I verste fall, @solo; har du tenkt på noe tasty tilbehør? Og skal du fritere den eller kanskje hive den i kverna først. Forresten; hva med edelmetaller og gjenvinning. Mye å tenke på…
Vil tro han velger Cola og litt salat med dressing?
Indeksen som har størst oppgang i år er helsevern, der kreftselskapet PCI Biotech leder an med en oppgang på 187 prosent
Det ble et bra år til slutt.
Men mange ble satt på prøve under venteperioden, og noen falt nok av dessverre.
Det er i sånne perioder man må søke styrke i det fundamentale. Det hjelper veldig på moralen.
Spesielt må man søke styrke når folk rundt deg slenger floskler som: «hvis det er så jævlig bra, hvorfor kjøper ikke større profesjonelle?» Det er ikke alltid lett å gi fullgode svar til sånt.
Så gratulerer til alle som ‘stod han av’
Det er når man har en god strategi på forhånd man takler stormen best.
Økonomisk avhengighet på investert penger er førende… Dess mindre avhengighet dess mer risiko kan jeg ta.
Fundementale er nest viktigste.
Hvor lenge og hva som skal til for å revurdere posisjonen på fin tredjeplass.
Hør, hør!!!
Og min strategi er klar, og jeg er trygg på den, så derfor selger jeg ikke om kursen faller til 60kr på torsdag, men ei heller om kursen stiger til 600kr.
Jeg har dessverre ikke hatt tid til å bidra med noe særlig på forumet den siste tiden, men som vanlig leser jeg ALT som skrives, gjennom altfor sene nattetimer og/eller grytidlige morgener.
Jeg synes det har vært helt fantastisk å lese om mine medaksjonærers historier og erfaringer i aksjemarkedet og hvordan man har opparbeidet seg den kapitalen/posisjonen man har i dag.
Selv om det er ganske off-topic med tanke på PCIB, så synes jeg det er ekstremt interessant og lærerikt, og gir samtidig et lite innblikk i hvordan dere andre tenker og handler.
Takk for at dere deler så åpenhjertig!
Den enkelte aksjonærs strategi og vurderinger avhenger jo av så mye. Alder, størrelse på porteføljen, hvor stor andel av porteføljen som er PCIB-aksjer, tidshorisont, andre investeringer, generell økonomi og «tusen» andre ting.
Selv er jeg snart i slutten av 30-årene.
37 år, for å være nøyaktig.
Det gir meg anledning til å tenke langsiktig, i mye større grad enn en som er i 60- eller 70-årene.
Målet mitt i aksjemarkedet er å bli økonomisk uavhengig. Det definerer jeg som å klare å bygge opp en formue på minimum 50 millioner kroner.
Om jeg noensinne klarer å nå målet gjenstår å se, men det er i alle fall målsetningen min.
I 2015 begynte jeg på et slags «ti års prosjekt» hvor jeg satset kraftig på investeringer i biotek-sektoren, etter å ha «surret» i mange år med eiendom, olje, fiskeoppdrett, finans og gud veit hva. Jeg begynte å lese meg opp, og tusenvis av timer senere har jeg etterhvert blitt ekstremt trygg på mine forholdsvis store investeringer i PCIB og PHO.
Det er selvsagt viktig å holde øynene på ballen og alltid utvise en sunn skepsis, men jeg føler virkelig en stor ro i forhold til disse investeringene, og lar meg overhodet ikke affisere av noen titalls prosenter opp eller ned.
Jeg har ikke vært investert i PCIB i fem år for å tjene 20%, og jeg er heller ikke redd for tilsvarende nedganger.
PCIB er for meg fullstendig uaktuelt å selge for annet enn firesifret kurs, og trolig på 1500kr+.
Hvis ikke ser jeg ikke noe poeng i å selge, for det vil ikke bringe meg til målet.
Jeg har likevel full forståelse for at noen som sitter med 100.000+ aksjer vil ha et annet perspektiv.
