Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Vi må huske på at det er like mye i PCIB sin interesse som for AZ å få avklart mest mulig rundt hva som er den potensielle bredde i anvendelsen av FimaNac. Dermed kan det like gjerne være PCIB som trenger mer tid på seg nå som AZ…

2 Likes

Dette har vel denne gjengen gjort hvert år. De har på den måten flere ganger gått glipp av eventyrlige kursoppganger i dette selskapet og slik bevist at de er bedre som forskere og styremedlemmer enn som aksjespekulanter.

2 Likes

Du må se litt på antallet. F. eks solgte Per 4.600 aksjer i september for å dekke skatt, mens han fikk utstedt 70.000 nye opsjoner i oktober. Etter dette har han 225.000 opsjoner og 72. 700 aksjer…

5 Likes

Har scannet LinkedIn med AZ profiler og har funnet denne kandidaten.

Mölndal, Västra Götalands län, Sverige · Senior Research Scientist, the New Modalities RNA team · AstraZeneca

Headhunted to the New Modalities RNA Team. Focus on optimising delivery of RNA, e.g. modRNA and ASOs, to specific targets and tissues.

Er dette vår mann på innsiden?

Fra Bergs paper

Several types of oligonucleotides have a great therapeutic potential for the use in down-regulating gene expression or for modifying RNA splicing, and several therapeutic oligonucleotides are already on the market. Delivery of oligonucleotides to other organs than the liver is however still a major problem. PCI-induced release of an oligonucleotide from endosomes was demonstrated for the first time by Høgset et al. [[159]]. Since then several groups have shown that such release also leads to enhanced biological activity of many different types of oligonucleotides.

29 Likes

Per Walday på Radium podcast 140, 31:32:

“Vi har jo hatt flere samarbeider som har gått over lang tid, og de går i litt forskjellige faser og det skifter interesse og strategien forandrer seg i selskaper og strategien forandrer seg litt hos oss. Og vi har hatt en evaluering av flere av dem disse samarbeidene, eh, over tid. Nå så har vi fått en ny CBO på plass, eh, Ludovic Robin, som også har akselerert dette assessmentet’et (evaluering på norsk, red anm), også bestemte vi oss nå for at 3 av disse her, ut i fra den evalueringen vi gjorde av alle sammen at de kan vi si at nå er de stengt, det er ikke noe som vi driver med lenger og, eh, det var da BioNTech og Phio, som vi har hatt i veldig lang tid, også var det Bavarian Nordic. Det var de 3 selskapene som vi da har lukket igjen. Det er ikke no dramatikk i det, og det er ikke no sånn, det er bare en litt ‘house keeping’, kan man vel si og som en liten organisasjon så tar alle disse samarbeidene en del ressurser, og det gjelder da å ikke spre seg altfor mye og fokusere på de der du føler, for det første der det gir mest verdi til selskapet, for det andre så er det best samarbeidsklima og en ‘pull’ fra den andre parten også er det jo sånn at vi fremdeles går rundt og diskuterer med mange, vi har mange spennende diskusjoner på gang. Vi fortalte jo også om et nytt samarbeid med et israelsk selskap som heter ApoSense, som er et for så vidt veldig spennende selskap med spennende teknologi og som har veldig lyst på å prøve vår teknologi i kombinasjon med sin.”

Jonas Einarsson: “Så der skal dere fortsette samarbeidet?”

PW: “Der skal vi nå sette i gang et samarbeid, så det er en ny samarbeidspartner. Og de andre samarbeidene går som planlagt videre. Og vi er i diskusjoner med andre potensielle partnere også.”

JE: "Det er sånn det er å utvikle plattformteknologi. Ikke produkt, men plattformteknologi. Det er litt sånn prøve seg fram. Prøve og feile litt. Se hva som er verdt å satse på og. "

PW: “Ja, hvor har du synergiene. Hvor har du mest verdidrivere som eh, det…”

Ronny Skuggedal bryter inn: “Vi kan vel også si at de 3 selskapene er spennende selskap og vi har lært av disse samarbeidene.”

PW: “Det har vi absolutt! Vi har fått mye ut av det, så det er ikke på noen måte bortkastet. Det er et veldig godt poeng, Ronny. Det er ikke på noen måte bortkasta. Vi har fått både hjelp til å få mer patentbeskyttelse på plass innenfor spennende områder, og vi har fått nye ideer og mye god data, så det er absolutt ikke ut av vindu.”

Jeg synes ikke Per og Ronny utelukker at det er grunnet AZ-samtalene at disse samarbeidene er avsluttet, i hvert fall. Ikke sikkert de har hatt krav på seg til å fjerne disse samarbeidene fra noen, men aldri feil å ha et rent og innbydende hus å invitere hjem til (ref house keeping)? Spesielt at det er CBO’en som virker å ha vært pådriveren her. Skulle kanskje ikke tro det var han som har mest forkningsmessig kompetanse ifht utkasterjobben?

