Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jeg har nu ikke tænkt mig at tage en bolle :blush:

Som jeg ser/så det, var der intet omkring afstemningen der nævnte nogen dato, så hvorfra får du den tanke at nævne datoen 31.12.2020 - dette er jo (når nu du nævner denne våde drøm) ej heller 100% sikkert, men nok rimeligt forventelig at det sker inden :hugs:

4 Likes

Ingen vet, men naar de egentlig skulle vaere ferdige 30.6., burde man kunne anta at de ikke skulle vaere saa langt unna.

En avtaleutsettelse, kan selvfoelgelig og vaere AZ taktikk for og faa PCIB til og godta mindre penger. Og slik mange aksjonaerer har slaktet PW etter utsettelsen, har de i saafall lyktes godt med dette.

Naa spoers det hvor sterke PCIB er til og motstaa dette presset utenifra. Haaper de staar paa kravene, for naar det gjelder AZ, synes jeg PCIB har spillt alle sine kort riktig. En slik utsettelse , kan vaere ren rutine for AZ for og presse partnere. Mitt ankerpunkt, har vaert at vi etter 10 aar, ikke har flere BP partnere enn 1 paa vaare tre forretningsomraader. Det burde vi hatt.

Og skulle det gaa galt, faar vi troeste oss med at vi ved neste forhandlingskorsvei, har gode forskningsresultater og slaa i bordet med paa alle tre forretningsomraadene! Det har vi ikke hatt foer suksessfull levering av naked mRNA falt paa plass.Med andre ord er vi overmodne for take off. Vi faar inderlig haape det blir med Astra Zeneca.

12 Likes

Ber om at vi ikke driver og surrer rundt grøten på topp 50. Kjøp innsidermedlemskap og bli med i det gode selskap.

1 Like

Selvfølgelig, men er ikke så viktig for meg.
Var bare litt artig å vite, trodde ikke det var så høyt på lista.
Takk for info stupet…

Å du og du, her svinger millionene. Gøy med Biotek gitt.! :sweat_smile:
Har gått noen runder med meg selv disse ukene, der jeg prøver å tenke ut ett scenario der dette ikke går veien. Men jeg klarer ikke se for meg at denne utsettelsen kan tolkes negativt på noen som helst måte. Til mer jeg tenker på det, til mer Bull blir jeg. Kanskje jeg ikke ser klart, og har forelsket meg i denne askjen. Alt dette endte med alt for mangen nye aksjer i dag. :sweat_smile:

Men der jo litt typisk når alt er på det mørkeste og alle er negative så kommer kjempe avtalen som lyn fra klar himmel.

Tålmodighet er nok nøkkelen her.

29 Likes

Enig, og derfor sitter man og undrer seg over horfor vi ikke har flere partnere som betaler upfornt for og samarbeide med PCIB??

4 Likes

Den første - AstraZeneca, som antageligvis og forhåpentligvis kommer snart vil bli en stor døråpner for flere, verdifulle avtaler. Vi ser også at dette er krevende prosesser, tidsfrister blir flyttet på og at avtaler ikke skjer over natta.
Og for alt vi vet så kan det bli den aller siste forhandlingen for ledelsen i PCIB og hele teknologien vil skifte eier. Ha litt tålmodighet.

21 Likes

AZ rår ikke grunnen alene.

Biontech er jo ikke noen smågutt og en av de lengst fremme i utviklingen av mRNA bassert medisiner.
En avtale med Biontech ville i min verden holde lenge.
Likeså ville en avtale med Bavarian Nordic innen genterapi og / eller innen fimaVACC gjøre meg like lykkelig som AZ innen fimaNAc.

Vi må ikke glemme at PCIB sitter på en teknologi som Pharma vil ha og jeg håper intenst at PCIB leser AZ teksten ved neste korsvei og ber dem dra til helv… dersom de finner på mere tull nå.
Om ikke så så i det minste at AZ sin avtale med å plukke først i køen opphører momentant.

Hva vet jeg?
Kanskje er de "gode venner "som forstår hverandre " og jobber godt med fremdriften as we speak , men dersom ikke så stopp prosessen.
Det kan være det som må til for at AZ forstår alvoret og dersom ikke , ja hva da?
Da tror jeg ikke de er interressert i PCI-tekologien anyway og det beste for alle parter er jo å få dette opp på bordet og ikke kaste bort mere tid.

Og klokken går–TIKK TAKK TIKK TAKK, til fordel for hvem?
Hvor mange intressenter PCIB nå jobber med vet vi jo ikke.
(utenom AZ da).
Tror og håper at dersom selskapet kan unngå å opplyse aksjonærene om de aktivitetene som måtte pågå nå så er dette beste vei til avtalen er klar.
Det må de vel ha lært av AZ spekulasjonene , ikke?

Det som skjedde der CEO blir hengt ut på en slik måte uten engang å vite grunnen er ikke bra for selskapet og motivasjonen og hører ikke hjemme noen steder.

PCIB sin kontakt under forhandlingene er vel et proff selskap som jobber med dette og vet hvor internasjonal prising skal ligge og PCIB og AZ har vel ingen direkte kontakt (tror jeg).
Det vil i et slikt oppsett vel være tilnærmet umulig og ekstremt dumt av begge parter å prøve seg på noen stunt som priser teknologien langt i fra setpunkt både + og - .

Den debatten som har vært til nå i dette forumet har vært , ja ikke helt god
Håper dette stadiet er tilbakelagt nå.
Ta ballen , ikke mannen. :soccer:

Lykke til

23 Likes

Trykk en gang på “show vote” slik at du kommer tilbake til pollens startside, så kan du endre stemmegivingen

3 Likes

AZ henter penger.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/08/04/astra-zeneca-astra-zeneca-har-prissatt-en-obligationsemission-pa-tre-miljarder-dollar.html

36 Likes

Kanskje for å ha finansieringen klar for kjøp i PCI? :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 Likes

30 milliarder kroner. 810kr pr. aksje i PCIB, det.

19 Likes

Når det er sagt, jeg selger i alle fall IKKE for den summen!

Det er faktisk totalt uaktuelt for min del, såfremt jeg ikke blir tvangssolgt.

Jeg verdsetter PCIBs teknologi adskillig høyere enn dette.

20 Likes

Selg og kjøp az da?

2 Likes

“Rullering” av allerede utestående gjeld?

1 Like

Ikke så mye gjeld som forfaller dette året, men det kan være noe av forklaringen.

3 Likes

Litt av svaret?:

1 Like

Lite cash å ut med der da. Det tror jeg de har i “kassen”.

1 Like

270 % opp , men PCIB stiger nok mer på forventet avtale. Når ? Anytime:)

2 Likes

Lette litt gjennom tråden uten hell, så beklager hvis dette allerede er delt.
Hvis google translaten min fungerer korrekt er dette sites i Sør-Korea? :slight_smile:

Edit: Fikk beskjed i chatten at dette er gammelt nytt, men lar det stå siden det er så stille her nå om dagen.

9 Likes