Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jeg skjønner godt hvorfor du nicknamer “Jubel” :nerd_face: Det er alltid noe å juble for!

Mye rødt ja over hele fjøla. Heller ikke utenkelig at folk selger seg litt ned i andre selskap for å ta del i den «lave» kursen i PCIB. For de av oss som har trua er gårsdagens melding en gavepakke. 53-55…for en inngang da…med den pipelinen. Ikke glem de siste podcast’s. Det virker på alt og tumoren datt av foran tryne på forskerene som i kor uttaler wtf!!! Som jeg skrev i går. Er da ikke bare å gå på børs å hente penger. TTT å med covid i tillegg. Nei…takke meg til ei kald flaske øl å fenalår. Fin dag videre belibers. Er jo så bull at herregud!!! :norway:

8 Likes

Kan du kort forklare TA bak dagens kursmål? Jeg har en idé om hvordan det har foregått, men er ikke supergod på dette enda.

Og ikke gårsdagens melding?

Kanskje begrepet antagonist er noe for deg?

https://sml.snl.no/antagonist_-_farmakologi

Stillingen som antagonist er ledig på tråden, men den krever en del… injurerende kraft :wink:

Poenget er vel at en ikke kan stole fullt ut på det som påstås eller menes på disse trådene. På den ene siden har man personer som Solo,Ufo og tildels jubel som er i stand til å tolke enhver omstendighet rundt pcib som positiv. Etter mitt syn kan en ikke ta deres utsagn om faktiske omstendigheter som god fisk. Når det er sagt så deler jeg deres grunnsyn om at pcib er et lovende selskap. På den andre siden har du diverse eksperter som avslører stor kunnskap på det medisinfaglige plan. Selv blant disse finner man dessverre hangen til å fabulere om uante muligheter og teorier som nødvendigvis ikke har sin rot i virkeligheten. Slike ting gjør at man ikke uten videre kan stole på hva som gjenfortelles på disse trådene. Når mange uttaler seg om hva som er blitt sagt eller ment i Radforsk podcaster, møter man samme problem. Uttalelsene er ofte sterkt farget av vedkommendes lyserøde drømmer. Noe av samme kritikk kan for øvrig reises mot Radforsksjefen himself Einarsson;også her er det mange drømmer og fabuleringer. Selvfølgelig er det slik at de fleste av oss har en tendens til å like hva vi vil høre, ingen feil i det. For at vi skal bli mere bevisste investorer tror jeg likevel at man i større grad skal gå til kildene. Det vil si når det gjelder Radforsk bør vi høre på podcastene selv og altså ikke basere oss på gjenfortellinger fra folk uten filter. Og når det gjelder Pcib selv, bør vi primært bygge på hva som kommer fra selskapet.

10 Likes

Du skriver : « argumenter for hvorfor jeg trodde denne avtalen ikke ble noe av».

Hvor står det at det ikke blir noen avtale? Det er jo feil. Helt umulig å si noe sikkert om utfall.

BP og PCIB trenger mer tid for å evaluere.

I så fall fantastisk scenario! Tenk, da er det nære deal med big pharma for en biotekmygg.

No free lunch! Med solid mulig kursoppgang innebærer det å måtte ta risiko. Argumenter for en SOLID deal mener jeg per nu er styrket av grunner snøffelen, StockDZ og flere har beskrevet godt også ved siste børsmelding. Det evalueres mer, ikke mindre. Big pharma er fortsatt i ringen og det betyr mye etter min mening.

Basert på statistikk er RELEASE per nu jubel.
Børsmeldingen om mer tid til evaluering for big pharma og biotekmygg tilhører sjeldenhet og er verdifull informasjon for MEG. Jeg er jublende fornøyd med rikets tilstand. Kursen beveger seg stadig vekk. Tendensen er oppover :+1: :crossed_fingers:

Det er kunsten det, det å lese børsmeldinger, vurdere disse og egen riskreward!

Til orientering: Av noen hundre på pollen var det vel 85% ish som etter gårsdagens melding mente det blir en deal mellom BP og PCIB. Og så førte denne meldingen til over 20% kursfall :joy:

Og @pitbull det går begge veier. Positive eller negative syn er mest troverdige om de begrunnes :partying_face:. At Jonas Einarsson nærmest blir karakterisert som klovn gjennom radforsk kommentar er grunnløst. Mannen har skapt milliardverdier og har kunnskap av internasjonal klasse. Han har historikk i motsetning til de fleste på tråden. Han skaper og har skapt biotekverdier, enorm erfaring og solid utdanning!

Så må hver og en avgjøre hvem de vil lytte til for å gjøre opp sin egen vurdering om riskreward osv

9 Likes

PCIB fallt mot MA200. Har ikke noe religiøst forhold til TA. Men er klart det spiller inn på åpning.

2 Likes
  • Har vi fått indikasjoner på at PCI ikke virker ?
  • Er det negativt at AZ vil forhandle nye 6 måneder ?

Hvis kursen hadde vært 54 i går og dette var første melding om at AZ og PCIB skal forhandle i 6 måneder, da ville kursen hoppet oppover fra 54.
Ergo synes markedet at det er negativt at de forhandler i 12 mnd istedenfor 6 mnd.
Er det rasjonelt ?
Jeg mener NEI, derfor har jeg kjøpt i dag.