28 Likes

Utdrag fra Sørlendingen som gjør det stadig mer «mistenkelig» at BioNTech ble ryddet bort? Del av due dilligence og del av flere krav ved pågående evaluering med AZ?? :»

Nedenfor er noen av høydepunktene for meg fra Q3 presentasjonen og et sannsynlig scenario for veien videre.

Det største høydepunktet var selvsagt at navnet på topp 10 selskapet ble offentliggjort, samt at AZ også ønsker å teste Pcibs fimaNAc løsning på andre sykdommer. I Q3 presentasjonen sa Per at disse resultatene var quite exciting mens han på podkasten til Radforsk sa at AZ hadde sagt at resultatene var svært lovende (noe selvsagt også Per vet siden Pcib har full innsikt at testingen til AZ). Dette tolker jeg som at Pcib kan ha løst delivery problematikken med å få store molekyler inn i cellene. Dette vil selvsagt ha en enorm oppside økonomisk for Pcib.

Per nevnte også interessen til AZ først begynte å blomstre i sommer. Det at AZ først nå ønsker å teste dette ut på andre sykdommer må selvsagt sees i sammenheng med dette. Det som trolig har skjedd er personer oppe AZ systemet ønsker å vite mest mulig om hva delivery teknologien kan brukes til før de starter diskusjoner med Pcib om veien videre.

Per nevnte for øvrig i Q3 presentasjonen at there is no reason why this technolgy should not be transferable til andre områder også. Altså er det sannsynlig at teknologien kan brukes til behandling av mange sykdommer.

I følge Per er det flere av de 6 selskapene som Pcib samarbeider med innenfor fimaNac som også holder på med mRNA (tror Biontech er et av disse selskapene), slik som AZ. Det betyr at sannsynligvis er det flere av de andre selskapene også vil få lignende resultater som AZ, noe som selvsagt vil legge et press på AZ i forhandlingene med Pcib etter nyttår.«

14 Likes

Ble disse ordene brukt?

Sørlendingen deltok på Q&A på Q3.

Og se hva PW sa ved Q3: And several of these are actually working with mRNA, which relates to the promising response that we have now on a patent application for mRNA delivery, highly relevant for several of these collaborations

Kan kanskje tyde på at derfor det måtte ryddes???

Transcript sier:

« Per Walday, PCI Biotech Holding ASA - CEO [6] -------------------------------------------------------------------------------- So yes, I would say that the results are quite encouraging, I would say, quite good results. And we hope that those are – and there shouldn’t be no reason why they shouldn’t be transferable to other areas as well. So from a pure research results perspective, I am quite optimistic, absolutely. But then there are all sorts of strategic evaluations on the other side of here, and we don’t control our partners. So that’s the way it is. ------»

Transcript her:

Utdrag:«. And we have a technology to deliver them efficiently into cells. And we do this because all of these are taken up through endocytosis, but then they’re trapped in endosomes and broken down in lysosomes. But with our technology, we can release them from the endosome so they get into the cytosol and can exert the therapeutic effect. For this specific program, we are using a collaborative approach. We don’t have nucleic acid therapeutics ourselves. So we go out to companies that are developing this very promising new class of drugs, telling them that we have a very efficient way of delivering these. And we have established collaborations with – currently with 6 companies that are key players in this field, all from big pharma like AstraZeneca, down to small biotechs like eTheRNA. And several of these are actually working with mRNA, which relates to the promising response that we have now on a patent application for mRNA delivery, highly relevant for several of these collaborations. Now the collaboration with AstraZeneca has been ongoing for quite a while since 2015. And it’s now been extended to the end of 2019. And we just recently now also expanded the scope because we see good synergies in oncology. And what AstraZeneca wants to do then is to see whether they can see the same kind of synergies in other disease areas.»

8 Likes

En sjelden gang hoerer man om biotec selskaper som mottar store bud, eller stiger til enorme verdier.

Naar jeg hoerte om PCIB foerste gang i 2010, og hva de hadde oppnaadd, begynte jeg og ane at PCIB paa sikt ville matche verdiene til ett av disse selskapene. Noen aar senere kom skiftet fra H/N til IGGK, og man forstod at man maatte vente lenger paa svaret, I ventetiden har baade fimaVacc og kanskje spesiellt fimaNac skutt fart, hvor forventningene sakte men sikkert har steget underveis.

Naa ser det ut som om ventetiden gaar mot slutten, hvor vi faar svar paa om PCIB kan starte klatringen mot og matche selskapene som har lykkes stort. Og selv om den er liten, er selvfoelgelig droemmen om ett stort bud paa plass, men det er antakeligvis stoerre sjanse for en god AZ avtale, med mulighet for og inngaa tilsvarende avtaler med andre BP selskaper. Noe som ogsaa ville kickstartet PCIB’s vei mot toppen.

