Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Du forventer det ja? Da blir du nok skuffet… Viktig at folk her inne er realistiske.

Veien til ferdig medisin er tøff men vi skal gå den , om ikke annet enn for å få etablert ny behandlingsmuligheter for de kreftsyke.

2 Likes

Han gikk vel på ferie med god samvittighet etter at han hadde levert melding til oss :sunglasses:

1 Like

Sitter og funderer på følgende:

Finnes det eksempler på biotek-mygger som både har vært ekstremt innovative og forsket fram ny teknologi og som samtidig har håndtert IR på en god måte over tid?

Ja, vi har Algeta i minne, men teknologien og antall indikasjoner er ikke sammenlignbar med PCI Biotechs vifte av nyvinninger som er helt ekstremt sammenlignet med enkelte snake oil-selskaper med IR-folk som kan massere investorer 24/7 om det trengs!

Ja, PCI Biotech har hatt Radforsk å lene seg på, men det har vist seg å ikke være tilstrekkelig. Men er det i hele tatt mulig for et så lite selskap å dekke alle funksjoner like godt? Jeg har mine tvil og håper teknologien får siste ord til slutt- og ikke en kneblet IR-ansvarlig med begrensete ord til rådighet…

5 Likes

For en som står utenfor og ser inn virket det som at de fleste forventet melding 30. juni og var forberedt på det. Når den ikke kom ble mange usikre på hva de skulle gjøre og det endte med sell on news i dag. Det ville uansett vært sell on news fordi mange ventet på nyhet om avtale, men når det bare ble en forlengelse på 6 mnd ble det sell on bad news. Flere gikk over til sell on news-campen når 30.juni fristen ikke ble holdt enn normalt. Det er bare sånn jeg ser det, dere har sikkert mer oversikt.

2 Likes

Jaja gutta, se sånn på det.

4 Likes

Her trenger de mer tid for å lande noe. Kan like godt komme melding ila juli som i desember, de har bare sikret seg at de garantert holder neste frist. Skjønner skuffelsen men det fundamentale er på plass, akkurat som før melding. om noe burde dette være et bullsignal da avtale åpenbart er mer kompleks enn før antatt. Snarlig rekyl kommer.

9 Likes

Mange blir selvsagt lei og skuffet, kaster kortene og gir blanke i tapet. Get over it.
Forståelig reaksjon egentlig, det var ikke helt dette vi hadde forestilt oss vel, hvertfall ikke jeg.
Såpass må man kunne innrømme. Når skuffelsen over meldingen og dagen idag legger seg til ro kan man lett fatte nytt mot og håpe på at denne meldingen var synonymt med i realiteten en utsettelse på forhandlingene. Det er ferietid nå og var avstanden for stor mellom partene og man innså at dette klarer vi ikke denne uken heller så kan gårsdagens melding være en måte å gjøre det på. Man melder 6mnd forlengelse som egentlig en kamuflert utsettelse av forhandlingene og det tror jeg har skjedd.
Jeg tror man kan forvente en oppdatering lenge før de 6mnd, noe annet vil være helt på trynet for å si det rett ut, komplisert er det nok, men et halvt år til med sonderinger og megling/diskusjon, nei det tror jeg ikke på.
Blir spennende å se hva som kommer i fortsettelsen, hadde ikke skadet om PW ble intervjuet i media for ytterligere kommentarer rundt dette og kanskje også en kommentar til markedets reaksjon idag.
Man kan gjerne skylde småsparere for 30% nedgang, men småsparere er også en viktig og betydelig del av markedet.

24 Likes

Skjønner ikke hvorfor PW skal komme med noen beroligende kommentar rundt dette . Fristen ble ikke holdt , det resulterer i kraftig fall !
Samme som om ett selskap som Borrer etter olje kommer med melding om 6mnd utsettelse på borring så vil det såklart resultere i ett kraftig fall … uansett om oljen er påvist og ligger klar i bakken …

1 Like

Det er fremdeles stor mulighet for at den som ler sist, ler best😉

Hadde vært fint med rask gevinst, men kan vente på release.

