Oppretter en småprat-link for PCIB
strøket av skribent
Så feilen er bare Per, ikke styret?
strøket av skribent
Jeg har vært med i PCIB fra dag 1 og har vært med på alle opp- og nedturene. Jeg har lest det meste av det som er skrevet om selskapet og har aldri vært så frustrert over det som skjer og over det som ikke skjer i og omkring selskapet som jeg er nå.
I denne situasjonen tillater jeg meg å spørre om vi som eiere ivaretar vår del av ansvaret på beste måte når vi offentlig og blytungt igjen og igjen kritiserer Walday og Skuggedal. Kanskje direkte meldinger til selskapets største eiere og til de som velger vår CEO og CFO er en bedre måte å formidle vår frustrasjon på.
Dertil kommer at de av selskapets aksjonærer som ytrer seg offentlig også har et ansvar for ikke å vanskeliggjøre eller forpurre eventuelle forhandinger som måtte pågå mellom selskapet og kilder til ny frisk kapital.
strøket av skribent
Problemet er vel kontrollarmen, ikke de som får PCI.
Jeg skjønner godt at folk som bare har måneder igjen å leve og er skuffet over å havne i kontrollarm ikke gidder å reise ekstra langt til ingen egennytte. Spesielt under pandemien. Dette burde FDA også innse. 10-tusenvis har dødd av GGK uten PCI. Da bør det være mulig å samle data fra disse for å bygge en «fake/syntetisk» kontrollarm og la samtlige i Release få PCI.
strøket av skribent
Jeg tenkte over det. En forklaring jeg kan tenke meg er at, dersom de har rekruttert alle de trenger til fimaChem, så risikerer de at ingen ønsker å delta i studien. Fordi pasientene ikke vil reise langt for å få standarbehandling. Men hvordan det er i praksis vet jeg ikke.
Hæ? Dette gir jo ingen mening!
Dette er en randomisert 1:1 studie hvor pasientene får vite om de er i kontroll arm eller eksperimentell arm.
Joda, men de får vel vite om de får standardbehandling når de melder seg. Og hvis de dropper ut fordi de ikke vil reise til studiestedet og heller velger standardbehandling lokalt.
Om de får vite hvilken arm før oppmøte på studiestedet eller ikke aner jeg ikke, men det er vel naturlig å anta. Men ja, problemet med frafall fra kontrollarm tolker jeg også slik at pasientene ikke ønsker dra til studiestedet hvis de kan få standardbehandling nærmere. Jeg har tolket PW sin forklaring at bortfall fra kontrollarm kan skje underveis i behandlingsløpet, men kan selvsagt også være de ikke dukker opp i det hele tatt. Uansett arm så skal jo pasientene inn flere ganger og det kan vel være bortfall midt i behandlingen også hvis de havner i kontroll arm.