Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Kan ikke fatte noe annet enn at dette er tilfelle. Hvorfor nevne ordet press i hytt og pine uten å stå ved det? Det må være en verdi i dette langsiktig. Videre har AZ fortsatt en interesse av NAc. Ellers hadde det ikke vært en forlengelse. Langsiktig er nok dette positivt. Så er spm hva som er tilfelle kortsiktig. Kursen har gått fra fra 85 til 70 allerede. Alle vet at hvis NAc blir golden standard innen flere indikasjoner skal ikke PCIB priset til 2.6mrd NOK.

5 Likes

Jepp og hvor logisk er det å selge en biotekmygg hvor big pharma og PCIB melder om at de fortsatt er i forhandlinger eller vurderinger om mRNA teknologi (det hotteste i biotek?) og trenger utvidet tid for å komme i mål.

Blir en seriøst ikke mer BULL på en solid avtale nu?

En indikasjon ville enkelt kunne gitt svaret nu om deal eller no deal. Det trenger en ikke utvidet evalueringstid for!

Nei, her mener jeg det diskuteres om store muligheter/avtaler.

Ikke minst hadde en tro på PCIB i dag er det uforståelig for MEG å ikke skulle ha tro på AZ og PCIB i morgen med dagens børsmelding!

11 Likes

PCI Biotech forlenger evalueringsperiode med farmasøytselskapet AstraZeneca

Farmasiselskapet PCI Biotech, som blant annet driver med kreftforskning, kunngjorde i dag en seks måneders forlengelse av en evalueringsperiode knyttet til sitt pre-kliniske forskningsamarbeid med AstraZeneca. Det kommer frem i en børsmelding mandag kveld.

DN Direkte

6 Likes

Dette har det egentlig vært skrevet om i 14 dager, hva om det ikke blir avtale… vel 95% skulle laste videre opp… jeg venter på 40 tallet så ikke snittet mitt stiger så venter jeg i 6 m d… og PANG… det blir bra… go mandag aille sammen…

1 Like

Det er veldig mye jeg også skulle visst, men når så ikke er tilfellet må man holde fast ved de store linjene. Og det viktigste å ta ut av dette er at AZ og PCIB trenger mer tid på å evaluere mulighetene for et fremtidig samarbeid.

9 Likes

Tvert imot, det var ironisk ment (ref: face palm emoji). Jeg vil helst slippe mas på regnværsdager om subjektive aksjeposisjoner og hvor mange «%-er børsen går opp og ned» og mulighetene man mister. Spesielt når @arve1954 er så bråsikker som 99,99% på avtale etter å ha snakket med megler forut for fristen. Er vel mer på plass at denne såkalte «megleren» fikk høre det istedenfor, angående vedkommendes aksjedisposisjoner.

Forstår enkeltes frustrasjoner, for all del, men vi sitter tross alt alle i samme båt.

3 Likes

Jag ar inte arg, jag er besviken.

Hva skjer med forskningsresultatene?
Hva skjer med den antatte opsjonen til AZ?

Håper at forskningsresultatene nå tilfaller pcib og at de andre(BioNtech)nå kan bruke forskningsresultatene.

Er dette tilfelle er det ikke så halvgale. Motsatt, bør de kjøpe seg større baller og kaste AZ ut på trappa.

4 Likes

Det er vel betingelsene som PCIB ikke kan akseptere. AZ vil vel ikke betale det PCIB forlanger. Så derfor må de diskutere videre.

4 Likes

Det tror jeg også.

Slutt å spille bråkjekk før du har hele bildet. :sunglasses::wink: Du aner, som oss andre, ingenting om hva som er de faktiske forhold her.

4 Likes

Enig i at kursen faktisk kan falle til tross for at det kan ligge positive grunner bak. Men så lenge markedsaktørene ikke får vite hvorfor ting blir utsatt, så er det ikke innholdet i forhandlingene som styrer kursutviklingen de nærmeste dagene, men det faktum at det PR nå ikke ble presentert en avtale, samt usikkerheten denne utsettelsen gir grunnlag for.

Og usikkerhet er som gift for markedet. Derfor vil dagens melding resultere i et kursfall for PCIB i morgen. Noe annet vil overraske meg mye.