8 Likes

Helt klart , enig i det …

Men oii , nå får vi svar her :nerd_face::stuck_out_tongue::ok_hand:t4:

14 Likes

Beroligende eller ei, ikke dumt å få en nyansert versjon i media uansett.
Og samme hva man måtte mene, PW vil ifølge børsmeldinger fra selskapet ha sitt på det tørre. Såvidt jeg har kunne se står det ingen steder datofestet når neste oppdatering skulle komme, ei heller hvilken form, avtale eller ikke avtale, ei heller spesifisert at det kunne komme en forlengelse.
Hva PW har sagt i Radium sin podcast under “press” fra JE og Elisabeth kan ikke selskapet taes for, men opplagt går det på respekten og tillitten til PW, især nå når det endte med forlengelse.
Hadde det endt med avtale ville ingen lenger snakket om at det kom “14 dager for sent”
Men personlig foretrekker jeg ledere eller mennesker generelt som forholder seg til hva dem sier enten skriftlig eller muntlig, helt opplagt.

4 Likes

Helt enig, dessverre, for det er med tungt hjerte.
Jeg liker Per Walday og har stor respekt for det han har fått til med PCIB gjennom en årrekke, men alt har en ende, og det kan nå stilles spørsmålstegn ved om han har den riktige kompetansen til å lede selskapet inn i fremtiden.

PCIB har endret seg mye fra den spede begynnelsen til dit man har kommet i dag, hvor man er blitt et børsnotert selskap med flere milliarder i verdi.

Jeg mener han personlig nå har satt seg i en knipe, hvor han i løpet av inneværende år (og det betyr før 31/12, kl.23:59, Walday!) er nødt til å enten levere en stor avtale som gir kraftig kursoppgang (evt. et oppkjøp), eller så blir han nødt til å «ta sin hatt og gå».
Hvis dette nå, mot all formodning, skulle ende i ingenting - så har PCIBs taktikk ovenfor AstraZeneca vært fullstendig feilslått.

Jeg tror mer og mer på at det kommer et bud på hele selskapet, og det tror jeg faktisk ALLE er tjent med.

PCIB har dessverre ikke hverken kapasitet eller kompetanse til å utvikle teknologien videre og ta den til markedet på egenhånd. AstraZeneca har den nødvendige kapitalen og infrastrukturen.
Slik det er nå råtner teknologien på rot. Det er til det beste for både pasienter, aksjonærer, ledelsen, Radforsk og alle involverte at et BigPharma-selskap overtar stafettpinnen nå.

14 Likes

Når jeg tenker på release er denne teksten passende:

Never gonna give you up
Never gonna let you down
Never gonna run around and desert you
Never gonna make you cry
Never gonna say goodbye
Never gonna tell a lie and hurt you

1 Like

Nåja, Asia kan gi bakover sveis.

Uansett , sommer tid :wink:

1 Like

Ja, selvsagt! Dette er helt kalkulert av PW som i harnisk har hamret ut en strategi om å vippe ut de overspente nevrotiske småaksjonærene som har teppebombet selskapet med tullete e-poster.

4 Likes

Spøk til side :slight_smile: Dagens justering er fullstendig irrasjonell, men selvsagt ganske uinteressant for de av oss som har lagt aksjene i skuffen. Meldingen forteller at AZ skal bruke enda mer tid og ressurser på PCIB – og all logikk tilsier at sannsynligheten for deal har økt. Det samme gjelder sannsynligheten for at dealen nå kan bli mer omfattende enn det vi hadde grunn til å håpe på før 01.07. Husk at TTT.

PCIB vil neppe la seg presse opp i et tidsnødshjørne ved neste korsvei og dette vil nok Bøhn være særs bevisst på når han hamrer ut den videre strategien ovenfor AZ. Jeg er enig med de som mener at 6 måneders forlengelse nå var det eneste naturlige, men at melding som snur dagens hysteri til eufori kan komme når som helst.

12 Likes

Var ment som en smule sarkastisk men ser jeg ikke har med :slight_smile: her så den kan misoppfattes :-). Men tiltroen den er liten, men heldigvis ikke så liten, unner han faktisk alt godt opp i dette ;-)!

1 Like

Ser at det har gått 15k på snitt 54,50 etter børs slutt i dag.

3 Likes

Neste bunnstøtte ligger vel rundt 40 både på kort og lengre sikt. Hva ser sparegrisen i grafen?