Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Det er utvilsomt en mer nyansert debatt på chatten enn det er her inne på småprattråden. Videre kommer det gjerne et tips eller to. For min egen del har jeg tjent inn insider-medlemskapet på livstid.

Når du attpåtil får tilgang til daglige topp-50 lister er det en no-brainer i mine øyne. TI med/uten insider er vidt forskjellig!

4 Likes

Jeg synes TekInvestor er helt fantastisk, så jeg betaler gladelig for medlemskap uansett. :grinning:

2 Likes

Takker innside-chat for at jeg kom meg inn i annet biotek, og har 80 % på den ene (takk @Bra-britt), og greit i pluss på de andre. Ingen tap så langt, men det kommer med tiden vil jeg tro.
God og nyansert meningsutveksling, ikke for de hårsåre.

3 Likes

Man skjønner at PCIB trådene har gått over stokk og stein når man scroller forbi alt som ikke har minst 30 “upvotes” :rofl: But I love it!

3 Likes

Sett at det blir avtale: Min logikk er “Jo lengre ventetid, jo større er avtalen”. Er det noen som tenker likt? Hvis vi snakket om en forsiktig non-eksklusiv avtale på EN indikasjon, med 50 mill upfront, så hadde vel partene vært i mål for lengst. Det er naturlig å tenke seg at ved større omfang på avtalen, så tar det lengre tid å sy sammen det hele.

14 Likes

Og det hele skal sømfares av juridisk ekspertise midt i ferietiden.
En gang i august er mitt tips. Og all støtte til PW og Ronny.

13 Likes

Må melde meg på med ei meiningslaus ytring.
Kva i svarte f… er so utruleg viktig med å vite topp 50 til ei kvar tid ?
PCIB-teknologien er meir en nok for meg.
Heia solo!:slightly_smiling_face:

9 Likes

Noen med en ca oversikt når de åpnet for screening av pasienter der?
PW sa de ikke forventet «mye mer enn 1 pasient pr site pr år». Så om det er ca 1pasient pr 10mnd i EU/US og da med en forekomst i Asia som er ca 10x av Europa/US så burde det ikke ta lang tid før de finner første pasient i Asia.

2 Likes

Begriper ikke denne desperate skrivingen, side opp og side ned, som ikke fører til noe som helst, ettersom aksjekursen synes å stange rundt 70 blank.
Oppfatter Sørlendingen , E-mannen og Snøffelen dithen at nå får vi avvente, istedenfor å oppføre oss som forvillede høns.

Utspillet ligger nå hos selskapet. Mer er det ikke å si.

33 Likes

Ebitor - kloke ord. God sommer🌞

1 Like

Tror ikke det er mange som skriver innlegg for å «påvirke» kursen. Jeg synes det er flott at det er såpass stort engasjement og interesse rundt aksjen. Alternativet hadde vært mye verre! Man finner uansett sine favorittskribenter og lytter til argumenter fra både positiv og negativ fløy.

Dersom man eliminerer informasjon funnet på Tekinvestor og det som kommer frem i podcastene til Radium – hvor mange synes informasjonsflyten rundt selskapet er tilstrekkelig? For å være helt ærlig er jeg redd jeg hadde kastet kortene selv. Gullkornene finner man mellom linjene – og selv de kjipeste baisseinnlegg gir oss noen nye refleksjoner av risiko som man bør ta med i regnestykket.

Ha en strålende helg alle sammen. Ingen vet hva neste uke bringer :blush:

16 Likes

Syns PciB skulle tatt flere forbehold både om tiden det evt ville ta å melde noe, at det kanskje ville ta lang tid å bestemme seg om avtale /ikke avtae
Slik dette var formulert regnet mange med melding +/- slutten av Juni
Ledelsen er altfor vimsete. Det er bedre å komme med for mange meldinger enn for få.

1 Like

Når til og med ’ vår mann’ i Podcastene var sikker på at melding ville komme så kan en lure på hvor vellykket PW har vært
Men han sa ikke ‘imminent’ det skal han ha :slightly_smiling_face:

1 Like

Det er lett å sitte her på TI og fortelle ledelsen om hva som synes å være en perfekt infostrategi og hva selskapet burde gjort på et tidligere tidspunkt.

Men faktum er vel snarere den at når et mindre farmasiselskap blir gjenstand for oppkjøp eller forpliktende avtaler fra et BP, da er det makta som rår. Og selv om PW gjerne skulle informert oss så frykter jeg at bordet fanger og at detter andre krefter som nå styrer hva man får lov å rapportere og når.

Her må vi nok bare smøre oss med tålmodighet. Men samtidig så kan vi med stor sikkerhet si at denne totale tausheten vitner om at det pågår forhandlinger PG at interessen fra AZ er inntakt.

18 Likes

I og med PCIB lystrer og er helt stille, er det selvsagt noe som er forlokkende der fremme. De har selv gått med på å blitt bundet på hender og føtter.
PCI teknologien trenger en større eier med bedre infrastruktur og en større kapitalbase for at menneskeheten skal få utnyttet potensiale raskest og best mulig, i et tresifret antall indikasjoner og sykdomsområder. Dessuten er Radforsk avhengig av en snarlig suksesshistorie, og dette har gjort at også Jonas har virket nervøs for lekkasjer og spekulasjoner i de siste podcastene. I sist podcast med PW i studio avbrøt han blant annet spørsmål om Nac som var stilt direkte til gjesten PW fra lyttere.
Og jeg er helt sikker på at en viktig avdeling forblir i Radforsk-miljøet på norsk jord. Det er nok begge sidene av bordet allerede enige om. Vi er vitne til en taus vinn-vinn situasjon for både Radforsk, PCIB, AZ (eller annen BP) og menneskeheten, der det selvsagt kreves absolutt stillhet og arbeidsro. Det blir ikke lettet på sløret heller, før bryllupet er et faktum, og invitasjonene sendes til aksjonærene. Det blir litt av en invit!
Ellers er jeg enig med @Victory: @solo er bedre enn rødvin

30 Likes

Det hadde ikke gjort noe om PW i siste meding om dette hadde lagt til at de ikke kunne tidfseste når de kunne melde resultatet
Jeg syns dette er en slags forakt for eierne, men det er mulig jeg tar for hardt i
Slik det er nå så danner det grunnlag for spekulasjoner som kan koste mange dyrt. Det er vel ikke bra det heller.

1 Like

Man må skille mellom børsmeldinger og småprat på Radforsk.

10 Likes

Godt poeng! Radforsk sine podcaster har vært et glimrende tilbud for aksjonærene i porteføljeselskapene, med rom for spekulasjoner og tolkninger. Er redd det blir mer forsiktig og konservativ fremtoning der heretter.

5 Likes

PCIB er kanskje ikke i førersetet, men satser på at vi sitter i passasjersetet i Astra´n for dernest å bli med på en helsikes til kjøretur!

5 Likes

Når PW tar på seg CEO-hatten i radforskpodcasten, så ilegger jeg det han sier eksakt like mye vekt som i en børsmelding. Likeledes som jeg ilegger eksakt like mye vekt i en investorconf (10. juni, var det ikke?) som i en børsmelding. Noe annet blir bare feil og uprofesjonelt av en CEO i et børsnotert selskap.

13 Likes