Men oensker AZ en eller annen form for eksklusivitet som gjoer at vi maa avvise andre BP selskaper, kan jeg ikke forstaa annet enn at de maa legge store penger paa bordet allerede naa.

7 Likes

FimaVacc og denne teknologiens egenskaper som er beskrevet av Van der Burgh team Leiden univ. T celle respons og økt effekt. Virker på en novise ganske interessant for kommende utvikling vaksinasjon?

Hva slags potensialet ligger her og hva slags verdi kan fimaVacc teknologien få? Det er enorme midler som er stilt til rådighet for forskning og utvikling fra investorer, myndigheter og stiftelser for å bekjempe pandemi og sikre helse sikkerhet nå og i framtiden. Økt fokus framover for slik teknologi (logisk)!

5 Likes

Nå 45 sites.

6 sites i Sør Korea
3 sites i Taiwan

52 Likes

Kjenner jeg blir litt lettere til sins når jeg minner meg selv på at in vivo resultatene til fimaNAC tross alt ble beskrevet som «superior» kontra Lipofectamine som i dag liksom skal være gullstandarden for mRNA levering. Var det ikke slik at Lipo hadde store bivirkninger? Nac har ikke det! Her er det bare å holde ut for Nac kan med stor sannsynlighet bli den neste standard før vi vet ordet av det. Da De tre andre selskapene forsvant i Nac har jeg hele tiden sett for meg en eksklusiv avtale, men nå heller jeg litt i retning oppkjøp. Ja jeg vet det er dristig, men hvis resultatene er så fantastisk gode skulle man jo tro at AZ ville bruke dette både utenfor og i onkologi med flere nye Medesiner. Jeg ville vel nesten trodd det hadde blitt «billigst” for AZ kontra en stor og omfattende avtale eller en avtale for hver enkelt sykdom med risk for at andre kan ta part osv. Som nevnt…dristig ja, men jo mer jeg vrir å vender på det er det neimen ikke utenkelig. Svaret får vi snart. Der formuleres på kontoret. Å bull hundrelappene blir dette The new golden må nok heves betraktelig.

23 Likes

Så man fikk en god safetyprofil på cellelinjene? :slightly_smiling_face:

4 Likes

9 sites etablert i Asia. Det var strålende nytt!

Ikke minst, alle står på status recruiting.

12 okt var PCIB kursen 54kr og nå er kursen ned 7kr og kurs står i 47kr. Det var stort fall på få dager. Og på lavt volum. Merkelig.

FPD kan være nære for alt vi vet. Og det kan bli flere land og flere sites. Gleder meg til kvartalspresentasjon og mer info om få uker :muscle:

8 Likes

ja, 9 stk recruiting…

men ingen fpd…

Må si eg blir svært overrasket om pcib henter inn forsinkelsen.

1 Like

Mulig de kan hente inn litt, tenker jeg. Men unngår man emisjon så er det vel mer sannsynlig pga en avtale med AZ

2 Likes

Det er allerede kommunisert forsinkelsen på de tre siste kvartalspresentasjoner. Veldig usikker tid med pandemi.

Asia kan fort bli jokeren og den positive overraskelse med tanke på rekrutteringsbase og hastighet.

At markedet gjesper av 9 sites som har status recruiting i Asia synes jeg vitner om at få følger med og med på selskapet.

Alt synes for meg at flere mener er galt på den ene eller andre måten. Gjøres det tiltak er det galt. Er du i forhandlinger med big pharma synes noen det er galt :joy:. It s a crazy world :sweat_smile:

Hva prises en pipeline som PCI Biotech i den internasjonale biotekverden. Det er en interessant øvelse. 1, 8 milliarder dersom et selskap har lovende og pipeline i en teknologiplattform synes for meg svært lavt priset i biotekverdenen. Men markedet har talt og det har alltid rett :wink:?

4 Likes

ja, eg skulle bare likt å ha mer enn 1 pasient pr 6 mnd, om barna mine skal få noen glede av penger fra pcib. Eg blir nå pensjonist lenge før dette er i mål

Dog har vi az håpet. ennå :wink:

1 Like

RELEASE er value in the vault! «Alle» vurderer RELEASE som tilnærmet den eneste verdien i selskapet når det gjøres verdivurderinger og analyser (Arctic sec og Pareto, og regnemestere og biotekere på tråden). Men det er som alltid vanskelig eller umulig å spå sikkert om framtiden :pray:

Alt annet er bonus Longtrader :sweat_smile:

En ting er lett å se. Mange på tråden som før var eiere i PCIB har kastet kortene sine i PCIB nu. En øvelse i langsiktighet og tålmodighet.

Eller driver alle å trader baser på teknisk analyse og lar fundamentale vurderinger som nu rekrutterende 9 sites i Asia passere uten vurdering fundamentals?

Genialt eller århundrets blemme på oppløpssiden? Gid en hadde fasiten nu.

Meget hyggelig å se Vaccibody holder stand nu :muscle:

1 Like

ja, vi får se.