Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Det vet nok du svært lite om dessverre. Ren synsing.

AZ har vært jævlig busy. Det er bare å se på hjemmesiden.

Her har det blitt satt i stand juridiske og økonomiske avtaler i høygir. Flere europeiske lands regjeringer etc. Klart det har vært resursskrevende.

4 Likes

Selvfølgelig er det synsing, som det meste her nå. Men har du rett, er det enda mer merkelig at vi ikke fikk en børsmelding FØR eller RUNDT deadline om at evalueringen/forhandlingene var utsatt pga. pandemien. Det ville alle hatt forståelse for. Istedet kommer det melding uten begrunnelse 14 dager på overtid.
Er sikker på at AZ i juni hadde en helt grei oversikt over pandemiens påvirkning på kontakten med PCIB.

1 Like

Vi ser nok bare starten på fallet her nå. De underliggende verdiene er vanskelig å prise + opp til et halvt år før vi får nye nytt. Greit å sitte long, men hvorfor ikke selge nå og kjøpe inn lavere når du får deg flere aksjer du kan sitte long med.

4 Likes

Vil også rette en kraftig advarsel til de som har SL på 50. Muligheter for at den blir testet. Hvem vet.

2 Likes

Etter et fall fra midt på 80-tallet til lavt 50-tall virker salg i seineste laget.
Fort gjort å gå på en smell uansett hva man nå gjør. Så gjør selv ingenting.

6 Likes

Godt mulig at dette er starten på fallet, men de underliggende verdiene er ikke vanskelig å prise. FimaChem kan man mye lettere prise enn FimaNAC. Denne avtalen er en bonus på de underliggende verdiene som er kjente pr i dag. De er priset forsiktig til ca 70kr pr aksje i dag.

2 Likes

Ja du er inne på noe der… Vanskelig å si hvor bunnen er. Synes bare det er en trend generelt at selskaper som med sikkerhet er “død” en lengre periode faller mer etter en negativ nyhet. Er ikke tvil om at oppmerksomheten rundt denne dør ut neste månedene.

1 Like

Biotekmygg som er i samtaler med big pharma» eller RELEASE oppdatering, Vacc og Nac oppdateringer, kvartalspresentasjon skal kalles død eller kjedelig periode :wink:. Plutselig er meldingen om avgjørelse her. Dager, uker eller måneder. Slik er den saken​:joy:

8 Likes

Ja, litt feil formulert av meg. Skjønner Arctic har en verdivurdering, men det er ikke gitt at det gir penger i kassen. Alt er basert på potensial, og det er skyhøyt. Derimot er det ingen som kan hevde at denne skal ha en verdi på 1, 2 eller 3 MRD. De lever fortsatt av emisjoner og vil gjøre det til avtale foreligger. Med et surt børsklima kan den fort falle langt ned. Det så vi når korona inntraff… Føler meg nærmest helt sikker på at vi ser denne opp mot 80 til juletider når avtalen nærmer seg, så de som er tålmodige får igjen pengene…

I tåka etter az er det få aom har diskutert release. Vi venter fremdeles på utfall fra 8 med dobbel behandling og fpd i usa. Stusser over hvorfor dette paradigmeskiftet ikke har fått mer traction. Kombinert med lufting av emisjon på forrige q tror jeg ikke nødvendigvis 30-tallet ligger bak oss.

Nu er kursen ned 30kr fra 85kr ish til 55kr ish.

Hittil i år er kursen ned 30%.

Vel vel :bomb:. Alt samtidig med RELEASE og fakta om Asia sites.
Og mens biotekmygg er i samtaler med big pharma om det kanskje hotteste i biotek, nemlig mRNA teknologi!
Kan foreslå en titt på historikk avtaler innen mRNA som snøffelen viste til :partying_face:

Skal en verdi/opsjon (mulighet) for mulig avtale med BP innen mRNA er plutselig gitt negativ verdi for PCIB ?

Slå den blir ikke lett?

