Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

mener du at man skulle guidet på at man ved en deadline der 2 parter skal enes så kan det fårekomme at man går over fristen pga pågående forhandlinger?

Det mener jg er ganske innlysende og det at fristen passere uten en melding tolker jeg positivt i den forstand at det er en bekreftelse på at de forhandler/ferdigstiller en event. avtale

2 Likes

Er det store penger involvert kan det hende AZ må ordne litt i finansene sine først. De har ikke overflod av penger i bingen akkurat nå, og skal de kjøpe hele PCIB som noen tror kan de måtte hente eller låne penger.

Ellers finnes det tusen andre mulige forklaringer på at det tar tid.

2 Likes

Det er påfallende enkelt å frontrunne open etter crazy tilstander på forumet her. For å si det slik. Dere blir lurt.

Tja, jeg vil ikke si at en samtale i en podcast tilsvarer det samme som en børsmelding. Men det når han sier at det vil komme en melding i juni så er det gjeldende. Så 100% enig med deg på den biten.

Jeg mener også at det burde ha kommet en intetsigende melding om at pga covid-19 tar dialogen med AZ lengre tid en forventet. Den meldingen kom ikke.

Når det er sagt synes jeg ikke det er uprofesjonelt å ikke levere på forespeilet tidspunkt, det kan være utallige (eksterne) grunner til at det trengtes mere tid. Men jeg mener samtidig at PW bør bli mer forsiktig med måte han ordlegger seg, imminent og datoguiding bør han styre seg unna, isteden bør han holde seg til så raskt vi kan og halvår.

Utover dette forbedringsområder er jeg strålende fornøyd med PW og jobben han gjør.

Og til slutt er det greit å nevne at det selvfølgelig er svært positivt at samtalene pågår. Man kan nesten utelukke at det ikke blir en for for avtale/samarbeid videre.

8 Likes

Kunne du vennligst utdype?

Most soon

2 Likes

Du mener vel ikke seriøst at en samtale i en podcast eller på et investormøde, i helt samme detaljeret grad, bør tillægges samme betydning som en børsmelding.

En børmelding er udarbejdet med en helt anden meget grundig gennemgang af meldingen, og ses uden tvivl af flere sæt øjne, flere gange inden den udsendes - hvilket af naturlige grunde ikke på samme måde er mulig i direkte podcast/investormøder.

Men det pålægger selvfølgelig en CEO at være ekstra påpasselig med de ord han udtaler - indtil ordlyden af en børsmelding evt har indfundet sig.

Især omkring deadlines, som jo er UHYRE svære at vide helt nøjagtig, når man ikke er alene som selskab om at bestemme dette - så selv om jeg er ret sikker på at PW har haft stor tiltro på denne deadline ville holde, elller haft tro på en melding ville være muligt at give den senest den 30 juni i fald noget uforudset skete - så burde han have lidt juridiske forsigtigheds ord med (såsom forventer, regner med, tror på i fald, ect ect).

At han ikke den 1 juli eller selv her dem 11 stadig ikke har givet lyd fra sig, selv en mere simple og helt neutral melding som - ““grundet Corona/andet så er der lidt forsinkelse…”” overrasker mig lidt - men

Jeg er helt sikkert på at der er årsager til en melding endnu ikke er kommet, og ingen af disse eventuelle årsager er PW skyld…!!!

6 Likes

Nice article to read … helps understand where we are now

25 Likes

En CEO kan være som Nano`s tidligere «Superhappy Costa» eller en «ultra-formell» som sier minst mulig for ikke å si noe galt.
I mine øyne er Per Walday «Den gyldne middelvei». Han virker ærlig og oppriktig samtidig som han deler det han kan ut fra den beste kunnskapen han har i øyeblikket.
De største kritikerne bør vente med kritikken til vi vet årsaken til tausheten. Ellers er det jo fullt mulig å selge.

19 Likes

Interessant artikkel, @StockDZ.