Jeg vil anbefale alle å tenke gjennom hva som betyr mest og hva man ønsker å oppnå PÅ FORHÅND, slik at man står best mulig rustet til å ta riktige avgjørelser for seg selv og egen fremtid.
Slike avgjørelser tas nok best når de er nøye gjennomtenkt, og ikke når man er stresset over store kurssvingninger når aksjekursen ligger på mellom 300 og 400kr pr. aksje.
For meg er det etterhvert også blitt slik at veien på mange måter også er blitt målet, og derfor er det uaktuelt å avslutte reisen på 200-300-400kr. Jeg vil aller helst fortsette å være med på eventyrreisen videre.
En fersk aksjonærliste for PCIB er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis
“Det er ikke tilfeldigheter som gjør at ting skjærer seg her (som feks at et legemiddel likevel ikke hadde effekt, eller hadde en uventet bivirkning som var vanskelig å forutse), men grunnen til at det er en risiko i CMC er at det er “tusen ting å tenke på”, og som jeg har vært inne på før, så er det mye mer som kan gå galt når man skal produsere et produkt med mange prosesstrinn, og som er mer følsomt for ytre påvirkning.”
Vet du har skrevet noe om CMC for PCIB tidligere. Kan du gi en lignende fremstilling som på NANO tråden? PCIB har jo færre ansatte etc
Det enkle svaret på det er at Amphinex, produktet til PCIB, og formuleringen som inneholder virkestoffet fimaporfin kan autoklaveres, dvs sluttsteriliseres i sin endelige forpakning, som er en liten glassvial.
Siden man kan sterilisere produktet til slutt, uten å ødelegge det, ved å varme det til 121 grader slipper man mange aseptiskesteg i forkant.
The bottom line er at PCIB har CMC-kostnader på Ca 6 millioner i året, mens NANO kanskje har opp mot 100 mill. Og mulig mer.
Viktigere er likevel risikoen, dvs ting som kan gå galt, mangelfull dokumentasjon og problemstillinger man ikke har sett minker/øker eksponentielt med produksjonene kompleksitet og krav.
Curida har hatt GMP-produksjon av Amphinex siden 2016 så langt jeg kan bedømme, og jeg kan ikke tenke meg annet enn full kontroll på det.
Durable, jeg skjønner på hvordan du skriver at du kommer til å nå dine mål. Stå på videre !
Men jeg vet også at når du når dine mål vil du ha satt deg nye mål. Det er også bra, for en del av målet er veien. Når man har 50 vil man ha 100. The good news er at det er mye enklere enn å få de første 20. De aller fleste kommer aldri dit.
Spetalen sier at man kan glemme regneark. Hvis du ikke kan regne frem betydelige verdier på baksiden av en konvolutt er det feil aksje. For PCIB sin del er det ikke engang nødvendig å regne. Hvis de lykkes vil milliardene regne og utgiftene er mikroskopiske. Alt avhenger altså av om de lykkes eller ikke, ikke av noe annet.
Fimavacc er 5-8 ganger bedre enn Hiltonol
Fimachem gjør cellegift opp til 50 ganger bedre.
Fimanac gjør levering av store molekyler til celler opp til 1000 ganger bedre.
AstraZeneca sier de ønsker en avtale.
FDA har gitt kvalitetsstempelet.
Er det mulig å finne en bedre kandidat ?
Jeg leser at noen advarer. Ja, ja - verst for dem tenker jeg.
Vi er alle myndige og ansvarlige for våre egne handlinger. Også for ikke å gripe sjansen.
RIKTIG GODT NYTT ÅR
Takk for tanker rundt dette.
Men kan du huske at PCIB har skrevet noe eller nevnt noe om dette? I mine øyne er det så få skjær i sjøen at det er greit å løfte hver stein. Eneste jeg har av liten bekymring når jeg leste innlegget ditt på NANO er at PCIB har så få ansatte og derav om de rett og slett har ressurser til å dekke de “tusen ting å tenke på” som du nevner. Godt å lese dette
Durable
Solide mål er aldri galt men husk det går an å være fornøyd med sølv eller bronse også.
