Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jaja, nå har vi fått den “sårt tiltrengte” oppdateringen fra selskapet, så nå burde vel egentlig flere her inne være fornøyde. Ingenting er mer usikkert nå enn for tre timer siden. Greit nok at flere har investert kortsiktig med håp om større reisekonto i sommer, og sikkert vil selge seg ut i morgen. Tvil ikke på at det står mange i kø for å ta imot!

10 Likes

Det er nettopp det. Vi aksjonærene vet for lite og det synes jeg er litt for dårlig håndverk av PCIB. På den andre siden så er det utvilsomt positivt at AZ ønsker å bruke mer tid på PCIB, og vi vet heller ikke om det er omfanget eller prisen de vil diskutere videre. Vi bare vet at AZ fortsatt er med på dansen.

8 Likes

Virker det som at alle skal ut av døren imorgen tidlig?
Og bias’er sine innlegg deretter?
Ingen vil nevne taps-utgang imorgen…

Jeg tror den går 10-15% ned raskt, deretter hente seg noe inn.
Det er et godt samarbeid fortsatt av en grunn, om dog uforpliktende.

2 Likes

Synes ikke det er å løpe etter BioNtech, å gi dem samme mulighet som AZ. Az vet hvordan beste måten fungerer. De kan fint forta evalueringen uten pcib neste halvår.

Best også strategisk. Om du skal selge et hus er det bedre med to som byr eller den andre må kjøpe det usett.

Det man heller ikke må se seg blind på er at selvom det er meldt utsettelse på 6 mnd så vil det ta HELE den tiden og bli å komme til en enighet. Det virker som om folk nå forventer en liten ørkenvandring på noen måneder når det gjelder nyhetsflow fra selskapet - Jeg tror det kan komme nyheter og avklaringer når som helst, og når man minst aner det!

13 Likes

Sikkert mange som selger i morgen. Så er spørsmålet hvor langt de store lar den falle før de kjøper. Vi vet ikke om de bruker 6 måneder. Når starter forventningsrallyet ?
Hva annet kjøper dere ? I et firma som ikke er i samtaler med AZ ?
Jeg ser ingen bedre alternativer.
Har sjansen for avtale blitt mindre eller større ?

11 Likes

Jo det er riktig det jubel. Men kursen har svingt mye på tross av dette. I morgen vil endel kortsiktige penger gå ut. Så det spørs på kjøpsiden. Er de der, og hvor lenge vil de vente før de kjøper? Det er like vanskelig å spå hver gang. Det hadde gjort seg med en positiv melding om fimaVACC eller fimaCHEM. Men bare så det er sagt; i et lengre perspektiv spiller dagens melding ingen rolle.

5 Likes

Leser en tråden ser det ut til at «alle» tror det etter dagens børsmelding at der blir avtale for biotekmyggen med big pharma! Ikke nok med det flere tror også på stor avtale.

Samtidig ser det ut til at «alle» tror på kursfall. Slå den! Skal en le eller grine over kortslutningen?

13 Likes

Sell The News i morgen! Helt sikkert for enkelte. Blodbad?? Langt ifra. Nå blir vi kvitt de kortsiktige fra bl.a norsk tipping. Det er ikke bare å gå på børs å hente penger. Litt skuffet er vi samtidig som jeg for mitt eget vedkommende føler jeg meg sinnsykt lettet. Nå kom det en melding å AZ er fortsatt ombord i båten for å analysere videre. For oss med litt lengre perspektiv enn nesa rekker så er dette for meg så sinnsykt bull. Kunne faen ikke fått en bedre melding!!!Tror de fleste med god kunnskap rundt PCIB gladelig plukker i tiden fremover. Jeezus…det er jo snart jul jo. Sommeren er snart over. Å ikke sikkert de bruker all tid engang!! Nei her er det bare å nyte fremover. Surfs up!!!

17 Likes

Greit å lodde stemningen, hva blir konklusjonen på “evalueringen” med AZ?

Deal or no deal?

  • Deal
  • No Deal

0 stemmegivere

1 Like

Det er AZ som trenger mere tid…Hadde de ikke vært svært interessert så hadde det ikke vært noe mere samarbeid.
AZ er Big-big-pharma(!), og det er kursdrivende å samarbeide med slike…

Ser uansett for meg kursfall imorgen tidlig, mye ned, så litt opp. Standard prosedyre, drevet mest av småsparere og prosent-hentere.
De fleste på toppen er veldig store aksjonærer som bare sitter, slik at de vil påvirke veldig lite. De vet potensialet.

Det er fortsatt et samarbeid med AZ og det er det mange gode grunner til.
Så får man se da. Jeg tror dette neste-6-mnd samarbeidet blir veldig bra for PCIB(!).

10 Likes

Oppdatering har hele forumet ventet på siden fristen og nå har vi faktisk fått det.

Jeg kan bare se bull i denne meldingen, ikke kortsiktig men jeg er en longer uansett. Dette kan fort bli dyrt for AZ som gjør at det blir harde forhandlinger fremover. Eller nå som PCIB sitter på dataene så har de tatt kontakt med flere BP. Hva som har gjort at dette ble forsinket vet ingen. Det eneste vi vet som er ganske bull er at forhandlingene ikke er stoppet / skrotet.

Denne amatøren skal på fisketur imorgen og øke sin beholdning hvis markedet reagerer så blodrødt som flere her inne tror. :fishing_pole_and_fish:

10 Likes

håper det ikke er for mange kortsiktige som nå kaster kortene .

Kursen kommer nok sikkert til å gå ned ved start for så å hente seg inn igjen utover dagen. Jeg tror ikke kursen skal ned på 50 tallet…kursen har allerede tatt ut noe nedside fra ath.

1 Like

Vil overraske meg om det ikke blir rødt.
Men ikke blodrødt.
AZ samarbeider, og de er Big-Big-Pharma.

4 Likes

Ingen kortslutning. De som har giret investeringen må nå forholde seg til den 31/12. Det kan presse kursen de neste dagene.
Mener at risikoen med å gå all in i Pcib har minsket.

6 Likes

Markedet er noe mer omfattende enn et par titalls skrivende på TIs småprattråd om PCIB.
Selv er jeg skuffet over meldingen, selger likevel ikke, og har ingen klar formening om vi er nærmere eller lenger unna en AZ-avtale. Men har tro på selskapet.

1 Like

Ingen store selger imorgen.

7 Likes

Hadde vært interessant å vite, hvorfor AZ har valgt å forlenge istedenfor å handle?
Er ikke resultatene imminente nok for dem?
Her er det noe som skurrer.

Hvorfor tror dere PCIB melder videre evaluering i opp mot 6 mnd ekstra?
Tenk hvilken storm PW & co har opplevd etter at fristen den 30/6 gikk ut! Er det en ting de nå vil unngå, er det det samme kjøret om igjen om de nå f.eks. hadde satt en måned som frist og så ikke kommet i mål! Hva som er sannsynlig tidsbruk for å komme til endelig enighet kan nok være langt mindre…

15 Likes