Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Forsåvidt ikke uenig med deg i det.
Men uansett kan man vanskelig nekte for det faktum at kursen er halvvert fra 86 for kort tid siden.
Så kan man definere eller forklare den halvveringen som det passer best.
Har kjøpt noe mer idag på 45,25 så får vi bare se.
Vi er vitne til en irrasjonell nedgang, men markedet bestemmer enten det er positivt eller negativt, høy eller lav kurs.

4 Likes

Har bare nevnt 1 gang at jeg har solgt noe…
Men jeg forstår det er feelings her, så jeg skal ordlegge meg bedre framover.
Har for øvrig ingen agenda. Alle aksjonærer i PCIB er vel inne for å tjene penger, eller(?)

Ikke mindre tåpelig han vel enn dere andre som har hauset og hypet nå i over 4 uker? Samtidig der alle som har vært kritisk har fått slengt en facepalm i trynet? Om han har solgt og kjøper seg inn igjen når den er rett i overkant/underkant av 40 kr så er det jo han som ler sist og best. Ikke dere andre som sitter igjen med skjegget i postkassen.

Berettiget kritikk er velkommen, hvis du mener det fundamentale i pci er haussing så får du vel mene det.

7 Likes

Ja, evalueringen “kan” ende opp i forhandlinger, men det er ikke det de så langt har meldt at de gjør.
Å ha en verdivurdering på huset er ikke det samme som å selge det.

1 Like

Gitt at man over tid evner å trade inn mer enn de som sitter gjennom gjentakende stormer og casher ut til slutt. Dette er for mange mer en maraton enn en kjapp sprint.

2 Likes

Implisitt er det eksakt det som er meldt. Skulle AZ vende tommelen ned derimot vil det åpenbart ikke bli noen forhandlinger og samarbeidet er en saga blott.

2 Likes

Vi har tydeligvis forskjellige mål her inne.
De siste ukene har forumet vært dominert av folk med tidsperspektiv på dager eller uker.
Noen av oss har sittet i årevis og vurderer ikke å selge før GGK er på markedet,- hvis vi ikke er kjøpt opp før den tid.

Det er lett å tenke at tradere har tjent enorme summer på svingningene de siste årene, men jeg tror de fleste har tapt. Det er de langsiktige som har høstet og kommer til å høste de store gevinstene.

17 Likes

Ser ikke at det er implisitt.
AZ evaluerer data, er de gode nok går de videre og da kan de starte forhandlinger,

de kan evalure så mye de vil… men det vi vet med sikkerhet er at PCIB sitter med in vivo resultater på naken mRNA levering på opptil X50 med NAc teknologien.

er ikke dette “bra” nok for AZ, ja da hadde vel samarbeidet vært terminert for lengst og iallefall nå. Men det gjorde de altså ikke…og hva sier det deg?

Kan jo hende AZ har sett synergier i forsøkene som ble gjort utenfor onkologi feltet oxo og at de trenger noe mer tid til å bestemme seg innad i AZ for hvilke indikasjoner de ønsker med eller uten eksklusivitet å satse på.

12 Likes

Spørsmålet er hvorvidt man kan forvente at det blir børsmeldt at partene er i forhandlinger eller om evalueringen glidende går over i en forhandlingsfase hvor markedet først får kjennskap til status når forhandlingene har nådd en endelig avgjørelse. Gitt at oppstart av forhandlinger ikke blir børsmeldt vil evaluering og forhandlinger hva markedet angår gå hånd i hånd.

4 Likes

Hva gjør du om båten tar inn vann? For å hindre at båten går ned gjelder det å handle kjapt. Har du forberedt deg forbedrer du oddsen betraktelig. Ser vi bort fra grunnstøting er den største faren ødelagte bunnventiler/skroggjennomføringer. Du bør ha liggende hjelpemidler for å tette lekkasjer midlertidig, for å holde båten flytende til du får assistanse. Slik formulerer redningsselskapet seg på sin nettside . Fra en aksjonærs ståsted kan man bytte ut båten med PCI Biotech så ser man fort at man kan trekke paralleller. Noen trakk ut proppen av denne båten. Bytt ut noen med Per og Ronny. Så gir dette og mening.

