Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

20% ned på en børs melding om en evaluerings Utvidelse med AstraZeneca !?

jaja - ikke så greit å være ekorn heller når man ser ting opp ned :sweat_smile:
men han skal ha for at han hadde store baller

image

12 Likes

«Over natten». De har hatt lengre tid?

Ser ut til at mange glemmer at fimaNAC kun er i preklinisk fase, og så vidt jeg forstår bare i gang med In Vivo forsøk: " Nucleic acids are very good candidates for enhancement by an endosomal release technology like fima NAc , and preclinical experiments have shown that fima NAc can give a substantial improvement in the effect of very important classes of nucleic acids (e.g. mRNA, siRNA and DNA)."

Det er ut fra pipelineforståelsen meget langt frem og en lang vei å gå for PCIB.

Avtalen med AZ har hele tiden vært ganske luftig og aldri blitt ordentlig konkretisert. Potensialet er enormt, men PCIB bør snart få noe mer håndfast fra i det minste en av sine samarbeidspartnere, slik at det blir mer rift og konkurranse om selskapet.

En kraftig dipp i aksjekursen kan være en kjøpsanledning.

Spørsmålet er hvor skuffet aksjonærene bør være? Personlig er jeg ikke forbauset over utsettelse, og mener det faktisk har ligget delvis i kortene. Siden forlengelsen av avtalen tydeligvis er like luftig, kan det bety nye utsettelser også.

La oss si at AZ er i sluttutviklingen av en mRNA vaksine mot Covid-19, der de trenger fimaNAC. Noen mener AZ er kommet lengst med en vaksine og er blant de tre hotteste kandidatene.

AZ har nå sikret seg “gratis” opsjon i fortsatt 6 mndr. Klarer de å få ferdig en virksom vaksine med fimaNAC som betydelig katalysator?

I så fall kan store forventninger opprettholdes til en fantastisk avtale for PCIB.

Hvorfor kan ikke PCIB gå ut og si et ord om detaljer i avtalen? Hva var det som gjorde at det ikke ble noen avtale nå? Ville ikke AZ betale det PCIB ønsket? Var ikke forskningen kommet langt nok? Her henger spørsmålene i luften, men kan naturligvis ikke besvares pga. en konfidensiell avtale. Usikkerheten vil nok gi et kraftig kursfall fremover.

3 Likes

Det er tydelig at mange ønsker seg et kursfall, men om de får ønsket sitt oppfylt gjenstår å se.

Etter å ha fått tenkt litt over ting i løpet av natten/morgenen, så klarer jeg ikke å fri meg fra tanken om at et stort bud på hele selskapet kan være nært forestående.

Det er opplagt at samtalene/forhandlingene (man får kalle det det man vil) har vært kompliserte og krevende. Det tyder på at avtalen som diskuteres er omfattende.
Ellers hadde ikke et BigPharma-selskap giddet å investere såpass mye tid og krefter i denne prosessen.

Og hvis det, blant annet, er uenighet om pris det dreier seg om, eller at PCIB krever for mye/selger seg for dyrt på andre måter - så mener jeg dette øker sannsynligheten for at AstraZeneca ser seg bedre tjent med å kjøpe hele PCIB enn å inngå en komplisert avtale med vanskelige juridiske forhold (patenter o.l.)

Uthalingen som nå har skjedd de siste ukene kan også vise seg å være en bevisst taktikk fra AstraZeneca sin side for å «mørne» ledelsen, styret, og ikke minst aksjonærene, i forkant av et bud.

Jeg tror budet kommer, og kanskje i løpet av kun noen dager, så HOLD PÅ AKSJENE!

26 Likes

Ikke lett å vite om vi slaktes ellers ei i dag. Men det er mange seige og utholdende fightere her! Vi tåler vel en runde til før vi selger. :wink:

bilde

4 Likes

Tipper vi får et fall til ca 55 og for så og stabilt der til vi hører noe mer.

