Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jeg mener det motsatte - mindre sannsynlighet for begge deler - og det kompliserer vurderingene/avtalemulighetene for AZ.

Jeg oppfatter at styret står på vedtatt strategi, og det liker jeg!

Nå klarte du vel en rekord også Snoeffelen. På 22 minutter har du fått 55 likes og 23 tommel opp.

Jeg er glad du er på ballen når det trengs :star_struck:
Jeg tenker at det har strekt seg litt ut i ferietiden for flere av partene og at de ikke kunne gå ut i ferie 3 - 4 uker uten å forlenge tiden som de nå har gjort,
De har muligens hatt til hensikt å bli ferdige med evalueringen før ferien, men det røyk. det kan bety at de blir ferdige 5 august for eksempel, men det kan også bli en ny forlengelse rett før jul.

5 Likes

Ok meget mulig. Jeg tror ikke det er her «slaget nu står». Som flere har vært inne på på tråden og Arctic ved Pål F (eksklusivitet og stor avtale er ikke usannsynlig). :wink: Og det er en vis bioteker over som skrev treffende etter dagens børsmelding: Det er mer som skal evalueres, ikke mindre» :partying_face:

Jeg tror få, hvis noen har belåning i biotek. Det er gambling.
Og nok en gang viser det at det er no free lunch. Dersom det nu evalueres mer mellom biotekmyggen og big pharma, ikke mindre, kan det vurderes som økt sannsynlighet for avtale.

Ved solid avtale er ikke kursen 70kr. At mcap er 2,8 milliarder (når RELEASE har sine egenskaper betyr det at det er svært lite såkalt «haussing» i mine øyne) det viser at få tror på avtale per nu! Time kjøp og salg nu er helt umulig. Med ett er evaluering over og plutselig er fasit her! Det kan ta dager, uker eller måneder.

Oppsiden dersom en lykkes i biotek er enorm. Med enorm mulig oppside er det alltid risiko. No free lunch!

4 Likes

Jeg drister meg til å tro at tålmodighet lønner seg, Snøffelen. Har lyttet til deg siden første oppturen mot 30. Burde kjøpt mer på kursene ned mot 5 etter det. Godt skodd rundt årsskiftet sist med dobling. Gjorde noen lite lukurative salg og gjenkjøp i koronafallet. Sluttet å trade PCIB etter det, men går inn for noe tilbakekjøp neste dager. Venter noen gode tilbud?

2 Likes

Jeg tok et lodd i tilfelle avtale, men trodde allikevel at det mest sannsynlige utfallet var at BP ikke hadde det travelt i denne runden.

Ligger klar i sivet i morgen og får nok kjøpe til under 45 kr ila dagen. Nå er jeg “Release-aksjonær” også får AZ samtalene gå parallelt som en bonus mot utgangen av 2020.

Om 3-4 uker har markedet ristet av seg utsettelsen.

1 Like

Til alle som nå skjelver litt når det ristes litt i treet, frykt ikke, i morgen 0900 står jeg klar til å overføre litt penger til dere.

1 Like

Samme her!
Pengene står klare til i morgen. Håper jeg får billige aksjer!

Under 45 kr i morgen. Så du tror at aksjen vil falle 35% - 40% i morgen? Pga en utsettelse?

5 Likes

Liker dette utsagnet fra Snøffelen godt:
»Så kunne man selvsagt ønsket seg jevnlige rundetider og stemningsrapporter fra møter og bakrom, men det er ikke selskapet tjent med.»
Syns dette står i kontrast til endel supperåd aktige holdninger her inne! Utsagn med krav og forlangende av alle slag, som om VI er et styre? For et Børsnotert AS?
Håper vi kan vurdere hva vi sprer av utsagn? Kan upresise meninger være mer til hinder enn til gagn? Kan man omtale seriøse aktører med respekt? Vær mot andre slik du selv vil bli møtt?

14 Likes

Just remember that pci could have been walking out with all the data … but they haven’t so far … it is either:

1- pci biotech is desperate (unlikely, because PB holds the switch on/off button not pci in my opinion, BP can take time but definitely does not waste time if no interest, whether pci is desperate or not)

2- the discussions have been very fruitful beyond what pci or AZ initially hoped for and simply more time is needed to conclude the terms … so in other words the extension could have been requested by pci biotech (we just don’t know and we cannot assume that this is 100% driven by AZ)

3- or just a covid 19 aftermath and no different from trump wearing a mask in public

28 Likes

Evalueringen kom ikke i mål til sommeren. Som sagt i podcast guider ikke porteføljeselskapene på kvartalsvis basis lenger, men halvår. 2H er derfor korrekt når utsettelse meldes, og betyr ikke nødvendigvis at dette går til 31.12.
Hvorfor det ikke ble meldt feks 1/7 kan tenkes at de prøvde å komme i mål før selskapenes involverte har ferieuker, eller at de under forhandlingene har fått mer og forhandle om, eller at ene parten har fått noe å tygge på.
Det kan også komme uventede meldinger som lyn fra klar himmel, når som helst. Det vet de som har tro på teknologien.

