Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Støtter gunnersaurus 100%, når vedkommende skriver på TI

Fryktelig irriterende at det å være kritisk til visse aspekter rundt en børsnotert aksje alltid skal møtes med flåsete kommentarer som; « hvis man ikke har troen – hvorfor er man investert », eller enda verre, « kan du ikke bare selge hvis du skal være negativ? »

Noterer at e-mannen gå 100% støtte til kritikken!

3 Likes

Ser du stort sett repeterer det samme; Aksjekurs, støttenivåer med 30-50% nedside, at PW er stille og du liker å vise til hva andre kritiske røster skriver. Greit nok å mene det samme, men det gir liksom ikke påfyll.

Kan du også sette ord på det selv?

6 Likes

e-mannen 01.07.2020:
"Jeg tolker det heller dit hen at de er på overtid ift detaljer i avtalen. Noe er i gjære…"

Jeg tolker e-mannens entusiasme noe anderledes enn dine 100%!

17 Likes

Det ble så stille her så vi kjører en liten påll eller to :slight_smile:

Hvis kursen til PCIB pga avtale med AZ stiger til ca 150kr, hvor stor andel av din beholdning vil du selge?

  • 0 %
  • 1-20 %
  • 21-40 %
  • 41-60 %
  • 61-80 %
  • 81-100 %

0 stemmegivere

En liten påll til :slight_smile:

Hvis du valgte å realisere litt gevinst etter AZ avtale, hvilke(t) av disse selskapene ville du kjøpt deg opp i?

  • PHO
  • NANO
  • BGBIO
  • TARGO
  • AZT
  • SOFT-OX
  • LIFECARE
  • HOFSETH B
  • ULTIMO

0 stemmegivere

1 Like

Ajjjjj, fik stemt forkert, sådan er det når man bruger mobil i autocamperen der kører :blush:

Jeg sælger præcis 0% af mine PCIB i dette tilfælde…

Edit, så nu at det er muligt at ændre…

2 Likes

Eg vil nok selge noe ved 150, grunnet støttekjøp rundt 48-52.

Eg vil nok pløye det inn jevnt fordelt på en 4-5 av bilselskapene, ingen nevnt - ingen glemt.

2 Likes

Artig dansk vri på bevegelige deler langs landeveien… :denmark:

2 Likes

Ser at jeg også stemte feil her, gikk på autopilot og trykket for andel jeg vil beholde, siden det er det som er mitt fokus.

8 Likes

Vil jo si at hausserne dominerer forumet med god margin. Hadde det vært opp til meg hadde samtlige tatt seg en bolle. Faktum er at ingen vet. At vi skal få vite lenge før 31.12.2020 er ingenting annet enn en våt drøm.

Kanskje en våt drøm for deg, men veloverveid synsing for andre :slight_smile:

6 Likes

Hehe, må jo ikke nødvendigvis være en motsetning heller. :slight_smile:

Ser at jeg også trykte på andelen jeg ville beholdt. Uff. Lett å bomme :smiley:

(Hva er greia med å ha åpne svar?!!)

1 Like

Jeg har nu ikke tænkt mig at tage en bolle :blush:

Som jeg ser/så det, var der intet omkring afstemningen der nævnte nogen dato, så hvorfra får du den tanke at nævne datoen 31.12.2020 - dette er jo (når nu du nævner denne våde drøm) ej heller 100% sikkert, men nok rimeligt forventelig at det sker inden :hugs:

4 Likes

Ingen vet, men naar de egentlig skulle vaere ferdige 30.6., burde man kunne anta at de ikke skulle vaere saa langt unna.

En avtaleutsettelse, kan selvfoelgelig og vaere AZ taktikk for og faa PCIB til og godta mindre penger. Og slik mange aksjonaerer har slaktet PW etter utsettelsen, har de i saafall lyktes godt med dette.

Naa spoers det hvor sterke PCIB er til og motstaa dette presset utenifra. Haaper de staar paa kravene, for naar det gjelder AZ, synes jeg PCIB har spillt alle sine kort riktig. En slik utsettelse , kan vaere ren rutine for AZ for og presse partnere. Mitt ankerpunkt, har vaert at vi etter 10 aar, ikke har flere BP partnere enn 1 paa vaare tre forretningsomraader. Det burde vi hatt.

Og skulle det gaa galt, faar vi troeste oss med at vi ved neste forhandlingskorsvei, har gode forskningsresultater og slaa i bordet med paa alle tre forretningsomraadene! Det har vi ikke hatt foer suksessfull levering av naked mRNA falt paa plass.Med andre ord er vi overmodne for take off. Vi faar inderlig haape det blir med Astra Zeneca.

12 Likes

Ber om at vi ikke driver og surrer rundt grøten på topp 50. Kjøp innsidermedlemskap og bli med i det gode selskap.

1 Like

Selvfølgelig, men er ikke så viktig for meg.
Var bare litt artig å vite, trodde ikke det var så høyt på lista.
Takk for info stupet…

Å du og du, her svinger millionene. Gøy med Biotek gitt.! :sweat_smile:
Har gått noen runder med meg selv disse ukene, der jeg prøver å tenke ut ett scenario der dette ikke går veien. Men jeg klarer ikke se for meg at denne utsettelsen kan tolkes negativt på noen som helst måte. Til mer jeg tenker på det, til mer Bull blir jeg. Kanskje jeg ikke ser klart, og har forelsket meg i denne askjen. Alt dette endte med alt for mangen nye aksjer i dag. :sweat_smile:

Men der jo litt typisk når alt er på det mørkeste og alle er negative så kommer kjempe avtalen som lyn fra klar himmel.

Tålmodighet er nok nøkkelen her.

29 Likes

Enig, og derfor sitter man og undrer seg over horfor vi ikke har flere partnere som betaler upfornt for og samarbeide med PCIB??

4 Likes

Den første - AstraZeneca, som antageligvis og forhåpentligvis kommer snart vil bli en stor døråpner for flere, verdifulle avtaler. Vi ser også at dette er krevende prosesser, tidsfrister blir flyttet på og at avtaler ikke skjer over natta.
Og for alt vi vet så kan det bli den aller siste forhandlingen for ledelsen i PCIB og hele teknologien vil skifte eier. Ha litt tålmodighet.

21 Likes