Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Jeg er helt enig med deg, ufo, i at litt upresis guiding bør ha lite å si.

Personlig bryr jeg meg egentlig omtrent ikke om det, MEN, det skaper dessverre en usikkerhet - som jeg har inntrykk av at enkelte aktører bruker for alt det er verdt til å nøre oppunder negativitet og påvirke aksjekursen gjennom manipulasjon.

Derfor skuffer og irriterer det meg at ledelsen ikke kan klare å luke vekk noe av dette.

4 Likes

Vel, vel. 3 dager siden det var bare velstand og kursen var innom 35.

Veldig skuffende utvikling, og også litt overraskende at Walday tonet ned meldingen fra den 2. mai på podcast…må vi vente minst 1 år på en kommersiell avtale for fimaVACC?

Og hva med nye patenter som noen forventet etter den voldsomme tidsbruken.

Burgeren må altså bruke 1 år før han klarer å få presentert resultatene…gudene må vite hvor dette skal skje.

Bør komme oppgang i morgen og fremover!

Lothian

2 Likes

Men, i det store bildet er det uinteressant.

Nyhetene vi har fått om FimaVacc den siste uken, derimot, er super-interessante.
Det er helt utrolig at det ikke har fått mer oppmerksomhet og ført til kraftig og vedvarende oppgang.

Resultatene er jo helt strålende! :grinning:

Apropos blest og oppmerksomhet. Den kan nok være lurt å få med seg Dagsrevyen på NrK lørdag kveld. :crossed_fingers:

3 Likes

Nei men, Lothian, da. Nå ramla du ned i det totale mismot igjen. Har du vurdert om dette egentlig er noe for deg? Jeg spør fordi du i blant låter til å ha funnet “din” investering - for like etter å fiksere blikket på sanntidskursen time for time og oftere.

Walday er ikke feilfri, heller ikke hans medhjelpere. Men enten får du i det vesentlige stole på hva du kan lese i kvartalsrapporten, hva han sier og viser under presentasjonen (og som gjest i Radium-podkasten) - eller så tror jeg du bør revurdere din investeringsstrategi.

9 Likes

Eg er vel omtrent like manisk-depressiv som biotekmarkedet har vært det siste året :grimacing:

Biotek skriker etter nye investorer og da må vi ha flere gode nyheter à la 2. mai.

Da har ikkje Per lov til å gjøre flere feil (bomme hinsides på rekruttering i studier og elendig guiding).

Lothian

4 Likes

Jeg graver litt videre i dette omkring prognostiske faktorer i perihilær cholangiocarcinom. Følgende artikkel er interessant:

Median overlevelse i gruppen som mottok stent+kemo (n=224), altså tilsvarende Release kontrollgruppe, var 5,8 måneder.

Median tumorstørrelse for hele kohorten var 3 cm, og de inoperable veier tyngst i populasjonen.

Pasientene med tumorstørrelse over 3 cm hadde en median overlevelse på 5,3 måneder.

Denne populasjonen består bare av perihilære cholangiocarcinomer, og er således ganske sammenlikningsbar. Studiet er også gjort i USA, i motsetning til det andre jeg presenterte, hvilket er en styrke i sammenlikning mot PCIB da Release først og fremst skal kjøres i vesten.

Jo mer jeg researcher dette, dess mer får jeg inntrykk av at kontrollarmen kan bli avbrutt før tiden, og dess mer fremstår ekstensjonsgruppens overlevelsedata som virkelig gode!

81 Likes

Bra jobbet Bra_Britt. Mine anslag om at det er mindre enn 20% sjanse for at release studiet skal misslyktes, styrkes med dette. Og at alle tre forretningsomraadene skal misslyktes, maa vaere nede paa 5%;-))

7 Likes

Dine utgreiinger fører debatten om fimachem på et helt nytt nivå. Jeg forstår det slik at populasjonen extensionstudiet er sammenliknbart med stage III. Og da er jo resultatene ekstremt gode,selvom bestanden er svært liten. Menhvamed populasjonen i pivotal fase to. Skal ikke den primært omfatte friskere pasienter, dvs mer stage I og II?

5 Likes

Stage 1 og 2 er ofte operable, og kan derfor ikke inngå i release. Noen stage 2 vil nok komme med, men hovedvekten vil ligge tilsvarende stage 3.

Se median survival for de med tumor over 3 cm her; 5,3 mnd. Så tenk på at doseeskaleringsstudie hadde en median tumorstørrelse på over 4 cm og ekstensjonen på over 8 cm.

19 Likes

Dette var ulikt deg, nextmove. En ovenfra og ned holdning til Lothians (han er langt fra alene) frustrasjon. Kunne du ikke heller fortelle hvorfor du mener at store deler av markedets reaksjon er feil, framfor å råde en frustrert, men så langt tålmodig, aksjonær til å heller satse på noe annet? Lothian er sikkert erfaren nok til å ta slike valg selv. Og PCIB-aksjen trenger ikke flere selgere. Det er ille nok som det er.

3 Likes

Husker fra dose-eskaleringsstudiet at en sammenlignbar subpopulasjon fra ABC02 hadde 1 PR på 13 pasienter.
PF2 er randomisert så der blir det uansett sammenligning mellom like syke eller like «friske» pasienter.

10 Likes

Det var betryggende å høre. Det betyr at de studier Pcib til nå har utført, bærer bud om om et gjennombrudd for fimachem og at interimavleningen kan skje mye raskere enn etter de 36 månedene selskapet opererer med.Jeg forutsetter at de tallene du referer til dreier seg om pasienter som får dagens standardbehandling…

2 Likes

Denne researchen er interessant pga to ting:

  1. Den tilsier at de overlevelsedata vi allerede har muligens er langt sterkere enn jeg var klar over

  2. Den tilsier at dødeligheten i kontrollgruppen kan komme til å bli større enn jeg tidligere hadde regnet med. Hvilket kan lede til tidligere diskontinuering av kontrollarmen.

20 Likes

Det forhandles om et eller annet i Pcib. Det er jeg ganske sikker på. Ellers hadde det vært et vindu nå (etter FimaVacc og Q1) for insidehandler. Og det har vi ikke sett.

Spekulasjon fra min side selvsagt, men veldig plausibelt.

5 Likes

Please explain further :slight_smile: !!

2 Likes

De fikk stent + kemo

1 Like

Tack för bra sammanställning! Fantastiska siffror vi fick se på presentationen med tanke på tumörbördan hos patienterna. När man jämför siffrorna i SoC i studien här med siffrorna från extension study o tror jag oxå att studien avbryts innan interimavläsningen förutsatt att de får upp rekryteringshastigheten.

4 Likes

Jeg tror markedet forventer vekst, på lik linje som olje og fiske bransjen.

Her ble det ikke «vekst» i form av bedre resultater.

@Bra_Britt gir oss nå en god forklaring hvorfor det kan ha blitt slik, takk:)

3 Likes

Moralen må være at vi som har fått innsikt i f machemresultatene IKKE bør prøve å selge på dagens nivå for aksjekursen ,men heller kjøpe flere aksjer. For min del er jeg overinvestert i aksjen og forholder meg rolig. Er blant de tredve største i selskapet…

8 Likes

Kan du forklare en lekmann hvorfor dette er så sammenlignbart? Hvis dette er tilfelle ble jeg enda mer komfortabel med min investering. Takk for enormt bra gravearbeid!

5 Likes