Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Og hvordan har det seg at kun 1,2 millioner aksjer kan barbere bort nesten 1/3 av verdien? Hva sier TA om slik barbering av kursen på så lite som 2% ish av ant aksjer omsatt?

Er ikke det «falsk signal» når det skjer enorm verdifall 1/3 på forholdsvis lavt volum i TA verdenen? Eller bare i fundamental verdenen? @Savepig du er god på dette også.

5 Likes

Å bunnstøte på 40 favners dyp angår vel strengt tatt u-båter og ikke PCIB-skuta?

2 Likes

Tenker i liknende baner. Hvem er markedet? Biotek bør heretter ikke handles uten følge av foresatte med rullator m/håndbrems! :rage:

3 Likes

Er dette bekreftet fra ledelsen i PCIB at AZ ikke får lov til å forske videre på FirmNac teknologien?

Flere som sier dette, men få kan hoste opp kilder på at de har rett…

Min antagelser er at rundt om i Svensk, Norsk, Engelsk labber løper det rundt dyr med FirmNac teknologi sprøytet inn av AZ forskere.

1 Like

Ja. 100%

Din antagelse er feil.

Du kan hoste opp kilden selv ved å lese børsmeldingene tilknyttet samarbeidet med AZ.

2 Likes

LES denne du :sweat_smile:

The collaboration was initiated in September 2015 to determine whether PCI Biotech’s fima NAc technology has the potential to enhance the delivery of AstraZeneca’s nucleic acid therapeutic compounds. The aim of todays expansion is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas.

The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.

Edit
Analysen av resultatene fra forskningen som ble gjort før nyttår var klar i Mai, ifølge PW under Q1 presentasjonen 6.mai .

Så hvorfor de nå trenger 6mnd til for å evaluere ennå litt til må gudene vite :sweat_smile:

derfor skriver flere hær inne med meg inkludert, at dette nok dreier seg om forhandlinger.

30 Likes

Dette har null med fantastisk forskning å gjøre men amøbenivå i fra ledelsen hvordan dem kommuniserer med oss eiere. FINNES ikke unnskyldning for måten dette er håndtert.
Den som synes kommunikasjon med oss er iht boka kan ikke sette store krav.

4 Likes

Disse forhandlingene vill jo da kunne trekke ut i åresvis.
Styret kan anbefale ett bud, men det er bare generalforsamlingen (ordinær eller ekstraordinær) som kan akseptere. Bruke 6 måneder bare på å legge fram ett bud som de risikerer blir avslått?

@arve1954 hva om PCIB og AZ har arbeidet med dette frem til igår, men måtte kaste inn hånklet da de ikke kom i mål og PCIB meldte umiddelbart markedet om at en endelig avklaring vil komme innen 2020.

11 Likes

Der er ikke meldt forhandlinger. Der er meldt yderligere tid til evaluering

1 Like

ja de skal sikkert bare stirre på noen grafer ett halvt år tid, oxo skal de bruke de neste årene på å sy sammen en evnt. avtale

16 Likes

What We have seen today is the result of the actions of 2 groups of amateurs!

Per Walday may well be an extremely clever scientist but we have again today seen that when it comes to being a CEO of a company he has a lot to learn and yes i do believe he should be held accountable as this is what he is paid handsomely to do!
By sending out this message last night he has pretty much compounded his original mistake of not sending out any message at all to the market before the end of July.

With that said and in defence of PW i believe that last nights message was a response to huge pressure from a number of shareholders in the form of critical correspondence. These shareholders have to look themselves in the mirror and ask themselves some serious questions and take some responsibilty for the 28 percent fall in share value today and possiblytheir and others stop losses.

Although i would not use the word lucky to describe the way i feel today, i am extremely priviliged to be in a position to accumulate more shares at these levels while many other investors were forced to stop out.

Overreacrion is a gross understatement!
The PCI case is still as fundamentally sound as it has ever been an in addition we recieved confirmation that one of the Worlds largest Pharma companies is still interested in our product.

We cannot undo mistakes that have already been made but please lets learn from them. Give management the time and space ro do their thing and i am sure we will all be well rewarded in the end.

Wow, sorry my first post was a long one!:joy:

Good luck and a Good Summer to all.

