Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Vi må ta høyde for at AZ kan ha bedt om f. eks 2 eller 3 uker ekstra for å få på plass styrevedtak, finansiering eller hva det måtte være og samtidig bedt om “den absoluta tystnad” i den perioden. Det kan være det Ronny har forsøkt å formidle, og da kan ikke Per komme med noen som helst melding, det må alle forstå.

Som de har sagt:
“Det kommer når det kommer”.

26 Likes

Dersom PW leser denne tråden, antar jeg at han begynner å bli møkka lei av gnålet her.
Der støtter jeg PW fullt ut.
Gnålet minner om ulvene som uler mot månen på Finnmarksvidda om vinteren.

4 Likes

Trodde Solo var PW :stuck_out_tongue_winking_eye::soon:

2 Likes

Kritikken kan være berettiget. Alt avhenger av grunnen til at PW og PCIB har valgt å forbli taus. Forskuttering av skyld skjer på fullstendig sviktende grunnlag. Som er hvorfor det eneste fornuftige er å smøre seg med tålmodighet.

15 Likes

Etter å ha lest gjennom https://www.mdpi.com/2072-6694/12/1/165/htm i dag kjenner jeg meg underlig avslappet som den grisen jeg er.

For de som vil bruke ventetiden på å øke forståelsen for begreper som MHC, CTLs, TNFa osv kan jeg virkelig anbefale immu.no. En får mest ut av det ved å kjøpe heftet (349 kr), men ellers er videoene tilgjengelig uten å betale.

17 Likes

Kan det være at døren åpnes for Pcib nå ?

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/07/13/astra-zeneca-astra-zenecas-vaccin-mot-covid-19-ifragasatts-av-forskare-vid-karolinska-institutet.html

15 Likes

Pcib flokken har tro. >40% har mer enn 80% satsing på 377 deltaker. >66% mer enn 60%.
Hvis Chem-Nac-Vacc lander hvert sitt platform er det bare å le hele veien til banken for mange av oss.

Med 377 av isch 5000 aksjonairer i PCIB har isch 7% deltatt.

Screenshot 2020-07-13 at 08.25.33

Hva foregår - kun tautrekking om pris eller kompliserte forhandlinger fordi dette etter alt å dømme blir en mer omfattende avtale enn det man hadde sett for seg. Jeg tror sannsynligheten for det siste er svært stor, og selv om første alternativ skulle være det riktige så er det vanskelig å fatte at aksjen i denne fasen relativt sett skal sakke akterut på børsen. Det fattes nok ganske mange beslutninger av små investorer i disse dager som er alt annet enn rasjonelt begrunnet. Det er selvsagt mulig å tenke seg andre (og negative) forklaringer enn de to nevnte for at prosessen trekker ut i tid, men det burde være en opplagt sak at sannsynligheten for at vi ender opp med ingen avtale eller en dårlig avtale er mindre nå enn før “fristen” gikk ut. Og skulle resultatet bli “ingen avtale” så er jeg ganske sikker på at det vil være av grunner som PCIB kan leve svært godt med. Nyt sommeren og la ledelsen få utføre sin “sommerjobb” i ro og fred. Dette blir antagelig den ene sommeren da vi får tildelt den store potten feriepenger i etterkant av ferien i stedet for i forkant.

21 Likes

Er AZ sin kandidat mRNA basert, eller er dette noe for VACC programmet ?

AZ trenger baade Nac og Vacc. Om med ultralyd, kanskje de er blitt interessert i Chem ogsaa.

For et selskap som sier de vil bli best paa leveringsteknologi, kan jeg ikke forstaa annet enn at vaare tre forretningsomraader, maa vaere midt i blinken for de?

16 Likes

Man hopper ikke direkte fra preklinikken og inn i en pågående fase 3 studie.

Dessuten er Astra Zenecas vaksine en adenovirus vektor basert vaksine slik at PCIBs leveringsteknikker ikke er aktuelle.

