Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Den må du lengre ut på landet med Arve. Uten AZ hypen hadde kursen lagt mellom 35-50.

Så hvis det blir no deal så trenger man ikke mye fantasi for å se hvilken vei det går

2 Likes

Tror meglerhusene kan se stopplossene som er lagt inn. Da kan de ta en ganske så kalkulert risiko for å få tak i dem.

1 Like

Bare hvis de tror kursen skal opp igjen.
Nå er fristen kort. Altså må de tro på avtale

1 Like

En heftig dag i dag med mye kursrabalder. :slight_smile:
Tror på melding / nyhet fra det pågående og avsluttende pr i dag forholdet mellom AZ og PCIB , et samarbeide som nok vil bli videreført i en eller annen modell.

Det vil være helt uhørt og ikke opplyse aksjonærene om tingenes tilstand før handel-start i morgen kl 0900 , ja faktisk bør der komme en melding med info før midnatt.

Tror vi får oss en meget positiv overraskelse når den kommer.

Lykke til

9 Likes

Godt gjort :face_with_monocle:

2 Likes

Ja dette var noe svineri, men at de store traderne herjer med en biotekmygg i sånne anspente situasjoner er ingen overraskelse og vil skje igjen. Hoppet av for en stund siden pga frustrasjon over dette, men ikke denne gangen. Det som ergrer meg nå er at jeg ikke plukket nedi dagens sorte høl på 64-tallet. Traderpakket skal vel dra raketten opp også?

2 Likes

KAWS dissected companion som profilbilde må være en høydare her inne så langt. Godt valg :ok_hand:

1 Like

Lurer på om vi får et lite rykk opp før slutt?

Tror det en jævla gjeng med vandaler som kjører stop loss raid ikke bare i PCIB men også annen biotek.
Nå ser det ut for at BGBIO blir utsatt for det samme.

jaja , noen har det travelt med å rive ned det som andre bygger opp.

1 Like

Ser ikke ut som et SL raid.

Det var en selger som trengte volum for å komme ut. Kommet ut mye volum etter de første 42k

Algoritmer herjer utemmet, noe jævla svineri.
Om ikke det kommer en avklarende melding om hva som skjer i relasjonen Pcib og AZ innen 24:00, så er Per W en ubestridt løgner. Da burde han uansett tidligere meritter ta sin hatt å forsvinne. Min klare mening om det.

2 Likes

En annen teori er at det kan ha vært en SL satt av banken dersom noen satt med en giret investering?

Når en deadline settes mer elle mindre uformelt, og man tyner denne helt til siste slutt, og hvem vet, kanskje lenger, så favoriserer det store spillere som har rigg med verktøy og midler og instrumenter. Nesten litt lumpent mot lille meg langsiktige småinvestor, som satser på oppfinnelser og ikke på spillet.

Takk til dere som legger til mulige forklaringer her :slight_smile:

3 Likes

Jeg tror dette er algo pump and dump fra 19juni da kursen var på ca 71 og at noen amerikanere står bak og at det ikke er første gang.

Kan selvsagt være tvangssalg. Var jo massakre i Softox, så om noen har giret både PCIB og Soft så…

2 Likes

Kanskje også krydret med litt BGBIO?

2 Likes

Anbefaler alle med sms-varsel å endre varsellyden for nummeret det gjelder (sikkert 2022 for mange). So slipper ein å konstant bli skuffa av alt annet. Personleg fant eg lyden av nokon intense bongo-trommer blant mobilens store utvalg🥁 (hadde ingen bongo-tromme emoji)

1 Like

Jeg kan ikke forklare, men jeg kan tilby en håndtering: drit i det.

Kursen beveger seg, og når ting er så uavklart og dermed spent som nå, ser vi iblant drøye utslag. Har du en plan, så hold deg til den. Har du ikke en plan, gjør ingenting til du har laget deg en. Alt blir enklere om gir deg selv et mandat, og holder deg til det - samme hva det er. Sjansen for å gjøre kortsiktige og impulsive ting synker ved å følge en strategi, og det er ofte en fordel.

Edit: og bli venn med betydningen av resilience.

15 Likes

Dette er algo styrt. Se på dagstrenden, hugget i stein at denne skulle ned.
Men nå bør jaggu pcib komme på banen, himmel eller helvette. Avklarende melding er lovet.

4 Likes

Ser ut til at det ble publisert en rapport vedr. behandling av nyrekreft mot 2024 i dag, hvor bla AZ står på listen over key players. Cykotine immunotherapy blir også nevnt. FimaVACC brukes så vidt jeg vet sammen med cykotiner.

8 Likes