48 Likes

Hvis du ser på 1D-chartet, så er dagsvolumet ikke helt ulikt det som har vært på tidligere dager med store rykk enten opp eller ned. Men, ja, det er større kursendring per volum enn normalt - sett over 1 dag.
Hvis du så ser på 1h-chartet (bildet nedenfor) og anser de første minuttene som en korreksjon/reset basert på ny markedsinfo, så har vel resten av dagen deretter forløpt relativt flatt med med litt over normale volumer, men ikke unormalt på en aktiv dag.
Det som ikke lover så bra for morgendagen, og gjør det relevant å se på nye støttenivåer, er utforbakken på økende volum på slutten av dagen.

(Må legge til at jeg i utgangspunktet har mindre tro på TA i biotek enn Savepig. I alle fall på mellomlang til lang sikt. Men er enig med Savepig i at det kan være interessant innenfor timer til dager, for å analysere markedets reaksjon på nyheter.)

Det det er behov for nå, er ikke spekulasjoner og hypoteser om hvem som sitter i kulissene og diskuterer/forhandler, men mest mulig dokumenterte fakta, og fundamental analyse.

6 Likes

Jo du må bare forklare og unnskylde etter beste evne men fakta er at det forsvant ca 700 mill i dag i fra trofaste aksjonærer som har vært med å støtta opp i mang mange år.
Hva alle nye jyplinger med noen få aksjer mener betyr null for meg.

1 Like

jeg har vært i PCIB siden høsten 2017 så jeg har hatt mine opp og nedturer i PCIB og vært trofast. Aksjekontoen sank med en god million idag så jeg er ikke veldig happy for det hvis du tror det.

Og jeg prøver ikke å unnskylde noen som helst jeg la bare frem en mulig forklaring på dagens situasjon.

17 Likes

Beklager JAXI var mer på generell basis jeg mente og ikke spes på deg. Klønete skrevet men så mange som “liksom” ikke bryr seg om kurskollapsen og ser “stort” på ting .

2 Likes

Takk, gjennomsnittlig omsatt volum var flere kroner høyere enn sluttkurs. Enig, godt det fundamentale vedrørende RELEASE gir stats and facts (dokumenterte) og som vil kunne gi langt høyere kurs alene :partying_face:. Slipper like mye spekulasjon på denne indikasjon som muligheten for AstraZeneca avtale innen Nac (eller hele teknologien til PCIB)! Akkurat nu ser det ut til at det kun er fokus og tillagt verdi på mulig AZ avtale og ikke på det mer sikre kort RELEASE. Paradoks igjen!?

For det kan vel ikke være slik at verdiene i RELEASE plutselig er borte fordi PCIB og AZ forlenger sine vurderings/samtale/forhandlingsperiode :joy:

Eller at verdien er redusert med 1/3 fordi selskapene melder at de ønsker og ser det mer formålstjenlig å forlenge perioden for vurdering? Er det så galt i markedet at DET er årsak til barbering med 1/3? For real?

3 Likes

Kanskje nye jyplinger med noen få aksjer ikke bryr seg så mye om hva en storkar som deg mener heller.

For min egen del ser jeg på det større bilde, ja kjipt med dårlig kommunikasjon i denne saken og 30% fall i dag. Men veldig lite er endret på litt lengre horisont.

17 Likes

Enig. Mange vil gjerne ha det til at her foregår utrolig store og komplekse forhandlinger, men antagelig er sannheten at AZ evaluerer på kammeret, mens PCI står med lua i hånda og prøver å finne ut hva som foregår. Per så jo at avtale strukturen var lagt opp for å presse AZ. Ved å sprenge tidsrammene har de gitt tydelig svar på tiltale, om at de ikke lar seg presse.
De fleste her er jo enige om at kommunikasjonen har vært rotete. Det er selvfølgelig ikke fordi Per er dum, men fordi AZ sitter i førersetet, og rett og slett spiller han dårlig. Varigheten på seks mnd er også temmelig intetsigende, og betyr nok at AZ er lite villige til å forholde seg til noen konkret tidsplan.

1 Like

Mange som hadde høye forventninger forrige uke, men ingenting har endret seg i selskapet siden pressemeldingen kom … Mulighetene i markedet er fremdeles der.

“Some people should not own stocks at all because they just get too upset with price fluctuations,”

“If you’re gonna do dumb things because your stock goes down, you shouldn’t own a stock at all.”
-Buffett

12 Likes