Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Vi får bare håpe at de som kommer til å angre er de som selger i dag, og ikke de som kjøper.

Hvordan kommer du fram til at avtalen er mer omfattende? Kan jo like så greit være at de er for langt unna hverandre men nekter å gi opp fordi samarbeidet har vart over lang tid? Denne kommer nok til å ligge under 50 en god stund fremover. Og det med god grunn. Det er jo i sjiktet 25-45 den ligger når det ikke hauses opp til de grader av småinvestorer at noe nærmer seg.

1 Like

Jeg har en teori(min helt private som ingen må agere ut i fra) om at PCIB allerede har fått signaler på enten en oppkjøpspris, eller en eller annen avtale med AZ som gir x antall kr på bordet upfront og/eller over tid. Oppkjøpspris vil da være på enten deler av selskapet eller på hele, jeg er dog litt usikker på om de kan snakke om sånt uten å involvere aksjonærene, men det vet sikkert andre her inne.
Mest sannsynlig har de blitt tilbudt en avtale om samarbeid, og det er de ikke fornøyd med så AZ må komme tilbake med nytt tilbud.

Grunnen til at jeg tror dette er at pcib visste med 100% sikkerhet at utsettelser, taushet og påfølgende utsettelsesmelding ville gruse kursen.
De har siden AZ ble navngitt ved 2 anledninger hatt mulighet til å kjøre emisjon når kursen var over 80, men så har ikke skjedd.
Vi er mest sannsynlig fullfinansiert til 2022 men ikke 100% sikkert.
Mitt lodd er derfor at PCIB vet 100% sikkert at AZ er interesserte, men godtar ikke småpenger. Hadde AZ ikke hatt betalingsvilje i det hele tatt er jeg og 100% sikker på at de hadde utnyttet kurshypen og kjørt en emisjon når kurs var over 80.
Det hadde i alle fall jeg gjort…

10 Likes

Tvangsalg

1 Like

Helt grunnleggende spillteori tilsier at PCIB burde hentet penger straks kursen var på attraktive nivåer og stor etterspørsel for å vise styrke.

Baai baai den muligheten. Som uansett ikke har vært der på dette siste legget opp, for det har ikke vært nok etterspørsel etter å kjøpe aksjen i markedet. Burde vært gjort før nyttår.

5 Likes

Dette kan jo like gjerne være en ny inkompetent vurdering, da de var så sikker på å få en avtale at de ikke tok seg bryet!

Gjennomsnittlig omsatt kurs langt høyere enn omsatt nu. Litt spesielt at det var viktig med ytterligere 3-4 kr fall rett før slutt. Noen som jobber godt i ordreboka?

30% fall på børsmelding om forlenget evalueringstid for PCI Biotech med big pharma AZ! Den så jeg ikke komme :joy:

Stabil topp 20 aksjonærer over lang tid. Tråden her viste poll hvor flere hundre småsparere der «alle» trodde etter gårsdagens børsmelding at det nu blir avtale. Samtidig trodde «alle» på fall. Dette var komisk show.

Ned nesten 1/3 av verdien. Aldri vært med på liknende fall på slik melding. Engang må bli den første på alt.

1/3 av verdien barbert bort på kun 1,2 millioner aksjer omsatt. Lukter snarlig rekyl?

8 Likes

30% i dag og 44 i fra toppen var i overkant av hva jeg fryktet. Noen spådommer som gikk rett vest i dag det er sikkert.
Ny dag nye muligheter i morgen men det ble ikke mye ekstra feriepenger av denne suppa.
Huff huff.

7 Likes

Jeg tror de helt præcist har kommunikeret det som sker. De var ikke blevet færdige med at evaluere de 6 ugers test udenfor onkologi området. At forhandle om noget, der ikke er færdigevalueret giver jo ingen mening. Så hvis forhandlinger har fundet sted, har det været inde for onkologiområdet, men hvorfor skulle de sidde og forhandle halve aftaler? Jeg har hele tiden troet at de havde alle data og derfor forhandlede op til d 31.6 (pw s kommentar om ny gullstandard og 50xeffekt osv.). Det har de ikke gjort, de har ventet på endelige data til forhandlingerne. De har ikke været klar, derfor har de krydset fingre og håbet på data (radiotavshed imens). Spændende er nu tidsrammen, hvor meget data mangler at blive evalueret og hvilke forhandlinger (store/små) afføder dette. Faktum er at ingen af os har indsigt i det. Så derfor kan vi fortsætte vores gætte konkurrence med vores forskellige briller (bais/Haus) og øvrige motiver indtil ny melding ligger klar. Det er bare tidsfordriv/drømme/konstruktiv realisme, der driver værket. Så må man jo bruge de tanker der deles til at træffe egne beslutninger.

