Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Det vil løsne.

3 Likes

Ja, men jeg håper ikke han som analyserer fimaVACC for lov til å holde på la oss si til starten av 2020. Da blir jeg skuffet. I denne bransjen tar alt tid, mye mer tid enn de fleste forumskribenter tror og det er en tolmodighetsprøve av de sjeldne. Disse aksjene passer ikke for alle. Men en gang løsner det for alvor.

3 Likes

does this mean that Oslo universitetssykehus HF is now activated ???

https://app.cristin.no/projects/show.jsf?id=646557

also seems that there are 2 investigators for the study:

18 Likes

Nei, det betyr ikke at OUS er aktivert. Det er Rek som har oppdatert dette, ref endringen datert 11.03.2019, se REK offentlige journal.

7 Likes

Skjønn det den som kan…

Trvx melder emisjon og går opp 12% samme dag.

Pcib gjorde det samme og ramla ned 20-25%.

Noen ganger føles bare alt så jævla tilfeldig i biotek…

2 Likes

Nå ble vel emisjonen til trvx meldt etter 16.25…

2 Likes

Men hva i alle verden fikk den da til å bykse 12%? Etterdønninger etter de siste dagers gode nyhets rush?

Ikke godt å si, men vet trvx ble omtalt på podcasten til radium i går.

1 Like

Da skulle pcib hatt kurs på 5000 NOK nå hvis man gikk etter omtale på radforsk sin podcast :joy::joy::joy:

1 Like

Hørte ikke så nøye etter, men… Ble veldig positivt omtalt det ene forskningssamarbeidet på Radium i går. Virket som de fikk et offentlig organ av noe slag til å ta nesten hele regningen mens de allikevel beholdt rettighetene til produktet…

2 Likes

New market research for bile duct cancer, pci biotech comes top of the list in the featured companies:

image

10 Likes

Stiller med tvilende til en BDC-gjennomgang som ikke nevner Nucana.

1 Like

Ser på NuCana sine nettsider at de i Januar avlyste plan for innhenting av penger pga. hvordan markedet var. De hadde på tidspunktet £ 77 millioner, så det skal vel sies at de ikke akkurat lider nød. De har i følge pressemelding fra 4 kvartal 2018 finansiering til ut i 2021. Likevel, viser også litt hvor viktig det er å ha finansieringen på plass.

3 Likes

@anon21766851 Very good point Glein, on the Nucana topic … I recommend to listen to their webcast delivered 12/03/2019, from mins 5 they start talking about their pipeline, phase III in bilary cancer is initiated and first patient to be dosed this year

3 Likes

Takk! Skal få sett gjennom den etterhvert. Har vi noe papertrail på deres siteaktivering/godkjenning? Jeg har ikke funnet noe, men begrenset søk skal sies. :slightly_smiling_face:

2 Likes

They are still in discussion with FDA on the study final design as per the webcast (primary objective overall survival) with potential interim read outs

3 Likes

Jeg er ikke så bekymret for Nucana for å være helt ærlig.

Ser vi på cohort 4 for PCIB, så slår det Nucana på alle parametre, og det er uten dobbel behandling.

Samtidig er PCIB foran i løypa og har et bedre endpoint.

6 Likes

Det er en sannhet med store modifikasjoner. Nucana og pcis cohort iv har vist tilnærmet like resultater. Om det er en vesensforskjell, så ligger den i at Nucana pdd har behandlet langt flere pasienter i relevant dose.

1 Like

I en sekkestudie ja.

3 Likes

Hvor mange ganger Glein skal du diskutere Nucana? Intet nytt siden tredje diskusjon som nå pågår.

