Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Spent om denne raser videre nedover i noen dager til.

Fikk for noen år siden beskjed av datteren om at ironi ikke er identifiserbart av små (barne)barn eller i skriftform. Men slitsomt er det å etterleve korreksen.

Har jo ingenting å si om man er ny så lenge man oppfører seg.

4 Likes

Hvem definerer oppfører?
Mye av det jeg leser her er “lavt”, og ikke minst “nedlatende” overfor nye interessenter i PCIB.

1 Like

Tror dem aller fleste mener gårsdagens reaksjon var vell mye korrigering så jeg tror vi skal opp i dag.
Det var jo ingen dommedag men kun en utsettelse så helsvart var det ikke og derfor bør vi opp i dag men ingen garanti. Tro - fornuft og børs er 3 forskjellige ting.

8 Likes

Jeg trodde vi skulle videre ned. Og ned skal vi :speedboat:

Du ser trenden. De med flest likes i tråden er de største hyperne som alltid er positive og skriver :rocket: :rocket: til enhver tid. Alle liker å høre det en selv vil høre, for å backe opp at man har gjort en riktig vurdering.

4 Likes

Biotech sector var sterk i går (USA) og hvis markedet er så effektivt som noen hevder, vil det ikke være flere overraskelser i dag.

Bull.

Og de mest “saklige” og lange avhandlingene har jo ikke helt bestått innholdsprøven.
Bare mange ord som har feilet totalt.
Noen har kanskje forsøkt å bygge opp et luftslott. Ikke optimalt å vurdere PCIB basert på slike innlegg, da vil man kunne tape mye.
Realiserte halvparten nå, før vi ser 30-tallet.

1 Like

Deler ikke i nærheten av samme syn som deg når det kommer til fornuft. Å mene gårsdagens melding er helt nøytral, muligens positiv er å dra det litt langt. Markedspsykologi spiller en viktig del av aksjer og støtten er rundt 25 kroner. PCIB la press på AZ innenfor en 6 mnd ramme, den overholdt de ikke. Hva det skyldes vet vi ikke, men tydeligvis var ikke presset stort nok. Det er heller ikke å utelukke at det blir utsettelser etter nye 6 mnd. Er flere år før produktene kommer på markedet uansett, hvorfor skal AZ forhaste seg? Er vel ikke akkurat de som sliter med å tjene penger…

1 Like

Jeg vet nok ikke om vi går så langt ned. Den er forholdsvis veldig rolig i dag til å stupe mot 30. Men er lenge igjen til jul og jeg forventer rødt i dag og i morgen hvert fall. Så får vi se hvor vi ender opp.

Tror heller ikke vi ser 25-tallet, for mange positive sjeler her inne til at det skjer.

Vi er naturligvis skuffet de aller fleste her inne etter mandagskveldens børsmelding. Når det gjelder kritikken mot Per og Ronny skal vi ikke konkludere med noe som helst, men ting kunne vært gjort bedre, helt klart.

Det er styret som ansetter/evt sparker CEO. Jeg har tillit til at styret får med seg kritikken mot CEO og øvrig ledelse og fortløpende evaluerer jobben som gjøres. Og hverken Must eller Bøhn er noviser i dette gamet. De har mye mer innsyn i selskapets liv og virke enn vi som aksjonærerer noen gang vil få.

Personlig syns jeg det nå er en del aksjonærer på TI som har blitt sin egen og selskapets verste fiende. Gjentatt selvskading og kritikk mot ledelsen på repeat og i Upper Case løfter ikke kursen. La oss tilstrebe en større grad av saklighet og det å kunne få fram ny informasjon her inne. Det vil gagne oss alle.

Børsdagen igår ble min verste noensinne i løpet av mine 37 år på børs i form av verdireduksjon i porteføljen. Likevel benyttet jeg sjansen til å øke beholdningen i PCIB. Fordi jeg ikke på noen måte har mistet troen på selskapet og fordi jeg synes dette ble en god kjøpsanledning. Jeg er ydmyk for at den type forhandlinger selskapet med stor sannsynlighet står oppe i nå er komplekse og tidkrevende.

Så får alle gjøre seg opp sin mening om videre strategi.

Det viktigste på kort sikt er at Leeds United klarer opprykk til Premier League. deretter er mitt halvgamle hjerte klar for en positiv melding om utfall av prosessen med AZ.

Lykke til alle! :crossed_fingers::moneybag:

34 Likes

Enig, men det er flere andre kandidater som vil stige mye raskere innen utløpet av august.
Jeg vurderer det som meget bedre å legge beløpet der, inntil PCIB får hentet seg inn, hvis PCIB i det hele tatt gjøre det. Hva skjer med AZ og samarbeid om 6 mnd? Hvis ingenting kan det bli litt for interessant.

Jeg ser det har vært en veldig kjedelig opphaussing av PCIB av “de saklige” over lang tid nå, egentlig kun basert på feelings og håp.
Man skal vite ikke tro.

1 Like

Man kan vurdere i alle retninger men om det er fnugg av sannhet i “virker på alt” så er kursen i dag latterlig og jeg trodde det var viktig for AZ å være først ute i markedet med PCIB sine patenter men mulig jeg er helt på viddene. ikke første gang det.

3 Likes

I så fall tror jeg ikke bioteksektoren og forskning er stedet å investere. :slight_smile:

3 Likes

Joda. Den som intet våger intet vinner.
Men det kan synes som noen har fått for mye feelings i PCIB.
Som nevnt, det finnes andre plasser å vente litt, og som kan redde inn gårsdagen, og idag som sålangt fortsetter nedover.

  1. Ledelsen leverte ikke på det de hadde guidet.
  2. De sender en børsmelding lenge etterpå om en utsettelse.
  3. De har ikke gjort en pøkk for å berolige aksjonærene.
  4. Kursen stuper og ser ikke ut til å slutte.
  5. Alt som mangler nå er at Per kommer ut og sier at han ikke skjønner bæret av kursnedgangen.

Da er skandalen komplett.

6 Likes

Jo potensialet er skyhøyt, men det gjelder jo for så mange selskaper. SoftOx med revolusjonerende sårbehandling, 20 MRD marked verdsatt til 420 millioner. Mest sannsynlig på markedet innen et og et halvt år. Photocure med Cysview og ikke minst Cevira-avtalen som kan bli en blockbuster innen få år, verdsatt til 1,8 MRD. Folk må se tall før det kan prises inn, jeg synes personlig PCIB har en saftig pris selv i dag…

This.

Tilliten er tynnslitt.

Når det blir satt en “beinhard” tidsfrist, som visstnok ikke var så beinhard likevel så begynner markedet å regne hjem en litt mindre lukrativ fantasillionavtale.

1 Like