Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Vi får se om noen innsidere kjøper aksjer. Da kan det snu. Når kursen faller rundt 40% på 2 dager uten at innsidere kjøper, kan det nok fortsette å falle. Hvorfor skal aksjonærene synes kursen er billig hvis ikke innsiderne gjør det?
Eller kan det tenkes at innsidere sitter på informasjon som gjør at de ikke kan kjøpe? Noen som har noen tanker om det? I så fall kan det tenkes at fallet er en overreaksjon. Svaret får vi forhåpentligvis om 6 mnd.

Jeg også. Kjøp når det er blod i gatene :slight_smile:

3 Likes

Jeg gikk på en del smeller i nano så jeg har bare en mindre post i pcib. Men man kan jo undres på om man bør gå all inn og selge før meldinger. Hadde jeg bare gjort det i nano…

Ja naturlig at insidere kjøper når de er i foehandlinger

8 Likes

Jeg opplever at det nærmest er litt håning av de som selger nå og kategoriserer dem som kortsiktige etc.
Da kan vel antagelig jeg hånes litt også, da jeg valgte å selge 2/3 deler mot slutten i går da jeg ikke så tendenser til stigning mot slutten og fant at det er en typisk 3 dagers når det faller så mye første dagen. La meg på kjøp igjen på 41,8, men går det helt dit i dag så flytter jeg den lavere.
Det snur vel forhåpentligvis midt på dagen i morra. Men noe av grunnen til at meldingen kom, tror jeg, er at det gikk over i sommerferie for flere av partene og da er det liten grunn til å tro at det skjer noe de nærmeste 3 ukene i hvertfall. Unntaket er FPD’ere og Asia meldinger og kanskje Vacc etellerannet.
Det er jo slik at om man selger 1000 aksjer på kr 52, så kan du kjøpe 1200 aksjer på 42 for samme summen 52000,- når da aksjen kommer opp i 52 igjen så er de verd 62400,- i stedet for 52000,-

Trist med denne oppslrytingen av PCIB.
«Virker på alt»
«Det kommer, når det kommer»

Hadde vært bedre om PW og kumphanene hadde holdt kjeft!

Fra 87 til 45 er dramatisk

Da kursen var under 30 trodde man jo at pandemien representerte verdens undergang. PCIB var heller ikke alene om å få en surrealistisk kurs i den tiden. Dermed mener jeg det er lite relevant å ta utgangspunkt i den kursstigning som deretter fulgte.

6 Likes

Kommer vel og an på inngangen…
De som har latt seg overbevise av “de saklige” og lange avhandlinger her, er nok mest villig til å komme seg over i noe annet de neste måneder.

Det er klokt å lære seg stop-loss, ellers så ender man kanskje opp som “TRVX-fangene” som jeg leste om i en annen tråd.
Ikke det at det ikke vil gå bra, men det kan ta mange år - og har man anledning til det?

He he :grinning:

Så saklige avhandlinger her blir formålsstyrt for å få inn kortsiktige lykkejegere når det nærmer seg da…

Enig. De venter og kanskje på enda lavere inngang.
Kan og se ut som denne har vært en av tidenes mest saklige opphaussete aksje.
Men svaret kommer. Og kommer dette oppkjøpet blir det et bra svar, men hvis det haler ut mere er emisjon neste stopp.

Høres ut som i kategorien “TRVX-fangene”.
Men har man anledning til vente i flere år - slik som typisk topp 10 - så kan det bli bra.

Sånn skal det gjøres.
Og ja, de saklige er nedlatende, men man bør aldri undervurdere småsparerene heller - de er veldig kursdrivende.

1 Like

Helt klart en overreaksjon slik jeg som langsiktig ser dette - innsidekjøp tror jeg ikke på i nåværende situasjon.
Jeg har solgt litt før fristen gikk ut, nettopp for å ha “i beredskap” dersom dette fallet skulle komme. Har vært svært vanskelig å ikke gå inn igjen underveis, men holdt meg til planen, og er klar for kjøp når kursen har falt til, for meg, “rett nivå”.
Jeg gikk inn pga. gallegangskreft, og NAc og Vacc er fortsatt å anse som bonus for meg. Chem er nå på billigsalg imho.

5 Likes

Det er præcis strategien, men det kræver is i maven (vh. en top 20’er i TRVX ).

1 Like

Er innom og leser i ny og ne. Det blir lengre og lengre mellom de gode innleggene, og de som blir skrevet i ren affekt. Anbefaler flere å ha litt is i magen… En utsettelse tolker jeg som positivt tegn og det tyder på at AZ/PCIB begge er interessert i å lande. De som opplever denne prosessen som stressende bør kanskje investere i noe annet? Sitter rolig i båten…

16 Likes

Hei, tror de fleste har fått med seg hva din særdeles dårlig kamuflerte agenda er :slight_smile:. Du må gjerne fortsette men blir det ikke på grensen til tåpelig med 20 tilnærmet identiske innlegg om at du har solgt og kursen skal ned?. Hvis du føler det bidrar til debatten så for all del. Husk at du snart skal kjøpe deg inn igjen da så ikke all kredibilitet blir liggende igjen i støvet…

21 Likes

På dagens kurser tenker vel AZ at de burde kjøpe hele PCIB billigere enn de hadde tenkt å betale for en lisens :slight_smile:

10 Likes

Hvor kommer dette at de er i forhandlinger fra?
Over alt står det:

The evaluation of the potential for a further collaboration now runs to the end of 2020

Dette har ingenting med forhandlinger å gjøre.

1 Like

Nei, men det er ofte resultatene av evalueringen som vil føre til en plutselig melding om at de har inngått xx avtale pga utfallet av evalueringen. Det er godt mulig vi aldrig vil få høre at de er i forhandlinger før det smeller, den ene eller andre veien.

4 Likes

*når katten er borte danser musene på bordet *"
(stå på så klarer dere å senke den noe til)

Rare greier dette med psykologi.
I går var prosessen vanskelig og tung.
I dag er det hele latterlig.

Kanskje grunnen ligger i at vinduet for å vurdere utgang (med en liten del av pcib beholdningen) er passert med god disstans slik at salg vil ikke under noen omstendigheter bli vurdert.

Rare greier :slight_smile:

4 Likes

En evaluering som vil ende i forhandlinger gitt et positivt utfall har åpenbart noe med forhandlinger å gjøre.

7 Likes

Tenk selv. Er det noen som orker å sitte her hele dager og skrive utallige negative innlegg, uten å ha troen på PCIB?

Jeg tror ikke det. Og det nærmer seg punktet hvor «meningene» våre ikke har noe å si for aksjekursen.

8 Likes

Hvis ikke du klarer å forstå hva som ligger i at man skal evaluere potensialet for videre samarbeid, at det da nødvendigvis må forgå forhandlinger da videre samarbeid fordrer en avtale som inneholder en lisensering av teknologien da med en upfront - milestones og royalties er jo helt ufattelig!!

18 Likes

Stemmer det, har det slik med restpotten min, jeg tror den skal ned på 30 tallet et kort øyeblikk men venter inngang litt høyere enn det, men tør ikke selge resten i tilfelle bråsnuing.