Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Hvis noen husker tilbake til siste Radium, merket vi oss at PW var ganske konkret på to ting rundt Asia og mulighetene der:

1 - For å komme inn på det japanske markedet, treng en partner, da det er ganske kostbart og alt må oversettes til japansk (ca 50:00 min)

2- PCIB går for en partner i Asia tidlig i utviklingsløpet

Fra tidligere vet vi også at PW sa at det er interesse for fimaChem fra aktører rett under de såkalte Big Pharma-selskapene.

I artikkelen nedenfor ser vi de største selskapene i Japan:

Holder vi big pharma selskaper utenfor, er selskaper som peker seg ut er bla. Takeda, Astellas og Daiichi Sankyo

Så kan vi forsøke å snevre lista ennå mer inn.

Daiichi Sankyo og Astellas satser begge på onkologi og Daiichi Sankyo har en spennende link mot AstraZeneca, men for meg peker Takeda seg virkelig ut blant disse.

Noen ledetråder.

  1. Takeda er et vaskekte japansk pharmaselskap og har sterk tilstedeværelese i regionen

  2. Takeda satser innen onkologi men også inne gastrointestinal (som gallegang sorterer under)

Eks, et studie fra Takeda på cholangitis

Takeda selv profilerer seg som at de satser på disse områdene:

  1. En veldig spennende link er vår CBO, Ludovic Robin, som har jobbet 12 år i Shire, herunder med ansvar for gastro-området…

Og hvilket selskap eier Shire idag? Jo- Takeda

Klart Robin har kontakter i selskapet og vet hvilke knapper han skal trykke på.

Syns virkelig Takeda peker seg ut som en partner som passer som hånd i hanske for PCIB innen fimaChem i Asia!

86 Likes

Vi har drømt om Takeda lenge:

Når man ikke har klart en Asia-partner pr. nå, så tror jeg heller ikke man skal ha forhåpninger om en før interim. Litt negativ her nå merker jeg…

3 Likes

Etter interim er ikke tidlig i utviklingsløpet, Polygon…

Tanken ved å få en partner inn tidlig er jo å få in Japan i studien. Etter interim er litt sent da.

Og generelt rekruttere bedre ved å ha et navn som klinger godt i Asia.

12 Likes

Det er jeg uenig i, @Investor. Det er vel omtrent så tidlig som en kan tenke seg om en ser bort fra “interruption on ethical grounds”.

At en lisensavtale kan bli inngått på hvilket som helst tidspunkt er en annen sak. En kommersiell partner kommer generelt billigere inn jo tidligere i den kliniske og regulatoriske hinderløype avtalen blir inngått. På den andre sida har PCIB behov for friske penger i kassa.

Kanskje, kanskje ikke.

3 Likes

Jeg tenker at det ikke er fullt så viktig for et selskap som Takeda om de betaler X eller 2X i en avtale. Det er mye viktigere for dem med 99% heller enn 50% LOA.

5 Likes

Det er flere innlegg i småprattråden den siste tiden som burde vært her på fundamentaltråden i stedet. Folk burde bli flinkere til å legge ut her!

Anyways:

Mange har sikkert fått med seg at PW har snakket om kombinasjonen FimaVACC og en sjekkpunkthemmer (CPI). Det vel ingen har visst, er at det faktisk har vært gjennomført prekliniske eksperimenter i musemodeller som kombinerer PCI med sjekkpunkthemmere - det står nemlig å lese i et vedlegg til den amerikanske patentsøknaden:

201615555205.A_1137-58-US 1555520519P1 .pdf (2,7 MB)

Og hva tror vi resultatene av disse forsøkene var? Jo, de tre nedereste, altså de som reduserte tumorstørrelsen mest, var selvfølgelig der man inkluderte PCI!

201615555205.A_139-7-US 1555520503P1 .pdf (211,8 KB)

90 Likes

De beste resultatene ble oppnådd med PCI, men om man kun leser denne grafen så ble det beste resultatet knapt bedre enn utgangspuntet ift tumor størrelse, vi ser det virker men det er vel stort rom for forbedring/optimalisering.

1 Like

Når vi snakker om tumorer som ubehandlet vokser hundre ganger på kort tid er det ikke akkurat dårlige resultater…

20 Likes

Legg merke til at skalaen på y-aksen i grafen er logaritmisk.

10 Likes

Og legg merke til hvilken retning grafene peker.

4 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @polygon (1599 likes)

[quote=“polygon, post:1616, topic:22215”]

  1. @Jubel (1428 likes)
  1. @Snoeffelen (1371 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Investor (1206 likes)

  2. @rockpus (1193 likes)

  3. @Gunnersaurus (1175 likes)

  4. @arve1954 (1146 likes)

  5. @solo (1097 likes)

  6. @ezPappi (1094 likes)

  7. @Savepig (1092 likes)

Gratulerer!

Ahh nå ble jeg glad, dette er det lavest hengende eplet som har frustrert meg enormt at ikke selskapene våre har plukket for årevis siden.

Så det kom sent men veldig veldig godt, hjemmesiden til RELEASE-studiet ble superbra.

69 Likes

PCI Biotech: Employee share option scheme

15 Likes

Not sure i understand the Rocket and party faces being dealt out this announcement…but must admit i always get a bit of a heart flutter when i see an announcement in the PCIB chat…

6 Likes

It is as «always» speculation until some kind of fundamentals are being announced by the company.

History is interesting though with regards of the timing of granting options and hence strike price to insiders.

Stats in general of this practise would have been nice! Do insiders get a nice deal and so to say good timing in most of the time with regards to the timing og option granted?

StockDZ found company specific dates for PCI Biotech:

06/10/2020
21/06/2019
17/10/2017
05/05/2017

4 Likes

recommend to watch. AZ on mRNA. watch from 01:10.

quote:
" what is good with mRNA is: when it come into the cell it will work"

she also talks about delivery hurdle. very interesting! shows how delivery is as important as the mRNA molecule

46 Likes
20 Likes

Mayo høres bra ut - de har bra renomme. Pluss alt det andre seff.

4 Likes

Står fortsatt PFS som primary outcome, skulle det inte ändras till ORR (Overall Response Rate)?

2 Likes

Godt å se litt outreach

47 Likes