Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Må huske at ca 20% av aksjonærene er representert her.

1 Like

La oss få flere kommentarer om at aksjen skal i blått i dag da. For da har jeg fullt bingobrett.

Det er ikke lett å holde fokus på Release. Men der burde fokuset burde ligge.

Det er lett en ti-ganger herfra. Resten er ikke noe å bry seg om.

Disclaimer: Har aksjer og ligger lavere i boka :wink:

4 Likes

Nei, men jeg har lest noen poster her inne i ny og ne. Det har ikke vært mangel på optimisme for å si det sånn.

Det kan komme en fimaVacc emisjon naar som helst. Sjansen er stoerre naa, etter at AZ avtalen ble utsatt. For leser man tidligere boersmeldinger, ser det ut som at PCIB vil satse paa og kjoere ett eget fimaVacc studie.

Alternativet er at de er saa sikker paa AZ avtale, at de venter litt til.

4 Likes

Fikk kjøpt på 54-tallet. Sakte opplasting frem til ut 2020 når muligheter byr seg.

Tror faktisk det kan stemme at en utsettelse heller er sannsynliggjøring av et oppkjøp enn videre samarbeid som sådan.

Når er første resultater fra RELEASE? 6 måneder fra nå?

2 Likes

Husk at den opprinnelige guidingen til PCIB var slutten av juni, nå med forlengelse over sommeren med ekstra margin for å ikke dumme seg ut med eksakte datoer.

9 Likes

Er et knippe brukere som med fordel kan gå litt i seg selv, vil vel være en mild og snill måte å formulere det på.

8 Likes

Spør AstraZeneca og PCI Biotech (de er «kjepphøye»), de må ha mer tid til å evaluere det mulig samarbeidet (og da utledes utfra behov for mer tid: de evaluerer mer, ikke mindre).

Slå den! Da er PCIB kursen ned 27% hittil i år. Samtidig som myggen er i samtaler med big pharma og PCIB ser ut til å åpne Asia sites i sin RELEASE studiet. Slå den!

Utfra tråden tror «alle» på deal med big pharma, «alle» tror på kursnedgang og ingen har solgt :joy:.

Da blir det kursoppgang så til de grader i dag?

Hype? Har du lest børsmelding og har du lest analysen og vurderinger av RELEASE. Det er så lite hype på den markedsverdien mener nu jeg!

Det er jo ikke noe i børsmelding som er negativt?
Big pharma er i samtaler med biotekmygg og trenger mer tid for å evaluere. Det evalueres mer, ikke mindre :+1:. Som nevnt og forklart utmerket fra StockDZ og @Tacobaguette.

5 Likes

Dersom det ikke pågår veldig håndfaste forhandlinger, syns jeg det er underlig at emisjon ikke ble satt på 70-tallet. Det ble den ikke…

4 Likes

Ikke for å være han “i told you so” men…
for litt over 3 uker siden kom jeg med argumenter for hvorfor jeg trodde denne avtalen ikke ble noe av. Da ble jeg sablet ned og fikk mye drittslenging på et usaklig barnslig nivå.
Kjipt at det er så mange her som hauset opp aksjen uten å være littegran kritisk og reflektert.
Nå har jeg kjøpt meg inn igjen, FYI, men jeg savner en mere åpen og nyansert diskusjon her på forumet.
Det er garantert mange nybegynnere som har tapt masse penger på å lytte til alle som hauser aksjen i skyene, bare fordi dere har ønsket at det skal skje.

17 Likes

Warren Buffet sa noe slikt som at aksjemarkedet er stedet hvor verdier overføres fra de utålmodige til de tålmodige…

8 Likes

Ut ifra pokalen din så tenker jeg du må være en av de sentrale hype-mennene her inne. Det er ikke sikkert børsmeldingen er så negativ, men kursen er ned 24 %. Det er det som betyr noe her.

2 Likes

Gode eksempler er NAS og KOA!

Slutt og lyve. For avtalen er ikke kansellert slik du antyder.

7 Likes

jeg har aksjen og liker selskapet. Men forumet her er livsfarlig. Man blir manipulert inn i himmelen. Jeg håper virkelig ikke at nybegynnere har trodd alt som står her.

I tillegg er forumet bygd opp slik at det favoriserer menighetsbygging som nedsabler kritiske innlegg med emojies og skjuling av innlegg.

11 Likes

Hvorfor det. PCIB kursen betyr abosolutt ingenting. foer en avtale kommer. Om kursen staar i kr. 5 eller kr. 60, er helt uvesentlig foer avtalen, eventuellt budet foreligger. Og den skal hoeyt opp paa tresiffret foer jeg selger;-))

3 Likes

Det kan tenkes at meldingen i går kveld betyr at avstanden mellom partene i forhandlingen har vært for stor til at enighet kunne oppnås. Antar at AZ har tilbudt PCIB mye mindre enn de har som gulv i forhandlingene, og at de har begrunnet dette med gjenstående usikkerhet.
Partene har så blitt enige om et halvt års forlengelse av evalueringen for å kunne redusere usikkerheten gjennom avtalte aktiviteter i annet halvår.

3 Likes

En viktig reminder om å ikke sitte giret. Og en mulig gavepakke til dem som har cash.
At samtalene pågår ut over planlagt dato er jo meget lovende. Dette kursraset tilsier jo terminering.
Har kjøpt :+1:

13 Likes

Om kursen er 5 eller 60 kr har vel noe å si for budet som blir lagt inn og hvor mye motpart er villig til å akseptere…? Det trenger ikke å ha noe å si for at en avtale når frem, men at det har noe å si for sluttsummen som blir forhandlet frem i avtalen? Absolutt. I tillegg så er alle som har kurs over nåværende verdi nærmest låst i trolig 6 mnd. Det er ikke akkurat noe å juble hurra for, samme hvordan du vrir og vender på det.

Ikke direkte tilsiktet deg nå, men enkelte her inne må våkne opp og slutte å se alle mulige utfall som positive. Kursen kunne stupt 90 % og fortsatt ville noen hypet videre og sagt hvor positivt alt er. Det er jo ikke rart folk taper penger i verden.

2 Likes