Les Arctic sin verdivurdering av PCI Biotech underliggende verdier. Standard biotekvurdering.

RELEASE studien: i verdivurdering Der benyttes data fra ODD innen onkologi, avkastningskrav, tidsaspekt, antall pasienter, marked, konkurrentbilde osv.

(Asia sites som mangeganger pasientgrunnlag er per nu ikke vurdert)

Egentlig ganske «lett» utregning basert på facts and stats.

84-86kr kursmål hvor tilnærmet all verdi tillegges RELEASE.
Vacc og Nac og annen teknologi prises til lommerusk.

Sitte utenfor dersom det plutselig kommer avtale eller bud for biotekmyggen med big pharma er for meg helt uaktuelt og ikke i mitt riskreward univers!

Kjøpe billig og selge dyrt formel finnes ikke selvom du hevder det :wink:. Gjentar til det kjedsommelige: No free lunch.

Moderna og BioNTech kan sies både være indirekte (Moderna gjennom AZ og mRNA) og direkte har vært og er i forskningssamarbeid med PCI Biotech. Se litt på deres pipeline og markedsverdi :partying_face: :bomb:.

I biotek er prising av potensial på mange måter selve essensen. Produkter til de ovennevnte er som ved PCIB begrenset eller fraværende. Name of the game.

Ser du mcap? Svar: Noen hundre MILLIARDER…

PCIB sin mcap. Svar 2 milliarder ish.

Når PCIB er i sfæren til slike selskap og har forsket sammen og BioNTech fortsatt pågår hva KAN PCI Biotech sin mRNA teknologi være verdt? ENORMT mye penger ref deres mcap, JA mulig. Vet vi hva det er verdt nu, Nei! Får vi svaret plutselig, JA! Lett å vente på DET spennende svaret?

Mitt svar på det er jublende JA. Og så får andre selvsagt gjøre sine vurderinger.

6 Likes

Artig med biotek, det smeller når en minst venter det. Sist i BGBIO. Og det kommer til å smelle i PCIB, vi bare ikke vet hvor fort.

14 Likes

Du burde ta kursmål med den største klype salt da det ofte er egeninteresser for slike uttalelser.

1 Like

Ja, klart det. Gjengs i et marked det. Dermed kunsten å gjøre egne vurdering som jeg nevnte. Men lurt med sideblikk på stats og facts for mer begrunnede vurderinger :partying_face:.

Så det med Moderna hvor det ble 17000% avkastning eller noe :joy:.

Eller her hjemme med Vaccibody som er priset over 9 milliarder. Kursmål har truffet bra her. Det er muligheter :bomb:

1 Like

Vi hører mye, vi har hørt mye, men lite skjer. De fleste guidingene overskrides, og kursen faller stadig tilbake etter å ha prøvd å øke på meldinger fra selskapet! Mange her med store ord(mener det nok vel) , men skjer det noe, ikke foreløpig. Vi forholder oss til halmstrå som stadig blir tilbakevist fra firmaet at de ikke klarer å gjøre noe med. Ja det er nok bare amatørene som selger, men er det de som vil bli sett på amatørene til slutt, vi får se!

Dette er ment som en motpol på all haussingen som skjer her og alle halmstråene som folk klenger til! Ikke aner jeg om det kommer en avtale eller ikke, men troen minsker for hvert feilsteg og lovnad som PW og resten kommer med! De ligger opp til dette selv med state of the art, 50x bedre enn Hiltonol etc. Håper de snart kommer med noe håndfast igjennom en avtale på noe, hvis ikke er jeg redd kursen kollapser som den gjorde i februar!

1 Like

eg velger å kjøpe nå på 52-54, i stedenfor å risikere den stiger igjen.

mulig det er kortsiktig for dyrt, men fasiten får vi senere.

