Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

For å kunne finansiere en Covid19 forsinket FimaChem, en forsinket FimaVac og en FimaNac ut i det blå får vi først noe svada-pump meldinger etterfulgt av en saftig emisjon.
Kanskje garantert av Neyenburgh. Er du med igjen?

Gode råd:
1: Sett aldri stoploss i biotek over natten.
2: Diversifer porteføljen, og om du likevel har alt i biotek, så ikke avstå fra gearing ( avstå fra gearing generelt er også et godt råd).

«Så IKKE avstå fra gearing»?

3 Likes

Og disse 3 er:
en kompis du har hatt over 40 år, fetteren din og en kollega av fastlegen din?

Ja hvis DE sier ledelsen står til stryk så… :joy:

Vittig at du prøver å få det til å se ut som om at størrelsen på poster skal gjenspeile fornuft og intellekt.
Du prater for øvrig bare tull så disse mange vennene dine med alle PCI postene er nok like realistiske som dine egne fantasiposter. Du har jo fjaset i vei om bevegelsene dine som det ikke finnes spor av i aksjonærlistene :shrimp:

8 Likes

Hvor er logikken i et slikt utsagn? Noen jamrer om at man har blitt lurt og andre hevder at det er det forsinkede meldingstidspunktet i seg selv som er årsaken til dagens justering. Da vil jeg spørre hva dere tror at hadde skjedd dersom nøyaktig den samme meldingen hadde kommet den 30.06? Aksjen var ikke mindre hypet mot en AZ-deal da. Den usikkerheten som meldingen gir mht til en AZ-deal eller ikke, hadde vært nøyaktig den samme.

6 Likes

Tilliten til ledelsen ville vært betraktelig bedre, som igjen ville minsket skadepotensialet.

3 Likes

Så i dag kl. 0900 bestemte markedet seg for at det ikke har tillit til PW…Nei, den forklaringen er det svært vanskelig å kjøpe - i alle fall når vi snakker om justeringer på dagens nivå.

1 Like

Nei, der tok du meg i en trykkfeil.

Belåning (gearing), som mange snakker om, er ikke verdens onde så lenge du har litt hjerne og kontroll på regnestykket for noe som kalles bruddgrense å bruker denne på en fornuftig måte.

2 Likes

Har aldri vært i nærheten av å påstå at fallet mest av alt har vært knyttet til minkende tillit til PW, men det gjør situasjonen åpenbart ikke bedre. For svært mange er nettopp tillit alfa omega for å kunne tolerere risikoen som hører med til biotek. Sett i det perspektivet er støyen rundt sviktende guiding mer enn litt uheldig.

2 Likes

Man bør ikke belåne biotech, det er ganske enkelt å finne ut om biotech aksjer er belånt…

Så er det bare å kjøre stopploss raid.

Klart det er enkelt, men du kan enkelt ha en bruddgrense på kurs 20. Lykke til å raide han

2 Likes

Synes overoptimistene må begynne å innse at de falt for eget grep.
Denne gjentatte rusen om 10 dobling av aksjekursen har vist seg å vært basert på manglende forstand mht risiko.
Da er det bare å innse at å investere er rimelig risikabelt :wink:

2 Likes

Joda, men mange går i brudd leeeenge før.

Derav, hvis man kan regnestykket og bruker det fornuftig så er det en effektiv ting

1 Like

Vær grei og gi meg oppskriften på den utfinnelsen…

1 Like

Snakk med meglere. De har full oversikt.

At jeg ikke har tenkt på det før …

Ingen verdier er barbert bort, borstett fra de nominelle.
Selskapets portefølje er akkurat like verdifull som i går.

Kursen var nok hausset opp, blant annet av oss, og belåning, stoploss og nervøse småaksjonærer bidro til kursfallet.
Jeg doblet i dag, og dobler i morgen om fallet fortsetter.

9 Likes

Å forhandle med de store gutta er ikke noen dans på roser.

Jeg er overbevist om at de har vært i tøffe forhandlinger og ikke blitt enige.Det igjen tyder på at PW har stått for det han mener nac er verdt.

Mener fortsatt at AZ ikke har råd til å lavær å teste ut teknologien.

Jo lenger tid de bruker på å bestemme seg, jo mer mister de av forspranget til de andre.

2 Likes