Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Tredoblet posisjonen i PCIB i dag.

Avtalen med AZ er ikke avlyst. Tror utsettelsen skyldes forventningsforskjeller og dermed for stort prisavvik mellom kjøper og selger. Disse forskjellene vil reduseres med mer kunnskap om virkningen av fimaNAC og forhåpentligvis gi en godtagbar avtale for begge parter. Det er dermed nå noe for tidlig å bli enige.

16 Likes

Det var PCIB som opprinnelig ga fristen til 30/6 til AZ. Når de nå likevel går med på en utsettelse, må de ha en god grunn til det.
Den grunnen som altså PCIB tydeligvis har, er også den samme grunnen som er god nok for at jeg selv også venter.

20 Likes

Det er nok, som flere har kommentert, ikke bare det at AZ har sagt “vi trenger mer tid” men også det at man nå vurderer flere aspekter ved pcib enn tidligere, som er grunnen til en så lang utvidelse.

Alt dette er BULL, BULL OG ATTER BULL, men det er desverre slik at “it’s going to be a bumpy ride”. Desto mer viktig at pcib er pinlig nøyaktig i ALLE sine uttalelser måtte det være under presentasjoner, kvartalspresentasjoner, i kassa på Rema eller podcaster.

8 Likes

Kan jo hende AZ har sett synergier i forsøkene som ble gjort utenfor onkologi feltet oxo og at de trenger noe mer tid til å bestemme seg innad i AZ for hvilke indikasjoner de ønsker med eller uten eksklusivitet å satse på.
Hvor bredt ønsker AZ å gå ut og til hvilken pris selger PCIB. det er :elephant: sin det tenker jeg :wink:

11 Likes

Vil det ikke være naturlig at det gjennom disse 5 årene med samarbeid har utviklet seg et forhold med gjensidig respekt mellom AZ og PCIB? Dermed tror jeg ikke at AZ vil behandle PCIB med arroganse og likegyldighet, selv om de er som Goliat mot David. (Greit også da å huske på at David gikk seirende ut i fortellingen :wink:)
Det eneste sikre signalet vi nå har fått, er at AZ fortsatt er interessert i denne teknologien. Samtidig vet begge disse parter at viktig og potensielt meget innbringende forskning på området er satt på vent under denne perioden med evaluering.
Kan ikke tenke meg at hverken AZ eller PCIB ser seg tjent med en slik dødperiode av slik viktig forskning i lengre tid enn høyst nødvendig.
Litt logisk tenkning kan dermed gi et godt grunnlag for å anta at dagens status er langt mer optimistisk og lys enn det dagens kursnedgang tydet på!

24 Likes

Og hvis det blir et samarbeid fremover er ikke AZ tjent med å ha opptrådt slik du nevner ovenfor tenker jeg. Selv om de økonomisk ikke kommer til å gi ved dørene.

6 Likes

Ja, PCIB nå være overbevist om en reell og stor interesse fra AZ som går mot en avtale.

Hvis de hadde sett at det er liten sannsynlighet for en avtale ville de satt ned foten og tatt forskningen selv?

Selv om det ville vært negativt på kort sikt, ville det være bedre å bli ferdig med dette, for så å jobbe fritt videre med «produktet» sitt.

2 Likes

Avtalen rundt det prekliniske samarbeidet med AZ var utformet slik at forskningsresultatene tilfaller PCIB 1/7-2020, for å legge press på AZ, rett og slett fordi de er BP og ikke under noen omstendigheter ønsker å røpe forskningsarbeid til konkurrenter (uttalt av PW etter Q1)

AZ kunne nå derfor bli stilt i en knipe om PCIB gikk til andre med resultatene.

Selvsagt bygger forlengelsen videre på en målsetning de har avtalt sammen. Og de må ha kommet et veldig godt stykke på vei, ellers hadde forlengelsen blitt meldt senest 1/7, og ikke 13/7. En eller anna plass der fant de ut at de ikke kom i mål før ferien, eller evalueringen tok et vendepunkt. Og det vendepunktet er neppe negativt for PCIB, siden forlengelse var mer forlokkende enn å kunne sitte med verdifull og mangeårig forskning. Og GODE resultater ellers hadde vi fått NEI midt i fleisen. AZ = 722 x PCIB (de trenger ikke oss for å ha noen å prate med) Jeg tror det dreier seg om eksklusivitet eller bud.

