Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Flott funn av @Temlor, som er en metastudie som tar for seg mulighetene for omprogrammering av celler ved hjelp av mRNA for å produsere insulin.

Artikkelen:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6546342/

7 Likes

Veldig interessant artikkel - legg spesielt merke til at de later til å ha stort fokus på mulighetene til insulinproduserende funksjon av celler utenfor pankreas, nærmere bestemt i GI-traktus - en velkjent plassering for enkel tilgang til det meste, inkludert lys. Dersom du også ser på referanseartikkel [10] er den interessant ift hvilke celler har det anses som har muligheten til å differensieres.

Sten for sten…

6 Likes

Lenker til @Bra_Britt sitt eminente innlegg om insulinsporet (fordi det forsvinner på småprattråden, og hører hjemme her):

22 Likes

Kan hende det i skrivende stund “benchmarkes” mot denne?

https://www.astrazeneca.com/media-centre/articles/2018/astrazeneca-shows-potential-of-gene-silencing-in-pancreatic-cells-18102018.html

7 Likes

Benchmarkes mot eller hjelpe til? Har AZ fortsatt et samarbeid med IONIS?

Og her er jo type 2 aktuelt tydeligvis, samtidig som man forsøker å gjøre noe med insulinproduksjonen, og ikke insulinresistensen:

“This pre-clinical proof-of-concept study opens new possibilities for the use of ASOs to treat diseases affecting pancreatic beta-cells, such as type-2 diabetes. Current available treatments for diabetes can control the symptoms but do not modify the disease and most patients experience a progressive loss of functional beta-cells leading to reduced insulin secretion and worsening of the disease. Our goal is now to further explore the possibility of using targeted delivery ASOs to create a regenerative treatment that could restore beta-cell function.”

For de som lurer på hva ASOs er:

2 Likes

10 posts were merged into an existing topic: PCI Biotech - Småprat 2019/2020 (PCIB)

En fersk aksjonærliste for PCIB er tilgjengelig. Trykk her for å se den. Krever Insider-medlemskap)

3 Likes

**Jevnlig kan det leses på PCIB-småpratstrengen at selskapet er en skjult juvel for aksjemarkedet, og at dette skal være forklaringen på at kursen er der en er. Og hvem sin feil er det?

PW – selvsagt!

Jeg er ikke enig i noe av dette!

«Alle» som er i aksjemarkedet over tid kjenner PCIB, både fordi selskapet var børsvinner på tampen av 2016 og -17, og fordi media, spesielt Finansavisen jevnlig har spandert halve og hele sider på PCIB. Og skulle noen ha oversett alt dette har denne høsten være PCIB-høsten framfor det aller meste på Oslo børs.

Jeg har uhemmet anbefalt PCIB for familie, (aksje)venner og kjente, hvorav enkelte er aktive i markedet og har økonomi til å kunne gå rett inn på T-50.

Resultatet er magert. Bare to børsaktive er blitt aksjonærer – med firesifrede poster.

Ikke en med store lommer og ikke en aksjeløs med romslig økonomi har latt seg overtale.

Min konklusjon er at uforståelig lave kurser og – inntil nylig – uforståelig lavt volum, ikke skyldes at PCIB er ukjent for aktørene på Oslo børs, men at det sitter langt inne å få disse til å løfte blikket fra olje/-oljetilknyttet, shipping og sjømat – de sterke sektorene i norsk næringsliv.

Er aksjemarkedet et fremmed sted er terskelen høy for å begynne med noe så uforståelig og usikkert som biotech.

Nyheter har løftet kursene for PCIB og andre biotech de siste ukene, men etter det jeg har fått med meg er det utlendinger som er driverne i PCIB sin kursoppgang, ikke norske investorer

En stor avtale med internasjonal farma vil rette på dette, i det minste for selskapet som oppnår dette, men den varige forandringen kan bare komme om dem som daglig jobber med investorene, meglerforetakene, setter biotech på sin dagsorden ved å investere i egen kompetanse – herunder kvalitetsanalyser – og markedsfører biotech for sine kunder.