1 Like

Ventet nesten på den meldingen og tenker: Det kan være de har satt en romslig frist for å slippe mer krøll - en avklaring kan komme i god tid før den fristen utløper. Kursmessig tror jeg kanskje vi toucher høy 50 worst-case.

Tenker også: Burde tydeligvis kjøpt Tesla i stedet for PCI så langt i år. :smiley:

Når Merlin kommer og forteller oss at det skal bli et kraftig kursfall, da er det alene faktisk grunn til optimisme. :sweat_smile:

2 Likes

Ja, send kursen ned til 5 kr. igjen, slik at vi kan laste opp med billige PCIB aksjer foer avtalen/budet kommer;-))

For den vil komme.

For bortsett fra en dato, er situasjonen den samme som tidligere. Og PW har nok satt en tidsramme denne gang, som langt overskrider tiden de trenger, slik at han er sikker paa og ikke havne i samme ufoere en gang til.

3 Likes

Ronny Skuggedal: Oppdatering på samarbeidet (etablert i 2015) har også ved tidligere anledninger vært i etterkant av den eksakte datoen for utløpet av ‘current agreement’.

Tror dere Ronny hadde uttalt dette for 5 dager siden om han så for se at det vil ta 6 mnd. til å bli enige om fortsettelsen?
Nei, jeg tror en avtale er på plass innen Q2 presentasjonen i slutten av august.

9 Likes

Noen som ser hva vi åpner på? Evt har noen plattformer som man kan se ordrene som ligger ute nå?

Edit: ser ut som 60, men endrer seg fort

Blir spennende å se om det blir et stop lossraid i dag på tross av at meldingen er positiv om at forhandlingene pågår, fortsetter og er vanskelige (mye penger i spill).

2 Likes

Vi er ned 20% i fra ATH så en god del av utsettelsen er allerede tatt inn i kursen.( det betyr ikke at vi ikke ramler betydelig i fra start i dag men det blir kortsiktig) Jeg ble mest skuffet men ikke så rent lite forbanna i går etter melding da den kom på et klønete tidspunkt.
Har roet meg betydelig og innser at dette kan være bekreftelsen på at det faktisk blir avtale.
Skal dem bruke 7,5 + 6 mnd for å bli enige om å terminere ? Da blir komedien komplett så det betviler jeg på det sterkeste.
Forklaringen på nødvendig till tid er nok så enkel ( men også komplisert å finne løsning) som at dette er meget vanskelig å prise til noe som ligner “riktig” pris.
Alle “ferskinger” jubler nok for å få muligheten til å øke beholdningen ennå i 6 mnd mens mange av oss veteraner er litt skuffet i dag men det glir vel over denne gangen også?

19 Likes

Får nok ristet ut endel nervøse og utålmodige sjeler i dag.

1 Like

Ligger 5k til salgs på 56.90

Jeg er en sta faen. Idag tenker jeg å tuske til meg noen flere aksjer.

Meldingen var positiv den. I den forstand at det forhåpentligvis endelig blir slutt på sytekoret på Tekinvestor utfra det faktum at selskapet ikke guidet noe rundt 1. Juli. Sannsynligvis fordi selskapet var i en kompleks og tidkrevende forhandlingssituasjon.

Place your bets🤞 Lykke til gutter og jenter!

7 Likes

Forlengelsen er selvsagt en bekreftelse på en svært god deal. Enkelt og greit🏆. Avtalen her er litt mer komplisert enn å kjøpe en bruktbil. Har trua på en avtale som plutselig dukker opp, lenge før desember og da er det kjipt å ha solgt unna en uke eller mnd før.

4 Likes

Kjøperne kommer på banen nå, men er nede på 56,90.

Tipper vi ender ned i dag, men hva skjer når Per har presentert status på Q2 og har vært i ny podcast ?
Hva når markedet innser at AZ investerer enda mer tid (og penger) i forhandlinger ?
Og hva om AZ innser at det er enklere å by på hele PCIB enn kompliserte avtaler ?

4 Likes

Sant det men tror den korreksjonen opp igjen kommer ila par tre uker ikke par tre timer idag. Men tiden vil vise.