Det er nok til at jeg låser ned alle aksjene mine. PCIB og de andre porteføljeselskapene guider kun på halvårs basis. Selv om det er ferie jobbes det nok i kulissene med ulike oppgaver på begge sider, men en avgjørelse kommer aldri i fellesferien. Vil tro det blir stille fra selskapet de kommende ukene, før det skjer noe i august/september.

Mange er sinte på PW og de øvrige i organisasjonen pga tilsynelatende manglende fremdrift og for liten interesse rundt teknologien. NETTOPP: hvorfor gjør PCIB ikke mer for å markedsføre seg selv? Hjemmesiden ser ut som et vrak, ingen publisering av Vacc-resultatene midt i en pandemi hvor alle snakker om vaksine. Mon tro om ikke det hadde vært mulig å få ny vaksine-teknologi på trykk i ett eller annet magasin.
Min konklusjon: styret er fornøyd og jobber etter en målrettet plan, og ser mye mer og lengre enn aksjonærene som i dag solgte.

32 Likes

ikke helt @josa

igjennom disse 5 årene samarbeidet med AZ hvor de har testet teknologien sammen i diverse onkololgi indikasjoner.
DVS at synergier de fant i onkologi indikasjoner ble verifiser vise versa mellom selskapene.
Man hadde et gjennombrudd i fjord og som resultat av dette så mener PCIB at de har funnet den Absolutt mest optimale måten å lever mRNA molekyler med fimaNAc på.

Og derfor satt PCIB foten ned, da vi mener at vi har bevist hva teknologien er god for og at AZ må ta et valg om veien videre klinisk. AZ ønsket da å teste NAc teknologien oxo i andre sykdommer utenfor onkologi for å se om de så synergier der oxo.

Skulle AZ bestemme seg for at de ikke ønsker å benytte seg av NAc teknologien så tilfaller all opparbeidet data PCIB alene. Og PCIB kan da publisere disse dataene for resten av verden/Az sine konkurrenter.

Så til ditt spørsmål om PCIB tenker at sannyligheten er liten for en AZ deal så hadde de vel heller ikke gitt de 6mnd. til da kunne de jo heller avbrutt samarbeidet nå og publisert NAc dataene.

11 Likes

Har du ein link til der man kan bekrefte at disse dataene tilfaller PCIB om eit brudd med AZ?

Ref: Radium Episode 128 - 54:50 Per Walday (PCI Biotech CEO) på besøk i radium podcasten.

8 Likes

Dette kan vel bare tolkes en vei? De har lagt press på AZ til å bestemme seg innen 6 måneder. De opprettholdt ikke fristen uten noen form for konsekvenser og dras ut 6 måneder til, mulig lenger. Ser ut som AZ har PCIB har rundt lillefingeren desverre… Håper ingen sitter med for høye forhåpninger! Dere blir jo skuffet gang på gang hele gjengen her.

1 Like

Det er flere som skriver om “forhandlinger” her. Det står jo bare at de skal “evaluere” potensialet i meldingene?

Noen som har lest at det forhandles? :thinking:

2 Likes

Så kjekt at her er kommet så mange nye skribenter :slight_smile:

glem det da, spiller ingen rolle - .

3 Likes

Bildet du tegner er ufullstendig. Antall aksjer og MCAP er fordoblet.

1 Like

Kan noen som orker å henge med her tagge meg og skrive kort oppsummert hva jeg har gått glipp av i de 300 siste innleggene? :smiley:

1 Like

Brutto 300 innlegg, netto svært lite.

3 Likes

Heller ikke begeistringen over de nye skribentene har vi felles. Siden mange sitter med urealiserte tap i aksjen representerer de mye mas og nervøsitet om kurs og PW på tråden. Men jeg skal medgi at det er lettere å ha et mer avslappet forhold til PW og børsmeldinger med et snitt under 30 etter å ha vært inne 3-4 år.

6 Likes

Det var litt ironi, eg er ikke begeistret over maset til pw og så videre.

Men det er greit og være long med snitt som du sier for de som har det. tror nok ggk vil gi pen gevinst fra 50.

3 Likes

Dere får evt lukke tråden hvis dere ikke tåler nye skribenter.
Jeg forstår at ingen liker å tape penger, men er man med så er man med.

Det å drive å rapportere nye skribenter til moderator fordi man ikke liker utsagn er bare lavmål.

6 Likes