12 Likes

Usain Bolt bytter ikke sko etter 20m, var vel beskrivelsen til PW :blush:

1 Like

Det er vell i slikt fall mer sannsynlig at AZ er interessert i fimaVacc grunna deres samarbeid med Moderna. Som også er et long shot

P.s. Takk @Astrup for dine faglige innlegg i det siste. Dem har høyt nivået her inne :+1:

6 Likes

14 Likes

Nå er ikke jeg medisiner, men slik jeg kan forstå sliden som er postet av @Hypergris så fremgår det vel at adenoviral vectors hører med i oversikten over “Nucleic acids successfully delivered by fimaNAc”.

12 Likes

Der tok jeg feil.

11 Likes

5.2. PCI for the Delivery of mRNA

The use of mRNA for therapeutic and vaccination approaches has a very great potential [176]. Although the incorporation of modified bases into mRNA molecules have reduced the susceptibility for mRNA inactivation by RNases [177], mRNA stability is still an issue, and the lack of efficient and specific methods for in vivo delivery of mRNA molecules is still a major barrier for the realization of their therapeutic potential. Most mRNA delivery methods depend on endocytic uptake, and, given the instability of mRNA, it is very important to be able to release the mRNA molecules from endocytic vesicles before they are degraded [178]. PCI is an ideal technology for achieving this, since endosomal release can be induced instantly by illumination shortly after mRNA uptake. The first study reporting PCI-mediated mRNA delivery in vitro was published by Bøe et al. [179], using PEI as a delivery vehicle for the mRNA. Later experiments by the same group showed efficient PCI-induced mRNA delivery also with a poly-l-arginine delivery vehicle. Since this vehicle has no endosomolytic properties in itself, in this case PCI could be used for turning mRNA expression on, against a background of virtually no expression without PCI. PCI-mediated mRNA delivery was also investigated with various PAMAM-based formulations, but while such formulations were effective for PCI-mediated siRNA delivery, they did not work with mRNA [167]. In vivo, PCI-mediated mRNA delivery using delivery vehicles have so far largely been unsuccessful, but very promising results have recently been obtained with PCI-mediated delivery of various types of “naked” mRNA molecules (Høgset et al., manuscript in preparation).

Har dere sett denne paperen fra Høgset?

12 Likes

Moreover, the role of PCI in managing primary disease is another potential that would allow direct comparisons with chemo-radiation or immunotherapy.

Det er krutt i den setningen der! :boom: :boom: :boom: :boom:

34 Likes

Ja den har vært diskutert her før, men det er mye krutt i denne. Vitenskapelige artikler er gjerne forsiktig formulert men her er det rene ord for pengene .

“The PCI technology, which combines photodynamic therapy and chemotherapy, aims to target multiple pathways to increase response to treatment. This intervention without doubt led to tumour cell death, with minimal collateral damage allowing the healthy tissue to regenerate and restore form and function. The clinical application of this technology in the field of clinical oncology is at its early stages, but the preliminary results are beyond impressive. The uniform effect of PCI against a number of malignancies represents an area of high interest in the molecular genetics of these pathologies. The phase I trial data showed that nearly all the recruited patients had life expectancy not exceeding weeks to few months, yet many have survived for many months to few years after only one round of PCI (average survival about 12 months). Reduction in morbidity and mortality was achieved in many aggressive advanced and/or recurrent malignancies of the head and neck and breast areas. The applications of PCI can extend beyond this to involve other malignancies that are resistant to conventional therapies. Moreover, the role of PCI in managing primary disease is another potential that would allow direct comparisons with chemo-radiation or immunotherapy.”

34 Likes

Det jeg lurer på er om

PCI-mediated delivery of various types of “naked” mRNA molecules

(Høgset et al., manuscript in preparation).

Er dette utgitt?

Eller kommer den etter en evt deal?

1 Like