Jeg mener at norsk farma/biotec har muligheter til å bli en ny norsk kunnskapsbasert industri, men da trenger sektoren å komme inn i varmen hos norske industri- og finansmiljø, meglerforetakene inkludert.

DNB sin «Nordic Healthcare Conference», denne uka er et positivt tiltak, men en svane gjør ingen sommer.

Vi som har pengene våre i biotechselskapene og hjertene vårt knyttet til den forskjellen disse selskapene kan gjøre for alvorlig syke mennesker, har en jobb å gjøre overfor de meglerne vi bruker, og spesielt overfor de meglerne som har analyser som en del av sine produkter.

Dere vet hvilken megler jeg bruker og da vet dere hvem jeg jobber mot, men det trenges en felles innsats som jeg oppfordrer alle med biotechaksjer å være med på.**

27 Likes

Greie tanker rundt biotek, nike.

Men uten minst ett nytt Algeta, så er eg redd for at ingenting vil endres nevneverdig…dvs OB vil fortsatt være primært olje og laks.

I Algeta-tiden var det vel også visse forventninger til Clavis, Bionor og Diag…som alle endte opp med konkurs/styrt avvikling.

I dag har vi et mye større spekter og en klynge av selskaper som kanskje er i ferd med å få det store gjennombruddet.

PCIB er forhåpentligvis juvelen…

8 Likes

Kan vi snart få noe nytt om fimaBAC?!

Refererer til følgende linker;

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2019092215&tab=PCTDOCUMENTS&_cid=P20-JXMWRT-20271-1

http://amici.lifescienceopenspace.pl/wp-content/uploads/2019/04/Poster_Xiaolin-Zhang.pdf

Side 16 i denne presentasjonen;

“PCI for enhancing effect of antibiotics – treatment of intracellular bacterial infections”

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2014/01/PCI-Biotech-IPA-July-2019_PCI-applications.pdf

5 Likes

“Men uten minst ett nytt Algeta, så er eg redd for at ingenting vil endres nevneverdig…dvs OB vil fortsatt være primært olje og laks.”

Det er også ett av mine poeng. En stor kursdrivende nyhet for PCIB eller et av de andre biotechselskapene vil bare gi en tidsbegrenset virkning for biotechkursene dersom ikke meglerhusene gir biotechsektoren oppmerksomhet mer lik den som de sterke sektorene på Oslo børs har.

1 Like

Hva nytt? Vi har ikke fått noe før og kan ikke forvente å få noe om dette, det er heller ikke noe PCIB arbeider aktivt med.

På tide å la dette ligge, slik PW har vær tydelig på.

5 Likes

Pcib har ingen planer med bac foreløpig. Resultatene kommer fra nederlandsk offentlig forskningsmiljø og er finansiert av Nederland ala norsk forskningsråd. PW har vel uttalt at en må komme til med lys og derfor vil virke best ved åpne sår.

Det betyr ikke at andre ikke vil være interessert i å ta dette videre, feks AZ.

5 Likes

Hvor ble det av posteren som skulle frgis for fimaVAC 5. Desember?

den 05.des var abstract release og abstractet fikk du, selve posteren kommer på torsdag gjennom en børsmelding vil jeg tro

9 Likes

Det viktige etter i morgen, er at katten er ute av sekken.

Noe som betyr stoerre sjanse for medieomtale og avtaler.

Sorry, feil traad.

3 Likes

Ja, når de norske finans journalistene kommer på banen og forteller om blålysteknologien, blir alle forvirra igjen.

3 Likes

Vet du egentlig hva det betyr at katten er ute av sekken?
Katten ble solgt som gris i sekken, da den kom ut av sekken var det altså en meget dårlig nyhet.

2 Likes

#redemptionforthe@gleinster

1 Like

Det var også en smarting her som skrev at “en svane gjør ingen sommer” :slight_smile:
Det heter “en svale gjør ingen sommer” da deres ankomst betyr at sommeren er på vei.
(denne bør flyttes til småprat-tråden).

1 Like