3 Likes

Man kan diskutere opp og ned i mente hvorvidt prisingen av selskapet er riktig eller ei! RELEASE har en solid underliggende verdi – antageligvis på et sted mellom 50 og 100 kroner alene. Jeg er derfor ikke så veldig skremt over at det smeller litt i dag og at porteføljeverdien er nede i knestående! Det som er mer bekymringsverdig er nivået Per og Ronny holder på kommunikasjonen til markedet. Historien frem mot gårsdagens børsmelding har vært på nivå med en notorisk lystløgner. Det knallharde endepunktet 30. juni der vi skulle overta rettighetene på forskningsdataene viste seg å være tullprat. Alle som har handlet i perioden frem til, og over, angivelig meldingstidspunkt har gjort dette på falske premisser. Jeg er ekstremt frustrert over hvordan selskapet desinformerer aksjonærene. Jeg ladet selv kanonen og handlet på høye verdier basert på hva jeg vil si var meget bastante uttalelser fra ledelsen. Disse var dessverre ikke i nærheten av å holde vann.

Hvem tar smellen? Jo, det gjør vi aksjonærer. Og vi skal visst bare gjøre det uten å stille noen spørsmål, mens ledelsen fortsetter å få ros selv om de gjør jevnlige feilskjær. Sjokkerende! Sorry Mac, men når skal vi se at det blir litt tempo over forestillingen? Når skal selskapet overraske på den positive siden? Hvor lenge skal CEO få lov til å sitte uten å kunne vise til et minimum av fremdrift? Teknologien er enormt spennende, men besitter vi kompetente mennesker til å lande avtaler? Slik kortene er spilt av Per Walday og hans crew begynner jeg virkelig å tvile. Det er bare å se til kommunikasjonen mot aksjonærene – den holder terningkast 1. Hva om det er like ille mot mulige beilere? Satt selskapet og ventet på at AstraZeneca skulle banke på døren med svar 30. juni eller var de proaktive i prosessen? Hvorfor kunne ikke børsmeldingen om at de trenger mer tid komme innenfor fristen de selv guidet så knallhardt på?

Styret skal føre tilsyn med virksomhetens aktivitet og den daglige ledelsen, hvilket innebærer at de skal sørge for at virksomheten er forsvarlig organisert og har klare ansvarslinjer og kvalifisert personell. De skal også kontrollere at daglig leder følger planer og rapporteringsrutiner. Nå skal ikke jeg være bombastisk, men jeg vil anta at styret i selskapet ikke er mega fornøyd med hvordan kortene spilles og kanskje de etter hvert vil statuere et eksempel? Det ville være trist på mange måter om Per må overlate roret til noen andre (jeg liker hr. Walday) men fra et forretningsståsted mener jeg han har hatt tilstrekkelig mange overtramp. Jeg har altså et litt ambivalent forhold til daglig leder i PCI Biotech. Men sakens kjerne er at han ikke har levert tilfredsstillende på de viktige sakene og må enten 1) Ta seg sammen og begynne å levere på egne tidsfrister , 2) Overlate roret til noen som evner å vise tilstrekkelig fremdrift .

25 prosent nedgang «as we speak» – det er faktisk verre enn jeg hadde forventet – men viser altså hva markedet synes om tingenes tilstand! Jeg sitter selvfølgelig dønn i ro selv om det bruser i blodet av irritasjon.

60 Likes

Spot on!

At avtalen sannsynligvis blir mer omfattende enn forventet belønnes med fall på 25%. Faren er nok stor for at mange idag har gjort disposisjoner som vil ha en betydelig dose bondeanger som bieffekt om noen uker/måneder. Kanskje rekker de også å tape penger på en annen aksje i mellomtiden. Som investor lønner det seg ofte å smøre et tykt lag tålmodighetskrem på toppen.

8 Likes

Nå vil jo det neste geni trekket til PW sikkert være å sende ut en melding i morgen(eller i ganske nærme fremtid) som sender kursen i været etter først ha lurt og lokket ut en del småsparere, dette ville jo bare vært glasuren på kaken fra PW, som dere skjønner er min tiltro til vedkommende dessverre lik null!

1 Like