Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Savepig skrev om støtte: “66 - 60 - 48 - 36 - 28 er relevante nivåer jeg ser på”.
Rundt 27 er vel en ganske så sikker nedre grense. Men de andre er mer uklare. Det er vel også noe støtte på 40.
Hvilke støttenivåer ser andre her?

1 Like

Handler vel forhåpentligvis “bare” om en tredagers. Man skal aldri si aldri, men hadde vært absurd om kursen mer enn halverte seg på en utsettelse.

4 Likes

Folk selger som om det ikke ble noen avtale ja. Faktum er en utsettelse. Vitner jo om at tidshorisonten er på gullfisk nivå.

11 Likes

Det er jo et tankekors at fallet nå nærmer seg det vi kunne forventet om det kom melding om totalt brudd mellom AZ og PCIB.
Faktum er jo derimot at brudd nå er mindre sannsynlig enn før. PCIB hadde selvsagt ikke gått med på en utsettelse om de ikke hadde klare signaler om at sjansen for å bli enig var stor og reell!

17 Likes

Det er absolutt et tankekors og er helt enig i det du der skriver, samtidig kan man ikke stikke under en stol at dette fallet også viser en annen ting, nemlig at forventningene har vært skyhøye samlet sett og skuffelsen ditto høy nå.

3 Likes

Hvordan er vi kommet opp i dagens situasjon?

Min versjon , korriger meg gjerne.

Det hele starter vel med samarbeidsformen mellom selskapene og PCIB’s område fimaNAc.
Her blir selskapene lagt inn på PCIB’s hjemmeside og kjent for aksjonærene.
Det vanlige er vel at denne infoen ikke blir tildelt markedet ved tidlig kontakt.
Se på PHO og cevira der kontakten mot markedet starter når forhandlingene er ferdige.

Tror fremgangsmåten PCIB har valgt ikke er optimal da kursen svinger helt enormt etter som en melder hendelser under prosessen.
Alternativet til pågående modell kan være mye bedre , særlig hvor samtalene avsluttes.

Synes siste guiding fra selskapet også kan diskuteres.
Ville “forhandlinger pågår på ubestemt tid” være hakket bedre?
Da ville teksten vise det virkelige faktum at avklaring kan skje i morgen eller om 2 år , noe som vel er riktig.

Vi klarer å tryne kursen pga noe utsettelse i noen forhandlinger mens PCI-teknologien er intakt.
Kan leve med det.

3 Likes

Det er bare noen få % av aksjene som er omsatt.
Om et par dager får vi se på aksjonærlistene om det er Topp50 som har solgt.
Jeg tviler

5 Likes

Det er nok også mange som kun var inne som en gambling-mulighet (og som tapte). Disse er ikke interessert i å vente 6 mnd for å se om de vant eller ikke. De vil videre til neste mulige raske gevinst.

5 Likes

Jeg tviler også på at det er dem som har solgt i bøtter, det tror jeg lite på, men noe aktivitet også der tror jeg vi må påregne å se.
Ikke utenkelig at flere på topp 50 benytter anledningen til å laste opp ytterligere.
Kjenner ikke historikken til topp 20 spesielt, har dette vært langsiktige aksjonærer i Pcib i det store og hele?
Eller har det vært store utskiftninger de seneste årene?

2 Likes

Det spørs jo litt ut fra hvilken vinkling man ser på det. Tar man utgangspunkt i kurspotensialet kun en relativt beskjeden avtale med AZ ville ha, så representerte jo ikke en kurs på 85 kr en unormal høy forventning.

4 Likes

Stop loss i biotech :clown_face:

2 Likes

Det blir nok en mulighet til å selge seg ut igjen i slutten av desember på nivåer lignende sen-juni når neste runde lykkejegere skal inn før den nye 6-månedersfristen går ut :grimacing:.

35 prosent fall på grunn av utsettelsesmelding er noe drøyt.

8 Likes

Ta det rett fra Peter Warren:

Syretesten på om prisingen av en aksje er rell eller bare luft er om de klarer å emittere nye aksjer på høy prising og få inn penger:

Fra ca 1:12:00 og utover. :slight_smile:

4 Likes

Nei, alt er selvsagt relativt.
Men det er uhyggelig vanskelig for de fleste av oss å vite noe om hva deler av eller hele Pcib kan være verdt, det tror jeg selv spesialistene sliter med. Vi kan danne oss en mening, ha drømmer og tanker om pris, men ingen vet om den er 90, 170, 400 eller 700 for hele selskapet.
Man kan naturligvis hevde at prisen er nærmere hvertfall 200 enn 90, men svaret får man ikke før et bud eventuelt foreligger.
Man skal heller ikke glemme, selv om det var midt under pandemien kunne man kjøpe pcib aksjer for under 30 kroner, sykt billig, ja, men det var en realitet. Så har den steget fra der til 86 den siste tiden.
For egen del er det uaktuelt å selge på disse nivåer da jeg har tro på betydelig bedre kurs framover, men dette var et skudd for baugen, innrømmer glatt det.

8 Likes

Hvordan var bevegelsene hos Top 50, evt Top 20, i Korona dippen? Noen som husker?

1 Like

Dette er en overreaksjon. Man ser der nesten (hver) gang i boitek. Både opp og ned

2 Likes

Du lyt spør alle dei nye traderane her inne. Dette har blitt et forum for tradere, og de som skriver om det fundamentale orker ikke skrive her mer. Samme som skjedde med HO.

14 Likes

Jeg kjøpte nettopp litt på 45.
PCI virker fortsatt :slight_smile:

11 Likes

Afventer kurs 28,00 (som svar på tiltale); mængden af hype, der er blevet opbygget gennem flere uger, er ganske imponerende og nærmest uden sidestykke i TIs historie.

Når potentialet består, men usikkerheden slår ind, da falder kniven prompte i biotek. Jeg havde undet samtlige aktionærer i PCIB at aftalen var landet som forventet og dette sell off er beklageligt, men desværre uundgåeligt.

3 Likes