Jeg er minst like skuffet som de fleste her, men jeg vil minne om at utgangspunktet for mange 1000 innlegg her siste 7 mnd har vært basert på dette:
“The research collaboration runs to
the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months
(until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.”
Som i kombinasjon med flere utsagn om at en oppdatering skal komme i Juni har ledet oss til der vi er nå. Ut fra dette har det her blitt utledet alt fra ingenting til de villeste avtale og oppkjøpspriser. Den spikersesuppa må vi selv ta ansvar for. At de bommer på guiding må de ta ansvar for.
Hvor kritisk er det å bomme på guiding på en oppdatering av “…evaluate the potential…” prosessen med et svar som i praksis sier “vi trenger mer tid”? Det ekstremt skuffende for meg og andre som håpet på mangedobling nå. Jeg hadde overbevist meg selv om at var gode sjanser for at det kom en kommersiell avtale. Men nå som dette har fått synke inn, så er jeg tilbake der hvor jeg var for et par tre mnd siden. Utover at vi har fått bekreftet at AZ ikke er i en situasjon hvor de vil betale alt de har for å få tak i teknologien asap zulu, så er det ikke mye som har endret seg. Jeg forventer at det har vært fremgang i øvrige prosesser i tiden som har gått og at vi dermed er nærmere forløsningen på PCIB i sin helhet enn vi var når meldingen over kom.
Å fremme ønsker om utskiftelse av PW og Ronny nå er å snu kappa etter vinden og vil ikke føre til noe godt. Det er bare støy.
Dette forumet har vært en ekstremt god kilde til informasjon for meg og sikkert mange andre, men de siste månedene har det gått i kraftig nedoverbakke her. Jeg prøver meg på en innstendig bønn om at vi nå forsøker å legge denne ballen død og løfter blikket opp og frem. Det er der fremtiden ligger.