Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

AZ rår ikke grunnen alene.

Biontech er jo ikke noen smågutt og en av de lengst fremme i utviklingen av mRNA bassert medisiner.
En avtale med Biontech ville i min verden holde lenge.
Likeså ville en avtale med Bavarian Nordic innen genterapi og / eller innen fimaVACC gjøre meg like lykkelig som AZ innen fimaNAc.

Vi må ikke glemme at PCIB sitter på en teknologi som Pharma vil ha og jeg håper intenst at PCIB leser AZ teksten ved neste korsvei og ber dem dra til helv… dersom de finner på mere tull nå.
Om ikke så så i det minste at AZ sin avtale med å plukke først i køen opphører momentant.

Hva vet jeg?
Kanskje er de "gode venner "som forstår hverandre " og jobber godt med fremdriften as we speak , men dersom ikke så stopp prosessen.
Det kan være det som må til for at AZ forstår alvoret og dersom ikke , ja hva da?
Da tror jeg ikke de er interressert i PCI-tekologien anyway og det beste for alle parter er jo å få dette opp på bordet og ikke kaste bort mere tid.

Og klokken går–TIKK TAKK TIKK TAKK, til fordel for hvem?
Hvor mange intressenter PCIB nå jobber med vet vi jo ikke.
(utenom AZ da).
Tror og håper at dersom selskapet kan unngå å opplyse aksjonærene om de aktivitetene som måtte pågå nå så er dette beste vei til avtalen er klar.
Det må de vel ha lært av AZ spekulasjonene , ikke?

Det som skjedde der CEO blir hengt ut på en slik måte uten engang å vite grunnen er ikke bra for selskapet og motivasjonen og hører ikke hjemme noen steder.

PCIB sin kontakt under forhandlingene er vel et proff selskap som jobber med dette og vet hvor internasjonal prising skal ligge og PCIB og AZ har vel ingen direkte kontakt (tror jeg).
Det vil i et slikt oppsett vel være tilnærmet umulig og ekstremt dumt av begge parter å prøve seg på noen stunt som priser teknologien langt i fra setpunkt både + og - .

Den debatten som har vært til nå i dette forumet har vært , ja ikke helt god
Håper dette stadiet er tilbakelagt nå.
Ta ballen , ikke mannen. :soccer:

Lykke til

23 Likes

Trykk en gang på “show vote” slik at du kommer tilbake til pollens startside, så kan du endre stemmegivingen

3 Likes

AZ henter penger.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/08/04/astra-zeneca-astra-zeneca-har-prissatt-en-obligationsemission-pa-tre-miljarder-dollar.html

36 Likes

Kanskje for å ha finansieringen klar for kjøp i PCI? :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 Likes

30 milliarder kroner. 810kr pr. aksje i PCIB, det.

19 Likes

Når det er sagt, jeg selger i alle fall IKKE for den summen!

Det er faktisk totalt uaktuelt for min del, såfremt jeg ikke blir tvangssolgt.

Jeg verdsetter PCIBs teknologi adskillig høyere enn dette.

20 Likes

Selg og kjøp az da?

2 Likes

“Rullering” av allerede utestående gjeld?

1 Like

Ikke så mye gjeld som forfaller dette året, men det kan være noe av forklaringen.

3 Likes

Litt av svaret?:

1 Like

Lite cash å ut med der da. Det tror jeg de har i “kassen”.

1 Like

270 % opp , men PCIB stiger nok mer på forventet avtale. Når ? Anytime:)

2 Likes

Lette litt gjennom tråden uten hell, så beklager hvis dette allerede er delt.
Hvis google translaten min fungerer korrekt er dette sites i Sør-Korea? :slight_smile:

Edit: Fikk beskjed i chatten at dette er gammelt nytt, men lar det stå siden det er så stille her nå om dagen.