8 Likes

Hvis vi antar at en eventuell emisjon ville bli gjennomført på den måten som har vært normalen de siste årene, så ville det blitt en rettet emisjon og en reparasjonsemisjon. Uansett ville PCIB måtte snakke nærmere med nåværende største aksjoneærer og potensielle nye store aksjonærer. De ville da fått en god del granskende spørsmål, som de kanskje ikke har hatt lyst til å svare på. Derfor har de kanskje ikke ansett en emisjon som en mulighet uten samtidig å måtte være åpen om alt de ikke ønsker å informere om.

3 Likes

Det verste er at de ikke ser ut til å lære noe. Hvor mange ganger har de nå bommet på guiding? Begynner å nærme seg farlig mange ganger. En ledelse som aldri ser ut til å treffe på guiding og en veldig optimistisk og forventningsfull aksjonærbase så blir det som det blir med kursen.

5 Likes

Mulig pcib ledelsen er inkompetente i forhandlinger, økonomistyring og aksjonærdialog etc som hevdes her men jeg tillegger ikke motparten de egenskapene.
Så dersom AZ fortsatt er interesserte til tross for pcib’s påståtte inkompetanse, hva betyr så det?

5 Likes

Må si meg 100% enig at “tabbekvoten” nå er oppbrukt for lenge siden. EKSTREMT klønete å ikke melde dette 14 dager før fristen for da ville ikke forventningen være der dem var for ett par dager siden. Prata med 3 kompiser i dag - en med 17k -en med 30k og en med 60+k og samtlige ga ledelsen stryk på strak arm.

8 Likes

Ja, du er nok redd for feriepengene. (?) :clown_face:
Men tror du at mange tiårs forskning er lagt dødt?

2 Likes

Fra 85 til 50 kr mens avtale fortsatt er minst like sannsynlig som den har vært frem til nå. Hvor langt hadde kursen falt om meldingen var at det ikke ble noen avtale. Siden minuskurser ikke eksisterer så hadde den vel stoppet på null ihvertfall. At børsen er ganske irrasjonell er en underdrivelse.

17 Likes

For én måned siden var kursen på omtrent akkurat samme nivå som igår før melding. Hadde vi fått meldingen på det tidspunktet, ville kursen «garantert» falt like mye.

Alle var klar for melding før 30.06, meg selv inkludert, og like mange ville ha solgt seg ut da som nå.

Men faktum er at partene trenger mer tid på å evaluere mulighetene for fremtidig samarbeid. Det er skuffende, fordi vi trodde de ville komme til enighet nå, men ingen katastrofe.

Kommunikasjonsmessig fremstår det dog som en katastrofe, men jeg dømmer ingen før vi har alle kortene på bordet. Dersom dette drar ut noen uker/måneder vil PW bli nødt til å gi noen kommentarer på Q2 og i Radium. Blir spennende å høre hvordan han håndterer det. I mine øyne har han ikke begått noen dødssynd (ennå), dette kommer helt an på utviklingen bak kulissene som vi forhåpentligvis en gang får et lite innblikk i.

Når den verste skuffelsen har lagt seg, er det bare én ting å gjøre; kjøpe aksjer og se fremover! :sunglasses::ok_hand:

15 Likes

Ser vel på muligheten til å kapre det så billig som mulig, derfor vil de dra det ut. Så langt ser det jo ut som om de har lykkes bra med tanke på grusingen av kursen noe vil gjøre at de kan få selskapet billigere mest sannsynlig! Senket forventingene til aksjonærene kraftig!

1 Like

Litt over 2% av aksjene skiftet eier i dag.
Jeg tipper de fleste aksjene som ble solgt var fra tradere som tok tap.
Noen kjøpte. De må ha trua.

Nå kan vi fokusere på kjerneverdiene igjen :

  • FimaChem og GGK. Arctic mente kursmålet kunne heves betraktelig på å inkludere Asia
  • FimaVacc, 8X bedre enn Hiltonol
  • FimaNac, flere selskaper som forsker gratis for oss.
  • Å, ja,-.-.-.glemte nesten - Det er visst et Topp10 selskap som forhandler med oss. Det kan bli en bra bonus eller julegave :slight_smile:

Dette kan være siste mulighet til å klatre på aksjonærlistene :slight_smile:

22 Likes

Doblet i pcib i dag. Forventet melding. Alt for sterk reaksjon.

Jeg regner med en eller annen form for avtale med AZ innen 1-2 mnd.

12 Likes

Walday, selskapet ditt falt nesten 30% i dag.

Hvor er du?

3 Likes