Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Sant det, men lov å ha medfølelse, mange småsparere som satser her så når de store gutta kjører sånne stunt er det helt på grensen spør du meg…

8 Likes

Blir som en tyvstart i Vasaloppet. En som feis i trange bukser og 8000 mann var i farta og umulig å stoppe.
Går bra dette gutter.

6 Likes

Helt på grensen ja, men burde strengt tatt hvert langt over grensen om noen hadde spurt meg. Tror det er ganske mange småsparere som aldri har hørt om stoploss-raid, ikke lenge siden første gangen jeg hørte om det ihvertfall :face_vomiting:

1 Like

Helt utrolig hva en ikke-gjennomtenkt stopploss order kan skape for en uerfaren investor! Dagens status kan undervises som en klassisk feil, hvordan erfarne investorer/meglerhus tømmer småsparere for penger!!

2 Likes

Vanskelig å argumentere mot det. Er enig i at det er trist for de som rammes. Samtidig håper jeg at de uerfarne ikke setter for mye cash før de setter seg inn i “spillet”. SL-raid er ikke akkurat et fremmedord.

1 Like

Nå er nok «raide-folket» ute allerede, og kursen kan stige.
Fasit: ca 5kr i fortjeneste pr aksje

Det er vel dette Durable skrev om for noen dager siden. Holde hodet kaldt, selv om det regner bomber og granater.

12 Likes

Hørt på meglerhuset: «Gutta, det ryktes om godmelding i pcib snart, skal vi ikke ha det litt gøy med småsparerne som prøver seg på stopploss». :sweat_smile:

1 Like

Husk ikke alle med stoploss taper for dem ligger jo på forskjellig nivå. Lå du på 69 og kunne gå inn igjen på 65 så ble det jo et kupp så det er dem nederste som virkelig taper her.
Må si jeg er litt spent på hvor dagen ender så i dag kan det bli litt rødvin uten reker.

1 Like

Ja vi gamle kara har vært i hardere storm en dette.Når en har lært at børs er hardt,kaldt og kynisk og har lært triksene og vet og utnytte de, er børs livet levelig.

4 Likes

Jeg synes det er dårlig gjort mot oss som må jobbe i dag å ha så mye spenning på børsen. Det er ikke lett å være produktiv oppi alt dette…

9 Likes

Sant nok, men kun en brøkdel klarer å reagere kjapt nok til å komme unna slikt med skinnet i behold.
Selv var jeg på fisketur med guttungen da morro holdt på.
At noen i det hele tatt tør å sette SL i en slik aksje på en slik dag er for meg uforståelig, men håper man får seg en lærepenge når de store leker med oss små.

12 Likes

Jaggu blei raketten min tegnet ferdig gitt. Jeg mente ikke at den skulle det. Unnskyld :grimacing:
Men nå begynner det å komme røyk også:
image

43 Likes

Helt enig!

1 Like

Om raketten starter i morgen skal jeg jammen sette meg litt inn i TA.

5 Likes

Jeg blir antagelig flådd for å si dette, men vær nå litt forsiktig.

100%. I biotek syntes jeg SMS fra børsen er å foretrekke framfor SL uansett!

1 Like

Jeg med flere har prøvd å fortelle markedet ( SPES dem nye) at analyse og andre vurderinger har fastslått at vi forsvarer kurs 80++ BARE pga gallegangen og verdi nesten null på resten og derfor er det ingen grunn til panikk UTEN avtale med AZ.
Trist at vi får slike utslag når det burde vært unødvendig.

10 Likes

Siden reker er like mye omtalt på PCIB småprat tråden som selskapets virke tillater jeg meg dette innlegget :sunglasses:

Når rekene er utenfor sesong som nå, hvor de er kjønnsmodne, tynne og dvaske i kjøttet kan det være lett å tro at rødvin er en god match. Rødvin gir all sjømat en ufordragelig “fiskete” ettersmak, noe som kan få deg til å tro (bli lurt) at smaken på rekene faktisk er sterkere enn hva de faktisk er.
Flere på tråden her som har gått på den blemmen :laughing: og jeg koser meg hver gang reker og rødvin blir dratt frem og fremstilt som ett skjult tips til overklassehygge. Viterene vet bedre :wink:

Kjøp alltid mat når den er i sesong. Reker er best i vinterhalvåret når de feter seg opp til gyting. At reker er blitt en sommerrett i Norge har ingenting med matkvalitet å gjøre.

(p.s. Reker som del av en sammensatt rett har andre regler vs rødvin).

edit: frykten råder i PCIB nå, med rette.

7 Likes

Her lærer man litt av hvert på kort tid. Har sittet stille i mange år nå, og lovet meg å ikke selge før det går til himmel eller hel…og har ikke forandret mening. Men at noen klarer å påvirke kursen så voldsomt pga SL, var for meg ukjent, og smått utrolig at noen meglerhus gjør dette. Noen som kan forklare hvordan dette foregår i praksis?