Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Avtalen er ikke kanselert, nei. Da hadde vi fått beskjed.
Det blir moro å følge aksjekursen når neste melding kommer, og jeg tror ikke det tar 6 måneder. Denne meldingen var nok for å komme med en etterspurt melding til Pcib sine svært aktive aksjeeiere, - for å skape ro.
Noen er belånt, noen blir engstelige, - Og/men det er også profesjonelle som fisker i rørt vann.

7 Likes

Kjære medaksjonærer, slutt å fabulere om avtaleforhandlinger. Selskapet melder om pågående evalueringer og ikke noe annet. En evaluering medfølger samtaler og det er ikke meldt om stopp i forskningen.

100% enig.

Dette er feil, det stoppet til jul med noen måneders analysearbeid i etterkant.

Sånn generelt synes jeg det var en skuffende melding, ikke fordi den kom, men fordi den burde ha kommet før 1. Juli.

Samtidig synes jeg det er veldig bra at de gir seg selv 6 mnder. Og generelt burde de guide med bukseseler og belte fremover. Jeg synes også at de nesten burde gå over til guiding på årsbasis fremover, ref FimaVacc publiseringen som ikke kom i H1 og FPD i USA som tidligere ble skjøvet over til H2.

Men det ser fortsatt like lovende ut og man må bare smøre seg med tålmodighet igjen :slight_smile: Det blir nok bra :slight_smile:

6 Likes

The collaboration was initiated in September 2015 to determine whether PCI Biotech’s fima NAc technology has the potential to enhance the delivery of AstraZeneca’s nucleic acid therapeutic compounds. The aim of todays expansion is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas.

The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.

4 Likes

Håper nok en gang du treffer men lurte på hva som skjer vedr forskningen dem jobba med? Er dem på vent eller fortsetter dem før avtale er signert? Tid er penger og det gjelder i hvert-fall i denne bransjen. Er ikke bra at ting står stille opp i mot ett år?
Kan dem gå ut til flere nå når fristen ikke ble overholdt?
Mange usikre moment blir skapt pga denne forsinkelsen.

Tross alt veldig lav omsetning som PCIB faller på i dag.

40 millioner eller ca. 700.000 aksjer er jo ingenting.

Det skal ikke mer enn et «vindpust» til, så er det opp 10% igjen.

9 Likes

to evaluate the potential for further collaboration.

For meg høres det ut som at dette også innebærer å evaluere/analysere den forskningen som er gjort så langt, og ikke bare formulere en eventuell avtale.
Mulig det også er dette som har tatt noe lengre tid enn forventet, da vi plutselig fikk en pandemi i fanget?

1 Like

Kanskje korrekt men under evaluering reises ofte spørsmål som muligens krever tilleggsforskning.
En absolut stopp skal da ikke kunne ødelegge fremgangen?

Dette harmonerer jo ikke så veldig godt med det du skriver her :stuck_out_tongue:

1 Like

Da får jeg vel krype til korset og endre til november.
Så får vi håpe færre corona-restriksjoner og fulladede batterier etter sommerferie får fart i prosessen :blush:
Lykke til alle sammen!

2 Likes

de kan evalure så mye de vil… men det vi vet med sikkerhet er at PCIB sitter med in vivo resultater på naken mRNA levering på opptil X50 med NAc teknologien.

er ikke dette “bra” nok for AZ, ja da hadde vel samarbeidet vært terminert for lengst og iallefall nå. Men det gjorde de altså ikke…

At en endelig besluttning fra AZ trekker ut kan selvfølgelig komme som en følge av covid-19 pandemien

9 Likes

Enig !
Men jeg tror tiden jobber mot AZ, men for PCIB.
AZ kan bare kjøpe tilgang til PCI fra PCIB, men PCIB kan selge til hvem de vil, bl.a AZ`s konkurrent BioNTech som i mellomtiden fortsetter å forske i FimaNac.
Det kan også komme nye aktører på banen i FimaVacc.
Jeg tror Bøhn, Must & Co la lista høyt for AZ.
De er klar over verdiene og fortsetter å spille poker med AZ i troen på at de sitter på beste hånd.
AZ kom frem i lyset og fortsetter å vise interesse. Altså ser de verdier i PCI.
Men hvor langt gidder de å gå for å inngå kompliserte avtaler når de kan kjøpe hele greia ?

