på andre områder, og det kan nok hende de bestemmer seg nokså raskt, derimot kan vi ikke forvente en ferdig avtale som kommuniseres markedet riktig ennå.
Det har jo kommet en melding ved hver ny halvårsavtale så det hadde jo vært “hyggelig” med en melding denne gangen også i forbindelse med overgang til kommersielle drøftelser og hvor vidt de får teste videre på ikke onkologiske indikasjoner.
Disse halvårsmeldingene har flere ganger kommet opptil 14 dager etter utløp av perioden, så ikke regn med noe i dag.
MEN… Som flere har nevnt tidligere, AZ vil nok ikke sitte med “henda i fange” et halvt år for å vurdere. Har de oppdaget noen “Gullegg” da også utenfor kreft segmentet, ønsker de nok å starte opp asap med dette…
Ved siden av AZ er det også andre som snart “banker på døra”
Dette var bare Nac - Så kommer nok meldinger rundt Chem og Vacc også…
Ulidelig spennende!
Denne meldingen har alt kommet, -den kom for cirka et halvt år siden.
@AndyO, så du har absolutt ikke misforstått. Det er bare det at TTT og det er ikke alltid slike ting kommuniseres til markedet så kjapt som vi aksjonærer ønsker
Nå har faktisk pcib vært veldig flinke den siste tiden til å gi oss aksjonærer masse info om hva som nå foregår i kulissene, mener jeg.
Vil du legge inn sitat fra de du mener forsøker å skremme noen bort fra PCIB?
Hvis du sikter til meg så er jeg såpass gal at jeg sitter med mine posisjoner i PCIB og Funcom. Men jeg vil ikke råde noen andre til å gjøre det samme uten å sette seg svært grundig inn i selskapene!
Det er høyrisiko for å si det mildt, men jeg har tro på at begge kommer til å belønne meg til slutt, men veien har vært humpete for å si det mildt!
Jo, -det har dere begge gjort.
Dette er feil. Les siste børsmelding en gang til.
De har frem til sommeren på seg for å bestemme veien videre for samarbeidet.
Det stemmer Chrkni, men siden PCIB har flere samarbeidspartnere på NAC kan det hende AZ ønsker en avtale raskt. Iallefall om de ønsker eksklusivitet i en eller annen grad.
Tja, ikke helt enig der, @Chrkni.
Les hva som skrives…
“Jeg fikk inntrykk av at de hadde ut året på seg på å bestemme seg for videre samarbeid på andre områder enn kreft”.
De HAR fått ut året på å se om det kan finnes synergi utenfor oncology. Riktignok ikke med noen lovnad om samarbeid men det er selvfølgelig intensjonen.