Men nok en gang ser vi hvor viktig det er å ikke investere mer enn man kan tape og heller ikke putte alle eggene i en kurv. Samtidig håper jeg at den enkelte investor evner å ta ansvar for egne handlinger og ikke begår den feilen at man beskylder andre for å delta i investeringer på børsen.

Selv vil jeg forholde meg helt rolig og avvente situasjonen utover høsten. Så langt i sommer har SoftOx og PCIB skuffet meg, men potensialet ligger der fortsatt, i begge. Derfor er det ikke aktuelt å selge seg ned/ut.

8 Likes

Nei selvfølgelig vet jeg ingen ting, Nettopp derfor jeg sier om så er tilfelle…

Per har jo sagt at forskningstilfellene tilfaller pcib om det ikke blir enighet om veien videre. Mener det er viktig at de andre kan bruke den optimale pcimåten å levere på. Og få BioNtech og andre med i løpet på like vilkår.

Om de har gitt AZ et ekstra halvår uten å få noe igjen på bekostning av dem selv og de andre samarbeidspartnerene, synes jeg de heller burde brutt forhandlingene.

Som sagt vet jeg ingen ting, men det er spørsmål jeg håper vi får svar på under neste q.

Hva er det som er mer usikkert i morgen enn det var tidligere i dag ?

9 Likes

Så dersom ikke PCIB kan gå med resultatene til BioNTech nå, så bør de kutte videre samtaler med AZ???

Beklager, men det høres litt for dumt ut i mine ører…

Jeg forventer imidlertid at de har forlenget fristen fordi de har sett at det har en felles verdi for begge parter. Og det er vel like bra som at de på død og liv skal kunne løpe til BioNTech.

6 Likes

Mange muligheter for spekulasjoner.
Hvorfor kommer meldingen nesten to uker etter deadline? Hvor sto “evalueringen” den 30, juni? Var man nær en eller annen form for avtale og fortsatte i det lengste, eller gikk “evalueringen” på tomgang?
Hvem ivret for utsettelse ut året? PCIB, AZ eller begge?
Har vi aksjonærer overvurdert eller undervurdert omfanget av det potensielle samarbeidet

Kanskje er det mulig å lirke ut et og annet på 2Q den 26. august?

2 Likes

Det kan være så enkelt at AZ sier de trenger mere tid.Skal de gå all in,vil de nok ha styringen. Det er imidlertid ikke PCIB så interessert i. Så mye dreier seg nok om pris, som alltid. Men denne diskusjonen tror jeg ikke AZ vil ta nå.

2 Likes

Trolig ikke noe. Men når det fremholdes at en avgjørelse skal komme før 1 juli, ikke noe blir meddelt selv om tiden passerer 1 juli og man så får en melding som meddeler aksjonærene at det hele er utsatt til utgangen av 2020, så kan jeg vanskelig se at dette vil bidra til å fjerne usikkerhet og grunnlaget for spekulasjoner. Ta deg tid og les innleggene på TI som er skrevet etter at meldingen ble sluppet, så vil du se hvordan meningene bare her på TI spriker.
Sprik i hvordan en melding blir mottatt i markedet er uttrykk for usikkerhet. Noe som igjen er gift for investorene.

Misforstå meg rett. Jeg har fortsatt tro på at det blir avtale. Men jeg ser ikke at alle har mitt syn.

6 Likes

Ser ikke bort fra at det største salgspresset i morgen kommer fra en del som har lest seg opp til overdreven kortsiktig optimisme på dette forum. Det kan godt tenkes at en del andre aktører derimot blir positiv observant på PCIB som følge av at de ser på denne meldingen som en bekreftelse på at AZ faktisk fortsatt er interessert i lille PCIB!

16 Likes

Enig i det. Men jeg tror de fleste er småsparere som bare utgjør et par %.
Dette vil trolig Topp50 ta med knusende ro.
De driver med investering, ikke trading

10 Likes

Og det høres ut på noen her som at aksjonærene i PCIB ikke har vært stabile. Og dermed at det skal finnes mange selgere etter at big pharma har utvidet evalueringstiden med biotekmyggen PCIB? Merkelig slutning.

Har ikke topp 20 aksjonærer hatt en stabil eierandel på 42-44% ish i åresvis?

4 Likes