Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Når en leser artikkelen ser en at dette er noe som kommer til å ta tid. AZ stopper ikke igangværende prosesser på grunn av noe som ikke engang har startet. Da havner de fort i bakleksa.

15 Likes

T-Rex var ikke helt fri for svakheter. De korte armene når kanskje ikke først frem til kjøpsknappen. Men i møte med en middelaldrene statistiker med alt for store sko tror jeg den skal klare seg ganske bra🤣

NB; han har UK 13 i sko: https://men.wikifeet.com/Usain_Bolt

Edit: tilbake til temaet. Artikkelen du fant var helt kanon, og alle handler nå vil jeg tro fremstår som meget hyggelige i et historisk perspektiv. Lykke til kjære @Investor, må du få så mange aksjer som mulig😃

7 Likes

Flott at du spør, rolling eyes deler jeg ut, når jeg forundrer meg svært om den som sier noe har rett. Her har du en påstand at vi vet utfall 01.07, jeg er ikke så bom sikkert.

Deler ut nøkkel når man etter min mening kommer inn på det kjernepunkt PCIB driver med.

Ellers prøver jeg å si mindre og mindre, små praten her kunne har hatt høyere takk høyde.

Et potensielt fremtidig Gilead/AZ-merger gjør det i alle fall ikke mindre interessant å få AstraZeneca-aksjer som deler av betalingen i et PCIB-oppkjøp. :money_mouth_face:

3 Likes

Tja, det kan selvfølgelig hende at PCIB er rosinen i pølsa, men det kan også hende at det var uproblematisk å inngå nye avtaler såpass tidlig i forhandlingsfasen, men ikke på slutten. Det er mye å spekulere i her.

1 Like

Amphinex vs. fimaporfin (TPCS2a)

Det kan være greit å repetere noen forskjeller her. Fimaporfin er selve legemiddelsubstansen (DS) eller den aktive farmasøytiske ingrediensen (API) i legemiddelet (DP) Amphinex.

De som kjenner til begreper og produksjonskriterier som CMC og GMP kan puste lettet ut: Legemiddelet Amphinex er innenfor her, noe som er helt nødvendig for deltagelse i Accelerated Approval program.

PCI Biotech har god kontroll på pulveret sitt (har rettigheter) som de pusher til gruppen til Kristian Berg. I (nesten) alle papers derfra blir PCI Biotech honorert med en takk helt åpent for leveranse av fimaporfin/Amphinex – dette er tross alt ikke narkotika. :wink:

Tillegg:
Folk i den farmasøytiske industrien inkludert AZ, må elske et produkt som Amphinex. Tar jeg ikke helt feil kan det sluttsteriliseres (ca 120 grader i damp) og deretter frysetørres. Logistikken av et frysetørret produkt (Nescafe) kjenner vi godt – rett i k®oppen på brukerstedet! :sweat_smile:

Korriger meg gjerne!

20 Likes

Godt poeng, ezPappi. Uansett hva AZ og Gilead ender med, så er fremdeles tidsfrist 30.juni gjeldende for når AZ må bestemme seg. Forskningen blir PCIB sin eiendel etter dette. Det er et meget sterkt kort for Pcib.

6 Likes

az1
Gilead

Ganske så likestillt og Utfyller hverandre greit disse 2, for å tar opp kampen med de aller største !

Tror ikke dette påvirker en event. deal mellom AZ og PCIB i det hele tatt :smiley:

5 Likes

Roche prøvde å sluke AZ så de skjønner vel at de må vokse for å kunne motstå angrep.
Det kan de gjøre med Gilead og PCIB :slight_smile:

5 Likes

Å? Link?

Pfizer forsøkte også, i 2014: https://www.google.no/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSBREA3R0H520140526

3 Likes

Anbefaler denne videoen om AZ… her blir også budforsøkët fra Roche nevnt

7 Likes

Dette er det nærmeste jeg finner i farta (spekulasjoner), men det ble forsøkt

4 Likes

Hallo! Du mener ikke for alvor at AZ og Gilead er i slutten av forhandlingsfasen når de ikke engang har begynt? Dessuten er det “hele” to dager siden AZ kunngjorde en avtale ala det vi kan vente å få.

19 Likes

Jeg har mast mye om det åpenbare: virkestoffet fimaporfin er masternøkkelen i alle teknologiene til PCI Biotech, som har rettighetene til stoffet.
Mitt spørsmål er:
Hvordan er rettigheten(e) til fimaporfin/Amphinex sikret juridisk?

(Er ingen patentjurist - kun en gammel realist).

3 Likes

Det er flere gamle realister her inne… :blush::grin:
Det er jo derfor flere tenker at AZ hadde vært tjent med å “sluke” hele PCIB…
Tenk hvilke muligheter det gir pasienter, aksjonærere og ikke minst AZ, til å sette igang alle de mulige “indikasjoner” flere av Fima plattformene gir…
Nb. Og selvfølgelig “business as usual” mellom AZ og PCIB :ok_hand::smiling_face_with_three_hearts::blush:

7 Likes

Enig med deg Chilli. Det hadde vært flott om PCIB utviklet seg til å bli en norsk hjørnesteinsbedrift. Men jeg tror AZ, aksjonærene i PCIB og pasientene ville vært bedre tjent med et bud fra AZ.
Da får vi max fart i utviklingen av PCI for alle mulige indikasjoner. Dessuten er livet NÅ. Jeg vil heller ha masse kroner nå enn om 20 år.
Dessuten er det ikke sikkert AZ ville flytte alt ut av Norge. De ville trolig ønske fortsatt nærhet til Oslo Cancer Cluster.

9 Likes

Kopiert fra eldre tråder. Fimaporfin versjon 2.0 om du vil :bomb:og ser ut til å ha laaang patenttid. I forbindelse med innvilget ODD gis det også beskyttelse. Ofte spørsmål om en da får lengst beskyttelse for teknologien ved ODD eller dato for patent. Høgseth i PCIB er kjent som patent wizard!

Denne oversikten er veldig god og går du inn på den enkelte så er der godt beskrevet hva det går ut på.

https://patents.justia.com/assignee/pci-biotech-as

Ikke glem at Anders Høgseth etter sigende er en trollmann når det kommer til patenter. I tillegg utvikles det et fimaprofin 2.0 som visst nok skal være 10 ganger mer potent enn 1.0

Du må logge inn for å svare

Garderobemannen

09.02.2019 kl 15:562143

Såvidt jeg vet er det vel 2.0 de benytter allerede…

Du må logge inn for å svare

TyrionIV

09.02.2019 kl 16:092118

Patent mottatt for det jeg tror er 2.0 innvilget feb 2018

11 Likes

@Jubel. Takk veldig bra! Fint at vi deler på kunnskap. På tide å lage et PCIB-leksikon? PW bidrar sikkert med en slant når AZ-avtalen er i havn og hjemmesiden hans oppdateres til sikker https :grin:
Får ikke solgt noe til BP når kredittkort anbefaler sikker site…

3 Likes

PCIB topp20 sitter bemerkelsesverdig «stille i båten». Er det noen som har noen tanker rundt det?

Jeg klarer ikke å tolke det som noe annet enn positivt.

15 Likes