Ingenting er enklere enn å trade med fasit i hånd! Og jeg vil si at det jeg har gjort, akkumulere og holde fast på hele beholdningen er det riktige svaret gitt utgangspunktet servert fra ledelsen. I matematikken er det noe som heter følgefeil. Hvis man tar inn ledelsens vinklinger og kommunikasjon var det eneste riktige å tviholde på aksjene gjennom hele denne perioden. At scenarioet plutselig endrer seg fundamentalt fra den innledende teksten i oppgaven viser bare at her har man å gjøre med slett håndverk.

Nye skribenter som flokker til som hyener for å «gloate» er mildt sagt usexy . Konklusjonene dette forumet (hausserne) har gjort sine utregninger fra er hundre prosent riktig. Det er en følgefeil som vi så pent kaller det i matematikken. Vi stolte på ledelsen. At utfallet blir slik som dette var umulig å se ut ifra den innledende teksten til oppgaven. «30. juni overtar vi forskningsdataene. Avtalen er satt opp slik for å legge press på AstraZeneca. Vi kommer til å melde noe i juni.» 0 av 3 riktige i oppgaveteksten. Hvordan skal man da som aksjonær kunne evne å gjøre korrekte vurderinger? Derfor vil jeg frikjenne hausserne for misvisende informasjon og samtidig slenge en Molotov cocktail i fanget på dagens ledelse. Dere vet hva som skal til for at aksjonærene blir fornøyde igjen. Kort ned på sommerferien og fiks dette! Middelmådighet og desinformasjon har vi sett nok av!

Einstein

52 Likes

Dette er tatt fra memory og må sees på som det er , en påstand som ikke lar seg verifisere.

Jeg mener bestemt at PW ved en anledning uttalte at “Vi er jo i partnerforhandlinger” (med AZ).
Tror det var i en kvartalsgjennomgang i 2019 i spørsmål-delen det ble uttalt.
Noen som vet hvor en kan få tilgang til webcast for 2019 for Q1 , Q2 og Q3?
De er strøket fra hjemmesiden.

2 Likes

En del av dem som har “hausset og hypet” har en klokskap og innsikt som din etterpåklokskap ikke kan matche. Det er faktisk det som er en del av styrken til dette forum.
Det tanketomme er dog mindre verdt, enten man hausser eller baisser.

16 Likes

Ikke påpek min etterpåklokskap. Jeg har ikke påpekt noe som helst i form av kurs og avtaler. Jeg har bare reagert veldig på måten folk har snakket til hverandre i denne tråden mens man har ventet. Er man superpositiv og overoptimistisk så hagler det med likes og emojis. Er man kritisk så har man blitt flådd. Styrke eller ei, men måten folk hauser og hyper hverandre her inne på anser jeg mer som negativt enn positivt da det er lett å vippe «amatørene» i sin favør. De som ikke er kildekritiske nok. Man ser gjentatte ganger at folk ser seg blind på forelskelsen de har gjort og dermed rettferdiggjør den til en hver pris. Det er en stor faktor til at flere som har nølt med å selge, fortsatt sitter med de i dag. Det går ikke an å post noe annet.

Jeg har selv opplevd tilsvarende fall i annen aksje. Jeg er ikke noe bedre jeg. Men jeg kan innse at ting har gått gale. Ting er ikke rosenrødt etter et fall på 37%. Men det ser det jo ut til at folk nekter å innse.

7 Likes

stAMy, hva tror du om PCI ?
Virker det eller er alt bare scam ?
Tror du GGK kommer på markedet ?
Tror du PCI kan forbedre effekten av cellegift, vaksiner og nukleinsyrer ?

9 Likes

Da kan jeg forstå din negative reaksjon på haussingen når du ikke kjenner det faglige grunnlag for å hausse dette selskapet.

18 Likes

Enig at man bør vokte seg vel for å skape et ekkokammer, men et gjentagende problem er mengde energi som blir lagt ned i de kritiske innleggene versus de positive. Selv om kursen tildels har kollapset vil ikke det nødvendigvis tilsi at de kritiske med påfallende lite gjennomtenkt argumentasjon er de som har grunn til å slå seg selv på brystet i etterpåklokskapens lys.

9 Likes

Hva har endret seg siden kurs 87,40 og til i dag ? Man kan jo lure.
Fortjener vi dette da?

7 Likes

Hvordan kan du kalle skribenter her inne for haussere eller noe i det hele tatt hvis du ikke forstår innholdet? Har ikke satt seg inn i caset også lirer du av deg sånne gloser?? I lol’d :+1:

12 Likes