Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

PW på Q2 -

The dose escalation group, most of the patients go into Stage III but half of them would be Stage IV in the extension I think

5 Likes

Ja, jeg ser pw sier det, men hvordan kommer halvparten inn i stage IV?

1 Like

Er det fornektelsens tid?
Ta det videre på småprat. Du skaper kun forvirring når du ikke velger akseptere det selskap rapporterer eller her PW informerer om på Q pres.

I forhold til kommentarer og diskusjoner du har hatt med snøffelen og flere her og også i Targovax, Nano ville det per nu vært en stor fordel å følge snøffelen i PCIB og Photocure hvis avkastning har vært av interesse.

3 Likes

@Investor ?

1 Like

4 Likes

@Bonusfrelst

Litt usikker på hva du spør om i din siste post, men poenget mitt var at selv med en relativt liten forskjell i median Progression Free Survival, kan forskjellen være signifikant fordi forskjellen mellom armene blir større lengre ut på kurven. Dette fordi man har flere langtidsoverlevere i fimaChem-armen som under normale omstendigheter betyr at man har betydelig flere med langvarig respons. Som påpekt over her så er det spesielt for extrahepatic cholangiocarcinoma en høy korrelasjon mellom PFS og OS, fordi progresjon betyr at gallegangen tettes igjen. Kurven nedenfor var for estimering av OS, men illustrerer poenget godt.

18 Likes

Det var dette jeg lurte på ja. Spennende at den kan bli signifikant ved kun 2 mnd forskjell på PFS.

Så lenge du her bruker samme data, altså 5 og 7 mnd, og ikke 10.5 mnd, forstår jeg innlegget ditt fult ut.

Det hadde vært veldig interessant og gjort samme utregning med alle 13 som har fått RELEASE dosen på mOS (cohort 4 og extension). Altså mOS 15 mnd (kan bli 15.6) og 11.7 fra 13 personer fra ABC-02. Ved 60 events.

Og en helt lik utregning bare med ABC-02 mOS på 10.7 mnd som @Snoeffelen kom frem til.

8 Likes

Ser for meg at vi får et Jule og Nyttårs rally pga forventning om en gedigen NAC avtale.Ymtet ikke Waldal om eksklusivitet ? Stemmer det vil kursen gå bananas.

11 Likes

Andor.

Skulle gjerne likt og visst om vi snakker om eksklusivitet i forbindelse med behandling av 1 eller flere kreftsykdommer, eller total enerett til bruk av fimaNac?

2 Likes

Link? Ref?

Det har ikke jeg,det var derfor jeg satte spørsmålstegn.Men jeg leste det her på forumet etter pressantesjonen.

1 Like

@Investor, har du oppdatert tallene i denne modellen? Vi har jo fått en del relevant informasjon siden februar.

  • Mer data fra Extension
  • Oppstart RELEASE
  • Inkludering av Asia sites (Høyere LOA?). Japan ikke aktuelt foreløpig.
  • Distal inkludert
  • VACC data

Setter stor pris på informasjonen du deler med oss andre.

3 Likes

PCIB har enda ikke børsmeldt Asia sites. Fortsatt sannsynlig at det vil skje, men venter fortsatt 100% bekreftelse. For rekruttering til RELEASE kan dette mulig bli game-changer dersom det slår til.

3 Likes

PW sa vel klart og tydelig at de ikke så noen grunn til å ikke inkludere asiatiske sites, for meg i praksis en bekreftelse (med et forbehold at ting kan endre seg, verden kan gå under og slikt)

Jeg tror dog ikke at det blir gamechanger i forhold til rekrutteringen, sannsynligvis en raskere rekruttering, ja. Men jeg synes det er for tidlig å si at det blir en gamechanger på rekrutteringsbiten.

Det er for meg dog en opplagt gamechanger i forhold til marked, da markedet sannsynligvis vil dobles og vel så det. I tillegg vet man at for eksempel Sør-Korea har gode orphan-drug ordninger.

PW snakket også om at en tidlig partner i Asia ville vært mer optimalt enn å kjøre det selv. Så det er jo opplagt at de søker aktivt partnere på dette og muligens har hatt eller har pågående diskusjoner. Men da er det viktig å huske på at slike diskusjoner tar lang tid.

6 Likes

Er det absolutt bare meg som ser en mulighet for at det kan bli en game-changer i forhold til cash-burn også dersom de skal gjøre det helt på egenhånd? Som ikke nødvendigvis oppveies av tidligere interim?

2 Likes

Billigere er ikke gratis. Og det er oppstart av sitene som koster det vesentlige - marginalkost på en ekstra pasient behandlet er mye mindre. Og de skal ikke erstatte siter i vesten med siter i Asia.

1 Like

Det var Skuggedal som spekulerte rundt det i en podcast - at altså økte kostnader kunne kompenseres i en eller annen grad av tidligere interim. PW forholdt seg taus.

3 Likes

Samme pasientantallet totalt hvorav noen i Asia til lavere kostnad pr pasient. Ikke dumt det?

2 Likes

Lavere kostnad per pasient kanskje, men om oppstartsprisen blir høyere er det kanskje ikke en fordel på kort sikt… Men rimelig sikker på at det er en fordel på litt lengre sikt for oss som klarer å sitte stille i båten.

2 Likes

I og med at de primært ønsker en partner ser jeg ikke noe negativt i Asia-satsningen.

3 Likes