Snøffelen

01.02.2018 kl 22:081464

Transcript av Radium podcast episode 37 om det som omhandler konkurransesituasjonen Nucana vs PCIB:

“Vi har fått et spørsmål om PCI Biotech. De er litt sånn lytterfavoritt som jeg sier til Per når jeg treffer han i gangen. Men spørsmålet nå er i forhold til en mulig konkurrent som heter Nucana.
Som har publisert resultater. Den som har skrevet det mener det er resultater i fase 2 men vi har vel kommet frem til at dette er resultater fra fase 1. Det er fase 1b og det betyr at det blir en ganske stor studie, dette er en interim-analyse på bare 8 pasienter. Så hvis det viser seg at de har god effekt av behandlingen i fase 1b så planlegger de å gå rett i fase 3.
Og spørsmålet da er hvor langt bak/foran er Nucana i den regulatoriske løypa i forhold til PCI Biotech. Og om resultatene er gode nok til å kunne hindre PCI i å få godkjent sin behandling hvis Nucana kommer først i mål. Og så er det også en refleksjon rundt det at markedsverdien på Nucana er rundt 6 milliarder kroner sammenlignet med markedsverdien på PCI Biotech på rudnt 1,5 milliarder kroner.
Altså, da tror jeg det er greit å vite hva Nucana utvikler. Det de har gjort er at de har modellert Gemcitabine, som er det kjemoterapuetika, cellegiften som er i standard behandling i dag, det er Gemcitabine pluss cisplatin. Og det de har gjort er at de har modellert gemcitabine molekylet sånn at det skal ha en høyere effekt inne i kreftcellene, uten at jeg har hatt tid til å sette meg inn i akkurat hva de gjorde.
Men dette var det tilsvarende som kom fra Hydro i sin tid og endte opp i Clavis. Der hengte de på en fettsyre sånn at den skulle komme lettere inn i cellemembranen. Det at det gikk dårlig med Clavis betyr ikke at det går dårlig med Nucana på noen som helst måte, det kan godt hende at dette er kjempesmart. Det er liksom samme type tankegang som Clavis, man tar noe som er bra og prøver å vri litt på det for å få det til å virke enda bedre… Du mikker på en eksisterende cellegift sånn at den skal få bedre effekt, og forhåpentligvis mindre bivirkninger fordi du kan gi mindre doser, det er utgangspunktet. Det er gjort mange ganger tidligere, og du forventer da å få en cellegifteffekt, dvs at du kanskje får en bedret median Overall Survival, men på lang sikt så forventer man ingen effekt, altså ingen immunterapi-effekt, at du kan få immunogen respons.”

Arkivert

Snøffelen

01.02.2018 kl 22:081471

"Og det de da må gjøre, hvis denne studien er god nok, så må de lage en fase 3 studie. Og når du gjør noe med en cellegift, ikke spesielt om dette, men generelt, så må du kjøre en randomisert placebo studie, antakelig double blinded mot den eksisterende. Det betyr altså de må sammenlignes direkte 1 til 1. Direkte head to head med pasienter som får Gemcitabine pluss cisplatin mot dette nye stoffet pluss cisplatin.
Og da skal du vise en bedret median survival, altså harde endepunkter, og vi snakker STORE studier, og vi snakker MANGE pasienter. Og vi vet jo hvor mange pasienter det er med gallegangskreft. Jeg har snakket om rekruttering med Per om dette, så dette vil være en STOR studie som tar VELDIG lang tid. Men for all del, den kan lykkes.
MEN, dette er hovedpoenget hvis disse skulle lykkes, hva gjør PCI da? Da bruker de den! Da hvis standard of care behandlingen endrer seg, så vil man da bruke denne nye standard of care i tillegg til PCIs teknologi hvis den er kommet fram og på markedet. Så for meg er dette en mulighet for PCI Biotech , og ikke noen trussel på noen som helst måte.
At en cellegift skal bli så bra at det ikke blir behov for å behandle mere har jeg ikke noen som helst tro på. Og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette nye produktet også blir tatt opp i endosomene, og at de trengs å frigjøres på samme måte. Og det er det PCI gjør.
Så kort oppsummert så kan dette være veldig positivt? Jada, det er i hvert fall ikke negativt, og det kan være positivt».

2 Likes