Jeg er snart 66 og har noe mer beskjedne mål og det er jo helt naturlig da jeg lever godt av det “lille” jeg har på konto.( lever et ganske nøkternt liv da det er det jeg er flaska opp med)
Var oppe i 12 mill i formue for ca 2-3 år siden ( før skatt det året) Jeg realiserte det meste og betalt 3 mill i skatt - ga ca 2 mill hver i forskudd arv til mine 2 “barn” og kjøpt litt ekstra eiendom.
Året i år ble et nytt eventyr takket være PCIB. Min EK var ca 3,3 mill 01.01.19 og slutta i går på 9,9 mill ( etter å ha vært nede på 1,3 ca 15.08. så det hadde gått rett vest uten PCIB)
Jeg hadde planer om å selge ca 30% av mine PCIB-aksjer på 100 men nå synes jeg faktisk 100 er en latterlig kurs ut i fra det jeg mener er mulig nivå for aksjen.
Sier vi 10-gangern så er verdien av selskapet ca 30 milliarder og det er da noe men ikke på noe vis fantasipris . Kommer vi i nærheten av en slik kurs i løpet av 20 20 så er nok jeg ute rett å slett av den enkle grunn at jeg da har mer enn nok penger og ikke på grunn av at jeg mener ikke kursen gå MYE mer enn det.
Vi gliser bra alle PCIB-ere i dag men neste nyttår må vi muligens ha hjelp av en kirurg til å flytte ørene opp eller ned så gliset kan gå helt rundt?
Ønsker alle fantastiske skribenter på forumet en hyggelig feiring i kveld og et fortreffelig nytt børsår med nye skriblerier.
Må si jeg er imponert over kunnskapsnivået få forumet.
Godt nytt år " hele hurven" !!
Vi er solid offtopic her men har ikke klart å flytte innlegg til den generelle biotektråden.
Synes dette er greit innafor, - eg for min del.
Ser fram til et spennende godt nytt år.
Takk for det gamle og takk for mange gode innlegg fra kunnskapsrike og erfarne skribenter.
Keep up the good work!
Vi blir blendet av de voldsome mulighetene innen VACC og NAc mens CHEM nærmest kommer litt i “bakevjen” (min personlige mening).
Resultatene i CHEM kan virkelig sjokkere “hvitfrakkene” dersom resultatene videreføres fra fase 1 studien i bile duct canser og inn i RELEASE studien.
Men det som kanskje er enda mere oppsiktsvekkende er indikasjonen dette skjer i.
Pr dags dato er der ikke godkjent medisin i bile duct canser og off label brukes.
I klartekst betyr dette at alt har feilet så langt.
Sensasjon er vel rette betegnelsen dersom RELEASE studien klinker til.
Godt nyttår
Vi går inn i det nye året med en innertier.
Det er ikke ofte det kommer fram et bioselskap som ser så lovende ut som Pcib. ( Tett fulgt av Pho og Cereno.)
Ikke helt i mål ( bortsett fra Pho?) , men med utrolige store potensialer.
Og allerede innen 2020, og 2023.
Nesten utrolig.
Og hva dette vil ha å si for kreftpasienter og hjerte/kar-pasienter er mer enn utrolig.
Nytt år. Nytt decenium. Gratulerer til alle; forskere og aksjeeiere/støttere.
Takk for hyggelige ord, @bamse.
Jeg håper i alle fall at det å ha et klart definert «prosjekt» med en tydelig målsetning vil bidra til å gi meg den stayerevnen som trengs for å lykkes i denne bransjen.
Tålmodighet er virkelig en dyd, og vil forhåpentligvis belønne alle oss som har vært og skal være langsiktige aksjonærer gjennom en årrekke.
Der er jeg helt enig med deg, @arve1954.
Jeg lever helt fint med kun en brøkdel av dette. Jeg håper ikke høye ambisjoner misoppfattes som en slags grådighet. Jeg trives best med en nøktern livsstil, alt med måte som det heter, og håper og tror jeg vil fortsette med det selv om jeg skulle oppnå total økonomisk uavhengighet og trygghet.
Godt nytt år.