20 Likes

For to dager siden, besvarte 485 personer @Investor sin poll, der 23 % av oss trodde det ville ta lengre tid enn medio august før avtale inngåelse. Godt mulig at vi får rett. Som mange skribenter har vært inne på, her evalueres mulige samarbeidsmodeller/ partnerskap. Jeg har tidligere vært bekymret for at PCIB muligens ville kreve for lite for vår unike leveringsplattform, ser ut som at PCIB er våre verdier bevisst. Uheldig at både covid 19, vanskeliggjør fysiske møter og sommerferien som kan føre til stopp i framdrift. Vi skal ikke se bort i fra at vi får en avtale/ bud i månedsskifte august/ september. Ellers er jeg fornøyd med at vi fikk en børsmelding med en romslig dato, fordi PCIB ønsker å berolige aksjonærene, samtidig som vi markerer til forhandlingsmotpart at vi vet hva vi besitter. Markedet vil etterhvert ta inn over seg at det må dreie seg om større verdier når det evalueres og forhandles i en så langvarig periode, og etterhvert vil flere store aktører komme på banen.

Det gjorde godt å lytte enda en gang på Radium podcast 128 og spesielt fra 54:23. Anbefales!

8 Likes

Hva har du gjort i dag?

  • Kjøpt flere aksjer
  • Redusert antall aksjer
  • Ingen endring

0 stemmegivere

1 Like
  1. Blir det noe videre samarbeide mellom AZ og PCIB ?

  2. Hvilke type samarbeide blir det i såfall?

Korriger meg gjerne dersom jeg sporer av.

  1. Jeg resonerer meg frem til at dette er der store muligheter for , dog ingen garanti selvsagt.
    Hvorfor?

I utgangspunktet så var det PCIB som ønsket en avgjørelse mens AZ bare ville forske mere , selv etter 5 års forskning.AZ betaler 100% av utgiftene.Videre ble det nesten et “panisk” fremstøt fra AZ på å teste i andre lokasjoner enn kreft.
Så AZ betaler og forsker det remmer og tøyler makter opp mot årsskiftet 2019/2020 og hadde som ønske å fortsette med dette.

Med denne bakgrunn , blir det mere samarbeide?

Jeg mener bestemt ja

  1. hvilke form vil videre samarbeide ta?

Slik jeg ser det så dreier det seg hovedsakelig om penger.
At AZ kan sitte i 5 år og kanskje blokkere andres muligheter til å inngå samarbeide med PCIB gjennom eksklusive rettigheter kan jo ikke godtas i det uendelige.

Alt dreier seg om at AZ må bestemme seg om de vil utnytte ekskluiteten eller ikke.

Så det hele koker vel ned til at PCIB ikke har håndtert problemet guiding forsvarlig og må betale prisen for dette nå.

Men selskapet , produktene , patentene osv består og har ikke noe med dette aksjefallet å gjøre.
Så etter kort tid vil jeg anta at vi snart er tilbake til gamle kursnivåer.

7 Likes

Hva tror du kursen vil være på i slutten av denne uken?

  • Under 45kr
  • 45-50kr
  • 50-55kr
  • 55-60kr
  • Over 60kr

0 stemmegivere

Du har rett, melding av 27.11.19 forteller at forskningssamarbeid er avsluttet 1 jan 20.
Så det eneste som gjenstår er en utvidet evalueringsperiode.
Men PCIB kan nå forske videre på egenhånd.

At AZ har hatt hendene fulle med Corona burde vel ikke komme som julaften på kjerringa.
Er vel svært få, om noen, her inne som kjenner den organisasjonsstrukturen.
Hvilke ledd en endelig beslutning må gjennom etc.
Jeg VET også at noen meglerhus har gitt en slags «morgenoppdatering» til sine kunder i dag. Der har de tolket det dithen at vi ikke kommer til å høre noe rundt dette på 6 mnd. Leser man meldingen mener jeg dette er tolket feil. Med 6 mnd har de kjøpt seg plenty med tid. Og vi kan ganske sikkert høre noe lenge før utløp.
Min forståelse er fortsatt (og kanskje tilogmed styrket) at AZ ikke ville kaste bort unødvendig tid og penger.
Andre tolker det sikkert annerledes :smiley: ref kurs

11 Likes

På tide å lese seg opp. Mange med samarbeid om fimanacc. Men pcib kjører ingenting selv. Og inntil endring i strategi blir det også fortsettelsen.

1 Like

Ser ikke helt den. AZ er ingen pølsebu. At mange i selskapet jobber med korona? Definitivt. Men her er det ulike avdelinger og ulikt personale. De som har hatt kontakt og forhandlinger med PCIB før mars, ble neppe overflyttet til koronaforskning.

Derimot kan lille PCIB med 15 ansatte fordelt på ulike felt være mer sårbare for pandemien.

2 Likes