Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Ingen emisjon heller i dag, selvom det hadde vært en litt “stygg” handling å gjøre, så kunne de ha gjort det om de så at her blir det ikke noe penger i kassa til slutt :crossed_fingers: Forhandlingene og livet går videre.

Tror de fleste har noe å lære av denne utviklingen her inkludert meg selv.
Flere hevder at stemningen her har vært ekstrem positiv og intet mindre enn det og det er nok med hånden på hjertet ikke veldig langt fra sannheten.
Den meldingen som kom igår var utelukket for de fleste her, å hevde noe annet er regelrett løgn basert på hva man har kunne lese her.
For min del blir jeg sittende selv om det smerter jæklig. Selv tror jeg muligens den meldingen om utsettelse som skulle vært sendt ut i juni kom igår kveld. De innså at dette vil ta mer tid, de tar ferie/opphold fra forhandlingene og således tror ikke jeg det vil drøye nye 6mnd før man får svaret på denne sagaen.

15 Likes

Det er blitt “HO-tilstander” på TekInvestor og på Finansavisens forum er det blitt ganske stille.

1 Like

Er det ingen som tenker at corona kan ha noe med denne utsettelsen å gjøre? Pga corona har de ikke kunnet kommet i havn med avtale slik de så for seg. Nå er det sommerferie og da utsetter forhandlingene. Jeg tror ikke vi kommer til å måtte vente et halvt år på svaret.

4 Likes

Om et par dager får vi se aksjonærlista. Tviler på at det er Topp50 som har solgt.
Det er nok heller småsparere som har kommet inn de siste månedene og nå selger med tap.

3 Likes

Anbefaler at folk puster med magen i dag, og ikke tenker at de trenger å spamme ned tråden med de samme poengene omat og omat.

Samme som alltid: Bull og bear like velkomment, dominere tråden med å gjenta seg selv ikke.

Forumet har en glimrende redigeringsfunksjon så man kan fikse på det siste innlegget du skrev heller

5 Likes

Uavhengig om vi skal tolke gårsdagens melding positivt eller negativt vil hvertfall aksjekursen ligge betydelig lavere en god stund frem i tid. Hvorfor sitte inne nå når en kan kjøpe seg inn billigere om 2 mnd?

Du legger det frem som om det er No deal😀

4 Likes

Mest overrasket over hvor mange aksjer leir 2 og leir 3 hadde. Nå er vel de ute og vi kan starte oppturen til august hvor det mest sannsynlig kommer et bud på selskapet? Fortsatt stille som graven angående Vacc og Chem også, noe som forsterker dette. Ferieavvikling hos AZ, PCIB og konsulentselskap/jurister umuliggjorde at et bud kunne behandles nå.
Naturlig å ha en avtalt evalueringsperiode etter samarbeid siden 2015, men å strekke evalueringsperioden med BP er vel egentlig BULL. Er vell grenser for hvor mye tid en kjempe (1300 milliarder mcap) bruker på småbiotek (2.6 milliarder mcap) på over-overtid hvis ikke myggen har noe elefanten(e) vil ha.

11 Likes

I dont think we will be getting any kind release results in the near future. It was delayed before COVID, we still dont have FPD in the US and we still dont have safety from 2 doses for 8 patients. They will use covid as an excuse, but was already behind schedule and they wont be catching up soon. I know Asia is in board, higher precedence there etc etc, but ttt…as we have seen over and over again.

Det er i alle fall ikke eufori her i dag :slight_smile:
Jeg har kjøpt i dag.

5 Likes

Jeg savner uredd :partying_face:

@Culibre.
Jeg vet jo ikke om det blir deal eller ikke i fremtiden. Skulle gjerne visst svaret på det men er ikke synsk :slight_smile: Det jeg skrev var "for litt over 3 uker siden kom jeg med argumenter for hvorfor jeg trodde denne avtalen ikke ble noe av “for litt over 3 uker siden kom jeg med argumenter for hvorfor jeg trodde denne avtalen ikke ble noe av”.
Vi kan vel være enige i at det verken ble deal eller no deal og at tiden vil vise. Derimot ble argumentene, den gangen, mot at det ikke ble deal, sablet ned. Det synes jeg er leit, spesielt fordi mange har investert mye penger her og jeg mener derfor at en slik diskusjon trenger å være mere åpen og nyansert.

Det var ikke topp 50 som økte på veg opp heller.

Jeg har opplevd det som svært lærerikt helt siden jeg først kjøpte et par tusen aksjer i PCIB i 2016. Jeg husker spesielt godt at jeg samme dag gikk ut en tur for å svømme. Og da jeg kom tilbake hadde kursen gått ned med over 10% fra noe over fem kroner og “helt ned” til 4,80. Men det var egentlig en fantastisk god begynnelse. Ikke bare fordi jeg fikk kjøpt en del til det som senere viste seg å være en svært lav kurs, men også fordi jeg fra første stund fikk den lille “leksjonen” i hvor volatil denne aksjen og biotek generelt kan være. Tenkte derfor også tidlig at jeg burde holde meg unna belåning om det skulle bli mulig. Etterhvert har jeg tatt det med stadig mer ro når jeg ser det går opp og ned med noen hundretusener på kontoen. Nyttig også med tanke på å bli sittende langsiktig sånn som jeg uansett i hovedsak har vært innstilt på. Givende og lærerikt har det sannelig vært. Men det er vel også lettere å forholde seg slik når man fikk en så god start og tross alt fremdeles sitter betydelig i pluss.

26 Likes

Anbefaler å se på volum av omsetningen. Over 98% sitter i ro

7 Likes

Overasket at vi over en time senere fortsatt sitter på omtrent samme som dagens åpning. Det var ett lite drag opp i starten men så har det stabilisert seg tilbake. Jeg skjønner ikke den mekanismen der, det var en som satt åpningsbudet og 1 drøy time senere ser alle ut til å være enige om at det er fair pris.

4 Likes

Jeg tror folk frykter videre fall og ettersom det er 6 mnds ny research, så tar de tiden til hjelp.

Det er nok riktig, men børsdagen er nå bare 1t20min gammel.
Men uansett er det nok på det rene at mange småsparere har kastet kortene og de med høy grad av belåning.
Denne dagen blåser også over, men det du insinuerer er at de største aksjonærene nok sitter i ro og det tror jeg nok i stor grad at du har rett i.

7 Likes

TA som bestemmer hva kursen ble i starten

2 Likes