9 Likes

Dette er kjent fra før, men allikevel godt gravet :ok_hand: En liten kuriositet er at det tok ca. tre timer fra dette ble publisert (inkludert tidsforskjell) og til @Investor hadde funnet det. Tekinvestor is here to stay :joy:

Selskapet har ikke offisielt uttalt at det har fått godkjent studiet i S.Korea enda, selv om de åpenbart har det, og det ligger site overview i linken du delte.

4 av de 6 sykehusene ligger i Seoul, med bare km avstand fra hverandre. Jeg vil tro at det forenkler prosessen med å sette opp studiet, innrullere pasienter og å holde tett dialog med trial coordinators/ PI´s på hver site for PPD. Min antagelse er at dette vil gå fort når de først setter gang.
Det er få ting som gleder meg mer enn at de har en så bra plan for Korea og Taiwan :smiley:

31 Likes

AstraZeneca PLC (LON:AZN), the FTSE100 pharma group, is to issue US$1.2bn of bonds with a rate of interest of just 0.7%.

The issue is part of a three-tranche global bond offering totalling $3bn that is expected to close on 6 August.

The 0.7% bonds mature in April 2026 and are being issued alongside a tranche of US$1.3bn notes that mature in 2030 with a coupon of 1.375% and US$0.5bn of 2.125% long term debt maturing in 2050.

AstraZeneca became the UK’s largest listed company earlier this year on the back of its strong pipeline of drugs in development.

1 Like

Hva er sjansen for at PCIB leverer mRNA teknologi til BioNTechs COVID vaksine? Overraskende at man ikke finner spekulasjoner rundt dette.

2 Likes

Antagelig spekuleres det ikke i det fordi BioNTech selv oppgir at de benytter LNP´s… https://biontech.de/science/pipeline

8 Likes

Og at det har blitt avvist/avkreftet av PW.

2 Likes

PCI Biotech har en rekke forskningssamarbeid med biotekselskap som har vart i flere år. Flere av disse samarbeid KAN gå over i andre faser.

PCI Biotech har levert gode resultater i Chem, Vacc og Nac.

Med fokus og midler tilgjengelig på sidelinjen til blant annet vaksinasjon (pandemi fokus og investeringsvilje og evne world wide) bør ikke PCIB sin teknologi ha blitt mindre verdt den siste tid :sweat_smile:

5 Likes

Alle selskapene rundt PCIB ser ut for å ha god tid.
Grunnen til dette kan være at teknologien til PCIB ligger et stykke frem i tid , særlig fimaNAc. (også fimaVACC).
Det finnes vel knapt en godkjent medisin enda av genteknologi oppbygging , men det vil endres raskt nå fremover grunnet corona.
Så det som ingen har representerer ikke noe trussel , YET.

There is no need for panic… , yet.

En av mine favorittmeldinger fra safety offiseren uttalt fra beredskapsrommet på PA systemet på platformen , hehe.

Underforstått at panikken kommer garantert , til havs som til lands.
For når PCIB inngår den første avtalen er panikken berettiget av de som plutselig kan bli akterutseilt.

Hvorfor?

Med forbeholt om at PCI-teknologien fortsetter å vise tilsvarende resultater innen sikker , målrettett og avpasset delivery av medisin inn i cellene (og hvorfor skulle noe være endret hær?) så må alle BP selskapene med en smule retningssans og fantasi se at enden er nær dersom de ikke foretar seg noe drastisk og raskt.

Hvorledes skal de klare å styre unna den patenterte delivery-metoden til PCIB???
GGK vil bli litt av et utstillingsvindu for PCI-teknologien samt abscopal effekt.
Bile duct cancer vil få et helt spesielt behandlingsoppsett gjennom PCIB sitt fimaCHEM-program.
Så ikke spor av når vi er så nær pga utsettelser forårsaket av coronaproblematikk.
Det er bare snakk om en fartsdump.

Jeg tror så sterkt på dette senariet at jeg vil ta stor skade på sjela mi dersom melding kommer (den første) og jeg er ute.
Da foretrekker jeg heller å tape alt i forsøket.

Det er nå i snar fremtid at historie skal skrives :slight_smile:

30 Likes