Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Det skrives mye opp og ned om å vise ydmykhet og at vi investorer må besinne oss osv. Der jeg kommer fra er det vanlig at bedriften holder sine investorer informert og behandlet med en viss respekt. Som investor skal man ikke stå med lua i hånda og unnskylde seg. Det er jo vi som setter våre oppsparte midler på spill her. Dette er i bunn og grunn butikk for alle og enhver. Idealisme eller ei. Min mening er at det hadde vært på sin plass med en melding til de som har satt sine penger i denne «butikken». Tillit bør gå begge veier. Dette hemmelighetskremmeriet liker jeg dårlig. De som liker å kaste penger på noe og håpe at noe kommer i retur kan gå over til norsk tipping. Beklager men ingen hadde lidd av litt kommunikasjon.

13 Likes

Ja hva skal dem melde da? Eks dette er en melding fra Pcib vi er desverre litt forsinket med forhandlingene med AZ men vi vil melde så fort noe er landet?

De fleste som er nåelunde oppegående vet jo att det er grunnen til forsinkelsen, en melding ved avklaring til en avtale/oppkjøp vil komme når den er ferdig eller terminert.

Har dere ikke tid til å vente noen dager eller uker så selg dere ut å slutt å syte.

5 Likes

Säger här med förlåt till alla PCI aktionärer för mitt opassande inlägg. Sitter själv med papper i PCI men en så liten mängd iförhållande till många här så det blir pinsamt. Då jag inte vågar ta risken i biotech.
Har troa på grejer här och hoppas att allt går vägen och att folk kan slippa sitta med nerverna på spänn över hela ferien. :svalbard_and_jan_mayen::sweden:

8 Likes

Problemet som søkes løst gjennom forhandlinger på overtid kan fort være at AZ har et sterkt ønske om eksklusivitet, men at det sitter langt inne å betale de anseelige summer dette vil innebære. PCIB skjønner på sin side at en eventuell sterk interesse fra AZ sin side om å sikre seg eksklusive rettigheter innebærer at PCIB sannsynligvis vil kunne få bedre betalt ved å tilby lisenser til alle interesserte. Uansett har jeg en følelse av at PCIB sitter med “bukta og begge endene” og holder AZ på pinebenken. En del av et slikt pokerspill kan være å la AZ stå tomhendt tilbake nå, men la de få muligheten i konkurranse med andre senere. Isåfall vet AZ at de har en svekket stilling ved neste korsvei ettersom alle rettighetene til forskningen da er tatt hånd om av PCIB. Da vil de fint være nødt til å betale også for sine egne bidrag til forskningsresultatene. Er klar over at dette er et positivt ladet scenario, men det er slett ikke urealistisk.

38 Likes

Enig i tankerekken. Det er nettopp dette som kan få AZ til å heller vurdere et bud.

20 Likes

«Beklager men ingen hadde lidd av litt kommunikasjon.»

Mulig det. Men ettersom vi ikke kjenner til hvilke rammebetingelser som gjelder for de pågående forhandlingene, så kan det være at det er inngått taushetsplikt så lenge forhandlingene pågår. I så tilfelle ville løsmunnethet fra PW kunne ødelagt hele oppleggget. Noe slikt ville utvilsomt skadet oss aksjonærer.

Jeg tenker vi får bite det vi trenger å vite når forhandlingene er over og avtaleutkastet foreligger.

20 Likes

:lemon:

Ser den men det kunne vært en mellomting mellom full radiotaushet og detaljinformasjon fra prosessen. Jaja, blir nok bra til slutt. Ha en strålende søndag. :sunglasses:

2 Likes

Jeg skjønner at det er et ønske å bli oppdatert, spesielt når tidligere annonsert tidsramme er sprengt. Det skulle gjerne jeg også ønsket. Men vi må stole på at det er gode grunner til at det er taust som i graven.
Og tar jeg ikke mye feil, så vil tauseheten belønne oss aksjonærer rikelig. Tror det nå primært dreier seg om hvor store beløp AZ må betale og hvordan betalingen skal skje.

11 Likes

Har ett spørsmål: hvor har vi fått ideen at PCIB skal ta med seg alle forskningsresultatene AZ har utført dersom det blir slutt?

Hva skal AZ bruke resultatene til hvis de ikke har teknologien til å bruke disse?

2 Likes

Det är så avtalet är designat. Citat PW

3 Likes

Går det ikke an å vente med kritikken i henhold til kommunikasjon til vi har mer fakta på bordet?

Det kan tenkes at PW utifra samtaler med AZ og hva de hadde avtalt hadde all grunn til å tro at spørsmålet om videre samarbeid ville være avklart innen 1.7. Da må han nesten på direkte spørsmål si dette.

Når så forhandlingene tar en ny vending og kompliseres og AZ av gode grunner og som er vanlig vil ha stillhet frem til de har kommet frem til enighet eller avtale er ferdigforhandlet, vil det være urimelig å forlange informasjon om forhandlingene.

Slik jeg har oppfattet Pci, er de et selskap som respekterer aksjonærene sine. Å si at Pci ikke respekterer aksjonærene sine pga manglende meldinger under forhandlinger hvor en ikke vet noe om grunnen for dette fremstår for meg som sutrete og uvitende.

28 Likes

I podcast 103 - 34:20
PW som latet som han var Jonas et øyeblikk . Hva skal AZ bruke de ekstra 6 ukene på?
PW bruker ordene «produksjonsplass for biologisk legemiddel»


@pingvin skrev dette for noen mnd siden

På hjemmesiden til Astrazeneca så står det om ‘biological factories’. Bruke mRNA for å produsere terapier direkte i cellen, og gjøre cellen om til ‘biologiske fabrikker’ Vil huske at Per også nevnte det.

AstraZeneca skriver…
Cell-targeted delivery - to access targets previously thought intractable in specific cells. We focus on the potential use of mRNA to produce therapies directly in the cell, turning the cell into ‘biological factories’ that produce the therapeutic proteins, antigens and / or antibodies to treat diseased organs and tissues


Somatisk genterapi i kroppsceller

Når man skal gi genterapi til en pasient, kan genmaterialet enten sprøytes inn i blodbanen, direkte i vevet som skal behandles, eller overføres til celler som er tatt fra pasienten. Ved sistnevnte alternativ modifiseres da cellene i laboratoriet før de senere gis tilbake til pasienten

Hvordan ser en teknisk løsning ut?
Kan plasterbelysningen til PCIB , som lyser på en pulsåre bidra til «biological factories»?

17 Likes

Kan noen lage en poll om hvor mange av oss som var med på siste emisjon?

Tenker at den erfaringen er derfor mange av oss er så nervøse for tiden :sweat_smile:

1 Like
  • Ja, jeg var med på den siste emisjonen.
  • Nei, jeg var ikke med på den siste emisjonen.

0 stemmegivere

1 Like

Et par til når vi først er igang.

Når kommer AZ-meldingen?

  • Neste uke
  • Uka etter
  • 27/7-2/8
  • 3/8-9/8
  • Senere

0 stemmegivere

Deal or no deal?

  • Deal
  • No deal

0 stemmegivere

3 Likes

Kan du like godt legge til en poll for hvem som var med i den forrige emisjonen også? Den på sju kroner.

1 Like

Om vi får en grei deal, hvor mange gang kan aksjen doble seg? Hva tenker dere på en søndag ettermiddag, 12 dager på overtid?

Hvor mye risiko er man villig til å ta.
Hvor mange % av dine aksjerpenger statser du PCIB?

  • 100%
  • 80%
  • 60%
  • 40%
  • 20%
  • <10%
  • eier ingen

0 stemmegivere