22 Likes

Oh one more point

4- due diligence (lengthy process) went beyond Fimanac. One should question that only in may PW guided the fimavacc data will be published In H-1, it means the paper was accepted and pulication date was known. This does not need face to face meetings, this is done electronically but yet no sign of the paper nor the data … I have a strong feeling that this is linked to AZ and the entire platform is currently under scrutiny by AZ

21 Likes

Kan også være en kombinasjon av alle tre.

Synes heller ikke PW sine uttalelser I podcastene er helt uforenelige med utsettelsen, vi har fått en melding ganske så «most soon», men kanskje ikke helt det en (eller han) hadde håpet på.

Dette var vel likevel en melding som ikke kan ha vært helt uventet når det først gikk over første frist, men den er vel likevel en bekreftelse på at interessen for begge parter enda er tilstede. Begge har valgt å gå videre.

Og her ligger vel nøkkelen for hvordan vi skal forstå den; vi hadde en CFO som forventet en avklaring, men partene har ikke klart å komme helt i havn - enda. De hadde gått fra hverandre nå hadde de ikke trodd de kom i havn.

Jeg tror de seks månedene de varsler nå er valgt mest av alt fordi de er klok av skade. De ønsker ikke å melde en frist de ikke klarer å holde - en gang til - derfor har de tatt (veldig) godt i. Most soon ift endelig avklaring er nok en god stund før årsskifte👌

11 Likes

yes and why would AZ suddenly show more interest for fimaVACC - One word - Covid-19

from Q1 May 6, 2020 under fimaVACC
Potential COVID-19 opportunities
Significant efforts are being invested by the global health community to research and develop potential treatments against COVID-19. Most vaccine companies are currently focused on reaching the clinic with their own established technologies and may not be open for the inclusion of new technologies in the short term. PCI Biotech is nevertheless closely monitoring and exploring potential opportunities to contribute to these efforts, as the characteristics of the PCI technology may fit well with the medical needs.

9 Likes

Det var nok ikke denne meldingen aksjonærene i $PCIB hadde håpet på, men fortsatt mulighet for avtale for de som har tålmodighet til å vente!

Etter hvordan jeg tolket den nærvøse stemningen på denne tråden den siste tiden så regner jeg med at det fort blir en dipp i morgen . Det fundamentale er like sterkt som før, så jeg ønsker å benytte meg av muligheten til å øke litt på min lille beholdning.
Jeg trenger vel ikke påpeke at jeg er fersk, så jeg trenger noen tekniske tips.
Hvilke indikatorer skal jeg bruke for å spå inngang(nær bunn)?
Vet at det er et håpløst spørsmål :neutral_face:, men likevel… er jo tidenes mulighet dette!

1 Like

Jeg kan se for meg at PCIB blir grønn i morgen. At akskjekursen stiger.

Dette styrket det fundamentale etter min mening, for nå VET vi at AZ har stor interesse av og bruker mye tid og krefter på en potensiell avtale.

19 Likes

20% ned er 56kr . Legger meg på 57 imorgen . Selger på rekylen opp mot 63-64 for videre ned på 50-taller skal den nok .
(Mine tanker )
Good luck :smiley::ok_hand:t4:

1 Like

Det jeg ikkje skjønner er hvorfor dette kom to uker på overtid.
Om det er fordi de regnet med å komme i mål nær 1.juli trenger de vel neppe et halvt år til?

Har de ikke ideer om hva AZ driver med?

1 Like

Ikke utenkelig at dette kan være et kjøpssignal store investorer har ventet på. Naturlig å ha en avtalt evalueringsperiode etter samarbeid siden 2015, men å strekke evalueringsperioden med BP er vel egentlig BULL. Er vell grenser for hvor mye tid en kjempe (1300 milliarder mcap) bruker på småbiotek (2.6 milliarder mcap) på over-overtid hvis ikke myggen har noe elefanten(e) vil ha.

13 Likes