Det er salgskurs som teller. Den som venter får se

28 Likes

Enig.

En ting jeg aldri har forstått er når forumdeltakerne på denne tråden gang på gang bruker Einarsson sine uttalelser for å begrunne det ene eller det andre. Mannen er ansatt for å promotere Radforsk sin portefølje og skape hype rundt disse. Han er således så langt fra en nøytral biotek-ekspert man kan komme…

4 Likes

Jeg har stor respekt for Einarsson, men påpeker at også hans fremstillinger er farget innimellom. Man skal ikke sluke rått alt hva som kommer frem selv fra såkalte ressurspersoner. Og en må ikke stille seg slik at man tror mest på de uttalelser som samsvarer best med ens egne mest positive drømmer. Jeg snakker nå om aksjemarkedet og rasjonelle investorer.

Ingen grunn til å forvente en dårligere avtale pga forlengelsen av evalueringen - snarere tvertimot. Ved siden av Corona-forsinkelse kan det nettopp være mer omfattende avtaler enn opprinnelig tiltenkt som gjør at det tar ekstra tid. Slik jeg ser det ligger eventuell økt risiko for oss som investorer heller i at aksjemarkedene kan ha fått en betydelig knekk et halvår frem i tid, og vi må ihvertfall vente på å kunne ta den gevinsten vi håper på. Men det er heller ingenting som tilsier at det er meningen å bruke hele dette tidsrommet på å komme frem til en avtale. Den kan like gjerne komme rett over ferien og senest før jul. At de ikke meldte om forlengelsen før utløpet av første halvår tyder på at de lenge hadde håpet å komme i havn i tide, men at det glapp til slutt. Men isåfall kan det ikke være all verden som gjenstår.

17 Likes

Ingen avklaring på avtale, og kursen falt som en stein. Dette kan ikke komme som en bombe, da vi har en pandemi som raser rundt i verden. At AZ skulle klare å analysere og konkludere i løpet av 6 måneder var vel i utgangspunktet optimistisk. Da det i tillegg kom covid 19 inn i bildet her, så har det vel ligget i kortene ganske lenge at det ikke ville komme en avklaring i tide. Nå fortsetter de arbeidet, noe som jo er positivt. Hadde AZ gitt seg nå, så hadde jeg blitt bekymret. Situasjonen er jo akkurat som i går, og ting tar tid. At det kommer flere forsinkelser fremover må man også regne med, og jeg tror biotek vil ha ettervirkninger av covid 19 utover høsten også. Så tålmodighet er en dyd av nødvendighet her.

7 Likes

En lærerik morgen, gitt. Under 2% av aksjene omsatt og får presset kursen mer enn 20% ned. På grunnlag av en ok melding… Man gjør seg sine tanker.

Velkommen til biotek!

16 Likes

Kjøpte PCIB. Det må da være godt kjøp gitt hvor bull dere var på 72?:blush:. Fornøyd med inngangen. Tror ikke det kommer så mange billigere muligheter.:+1:

7 Likes

Hvis ikke jeg missforstår er det ikke samarbeidet som er forlenget men evalueringen. Derfor gjelder vel fortsatt meldingen om at forskningen er stanset i påvente av evaluering og fastsettelse av videre samarbeid.

1 Like

Det er da enda godt å se deg smile igjen sa kjerringa:) For det er klart frustrasjonen har vært der med radio silence. At markedet reagerer med 20% ned var vel ikke annet å forvente. Blitt kvitt x antall fra norsk tipping å de som håpet på free lunch. Bare å tygge litt på siste News for de i mot nå å legge posten til side så kommer julekvelden på kjerringa i god tid før første lyset tennes.

5 Likes

Verd å merke seg at PCIB fremdeles prises til 2 milliarder og er det nest mest verdifulle av de børsnoterte selskapene.

7 Likes

Men PCIB har vel fortsatt et produkt? Eller har AZ stjelt teknologien?

1 Like

Her har nok AZ trodd de kunne få full eksklusivitet til NAc til en rimelig pris, noe PCIB har gitt klar beskjed om at er uaktuelt. De har så forhandlet litt ut i juli for å se om de har kunnet nærme seg en avtale, noe de ikke har klart. Pcib har nok satt foten ned for skambud og har gitt AZ en frist på 6 mnd til å komme opp med noe bedre. Dette har AZ gått med på.

AZ har nå gått i tenkeboksen for å vurdere om de skal kjøpe hele Pcib eller gå med på å lisensiere inn NAc på en semi-ekslusiv avtale for en viss mengde indikasjoner.
Litt på samme måte som avtalen de har med Moderna, der de har eksklusive rettigheter til å benytte Moderna sin mRNA teknologi på rundt 40 indikasjoner.

Under forhandlingene har nok Pcib tydelig ytret hva de ønsker i en avtale, noe som AZ har måttet ha mer betenkningstid for å kunne akseptere.

21 Likes

Hva med de andre samarbeidspartnerene?

Lurer på om PCIB etter denne “åpne” dialogen med AZ blir den samme for eventuelle andre partner diskusjoner eller om de legger om til en “hermetisk lukket stil” som jo er det vanlige?

Er dette årsaken til at det er så stille med feks biontech?

4 Likes