Men så kommer til slutt alt an på styrkeforholdet mellom forhandlingspartnerne. I den sammenhengen er det ikke sikkert at Goliat vinner over David.

Sjøl føler jeg meg trygg på at denne problemstillingen allerede har vært grundig vurdert av PCIBs styre.

For hva er AstraZenecas situasjon den dagen PCIB er den parten som setter dead-line? De har gjort det før og kan gjøre det igjen - gløm ikke det.

12 Likes

@abacus

Since you enjoy reading, here is a more interesting paper. Particularly, when it speaks about exclusivity (may be why the strategy is set for semi /non exlusive basis), some quotes as teasers:

“What about getting paid for exclusive negotiations? On the one hand, exclusive negotiations are a sign of seriousness. But consider: Is the compensation enough to justify your asset being off the market? Exclusive negotiations can enable your partner to drag their feet and slow the negotiation process down. It can also cost you both negotiating and closing power since there is no competing party

“ When you license your asset, your partner will obtain either exclusive or nonexclusive rights, but perhaps more important for you are the rights that you retain. Do you want to be able to continue to do research with your molecule as a tool? Do you want the right to develop the next generation of that molecule? Do you want to do clinical development and offer those indications for your partner to option? Think about what you want to do in the future and ensure that those rights are retained.”

8 Likes

Da går det helt fint med AZ og aksjekursen til PCIB halveres. Lite gunstig fot PCIB sin del :slight_smile:

1 Like

From my personal experience negotiations are centered around compromise, and a “good deal” can only be characterized by either both parties are equally happy :smiley: or equally unhappy :unamused:

4 Likes

Vi vet ikke hvilke signaler PCIB har fått fra andre selskaper i Fimanac, f.eks BioNTech.
Det vet trolig heller ikke AZ, som risikerer å miste PCI til en konkurrent hvis PCIB setter foten ned i forhandlingene.

10 Likes

Så da er det positivt dersom det ikke blir avtale med AZ? Eller hva mener du?

Jeg mener selvsagt at det er positivt med en avtale med AZ, men ikke for enhver pris.
Poenget er at det ikke nødvendigvis er slik at det er AZ som sitter med makta.
Det er PCIB som eier patentene og dermed teknologien.
AZ kan bare kjøpe den av PCIB, men PCIB kan velge å selge den til andre.

12 Likes

Nei, en dårlig avtale vil jo være negativt også, på linje med ingen avtale.

Dersom det ikke blir en form for avtale I FimaNac, så er det ikke sikkert de patentene er verdt så mye :slight_smile:

Blir litt inspirert av småprat…og får lyst til å slå et slag for en gammel slager: Småpratsangen

Mamma mia, here I go again
My my, how can I resist you?
Mamma mia, does it show again
My my, just how much I’ve missed you?

Føler at det går litt i ring her inne…sikkert ingen som har belyst dette minimum tre ganger den siste uken :smiley:

Syng med alle sammen!

4 Likes

Stoler paa PW naar han sier at vi har en meget effektiv leveringteknologi.

Slik at hvis AZ ikke skulle vaere interessert, vil helt sikkert noen andre vaere det.

Men de er interessert, for de avtalte og bruke det foerste halvaaret av 2020 til og bli enige med PCIB om veien videre. Hvis AZ ikke hadde vaert interessert, ville dette vaert meldt markedet foer 1. juli.

Slik at de eneste to spoersmaalene som gjenstaar er,

  1. Oensker AZ og inngaa en avtale, eller og legge inn ett bud.

  2. Naar vil markedet bli informert om denne beslutningen.

Derfor er det heller ikke mer og diskutere. Vi maa vente tolmodigt paa dette svaret. Punktum. finale;-)

19 Likes

Tråden glimtet til for 4-5 dager siden da vi tidvis fikk høre vitenskapsfolket som diskuterte potensialet i teknologien, for eksempel på diabetes. Skulle gjerne hørt mer fra disse skribentene hvis noen føler seg kallet på en sen lørdagskveld :blush:.

7 Likes