Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Alt er vel relativt?
Meldingen er isolert sett ikke OK på bakgrunn av forventningene vel, det kan man vel ikke påstå.
At meldingen ville vært grei uten at 90% forventet og eller allerede hadde kalkulert med avtale er nok mer riktig å si.
Men utsiktene for en avtale framstår fortsatt overhengende, det er det liten tvil om.

1 Like

Jeg tror vi kan vente oss et bud på hele selskapet i nær fremtid.

AstraZeneca begynner kanskje å innse at de kan få «rubbel og bit» for mindre enn det vil koste å inngå omfattende og kompliserte milliardavtaler.

9 Likes

Er det noen som veit om utsettelsen gjelder forhandlingene av avtalen eller om utsettelsen også gjelder forskningen? For det vil vel ha ein betydning. Er ganske fresk i gamet så setter gjerne pris på litt guiding :slight_smile:

2 Likes

I mitt hode virker det ikke fornuftig å inngå en komplisert og dyr avtale med en mygg som PCIB når de kan kjøpe hele dritten for det som for dem er småpenger.
(Røkke leier ikke leilighet)
Derfor tror jeg de ønsket en avtale i tilfelle de skulle tape en budkamp og fordi en binding til AZ vil redusere verdien av PCIB for andre selskaper. (De er bundet til AZ, som Algeta var til Bayer).
Nå må de innse at PCIB ikke “gir bort” avtaler for småpenger.
Sjansene for et bud har økt betraktelig.

17 Likes

Forskning stoppet nyttår ifjor. Det er kun videre evaluering som forsetter ‘maks’ 6 mnd til.

2 Likes

Også verdt å merke seg at Nordnet-kontoer er 4. største eier samlet sett. Det i seg selv innbyr til kortsiktighet og volatilitet.

Det er vel ikke sikkert at de bruker nye 6 måneder på dette, men det var nok det eneste han fikk lov av AZ å skrive, de sitter i førersetet på alt som skal meddeles markedet. Tipper det er sent e-mailer i alle retninger fra flere frustrerte aksjonærer til både AZ og PCIB, nå vil de ha ro og dette er meldingen som vil gi de ro.

5 Likes

det er feil - de er nr 7

Mulig hoderegningen er på en snurr etter 20 år med datamaskiner, men 1 mill i livsforsikring (Nordnet Zero) pluss 640k i Bank AB tror jeg holder til fjerdeplass?

(Takker og bukker for muligheten til litt kverulering.)

1 Like

Slik som idag skjer. Fundamentalt ikke noe nytt, kanskje bedre fordi AZ og PCIB sitter fortsatt rundt bordet. Volume er mye mindre enn jeg trodde.

Synd at vi ikke har en Frank Moehn blant eiere, han hadde takket ja til de meste som solgte tenker jeg.

1 Like

Ja, velkommen til Biotek. Med unntak av PHO(stort sett) så er det for det meste nedtur alt sammen. Blir hypet opp til den store gullmedalje her, men realitetene er stort sett bare sorgen. Mens andre aksjer har gått så det jomer etter siste månedene er bioteksektoren sikreste måten å ende opp med stresslidelser, folk blir avhengig så lenge det er teoretisk store potensielle oppsider, det er det som er problemet.

1 Like

er livsforsikringen oxo kortsiktig nå :sweat_smile:- nei det tror jeg ikke

1 Like

Hehe… du glemte fort +120 ifjor på PHO. Anyway slik blir det her også man glemmer.

Ifølge børsmeldingen handler dette om “the preclinical research collaboration agreement with AstraZeneca”, altså et preklinisk forskningssamarbeid med det formål “to determine whether PCI Biotech’s fimaNAc technology has the potential to enhance the delivery of AstraZeneca’s nucleic acid therapeutic compounds.”
Børsmeldingen sier videre at man ikke er ferdig med å evaluere dette forskningssamarbeidet, og skal fortsette evalueringen frem til nyttår: “The evaluation of the potential for a further collaboration now runs to the end of 2020”.

For de av oss som ikke har satt oss ordentlig inn i dette: Kan noen forklare hva som er kjente fakta og hva som er spekulasjoner når det gjelder forskningssamarbeid, “bud” og “oppkjøp”?

1 Like

:upside_down_face:
:grin: Det er store oppsider, antagelig større enn før.

2 Likes

Faens triste greier…

Joda, positivt at det fremdeles er under evaluering men nå trodde jeg seriøst vi ville få et svar.

Det er fullt fortjent med dagens nedgang. Det skulle ikke forundre meg om det kommer en VACC melding nå, etter at jeg selger meg litt ned, så blir jo dette en helt fantastisk sommer :joy::joy::joy:

Aksjer er ingen spøk og TTT til det kjedsommelige…

2 Likes

Hovedindeks lagt oppå biotek indeks

7 Likes

Veldig interessant og relevant.

5 Likes

AZ og PCIB sitter nå alene på NAc data oxo utenfor onkologi-området og ser man synergier oxo hær som man har gjort innen onkologi, det er det store spøsmålet!

PCIB`s leverings løsning kan være optimal i flere indikasjoner.
ny gullstandard i gitte indikasjoner” for å refere PW.

Ved en No Deal med AZ så tilfaller alle dataene som er opparbeidet sammen gjennom disse 5 årene PCIB alene. Og kan da deles/publiseres av PCIB.
Men vi er ikke der, vi er ennå i forhandlinger eller i en ferdigstillelse fase av en evnt. avtale/bud, og frem til utfallet av det foreligger så kan ikke PCIB publisere eller dele disse dataene med andre selskaper.

Hvis PCI-teknologien virker for AZ så skjønner jo AZ at den oxo vil gjøre det i f.eks. BioNTechs applikasjoner. Dette er dillemmaet til AZ akkurat nå, og event. til hvilken pris selger PCIB teknologien.

6 Likes

Det er nok litt begge deler. Livsforsikringen er zero kontoene på nordnet. Før aksjesparekonto var det et ganske naturlig valg for å unngå beskatning på alle handler før en tar pengene ut fra selve kontoen.

1 Like