Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Vi burde diskutert det fundamentale. Men nå fikk vi en trigger som har overlatt kontrollen til trading og TA inntil videre. (Strengt tatt bidro vel TA også til å kjøre kursen opp over Arctic sitt kursmål.)
Fikk et pusterom på 45 nå. Men liker ikke retningen på den siste “hammeren”.

Får si som Savepig, at det får bare spille seg ut. De som kjenner selskapet og det fundamentale får handle basert på det de mener selskapet er verdt.

pcib

2 Likes

Kunne ikke la være +2k til meg… hehe hadde jeg ikke nok.

Men få håpe at noen i topp 20 kjønner at PW har en meget stor job å gjøre med å forklare seg.

2 Likes

Synd og skam at det ikke var mulig å komme med meldingen innen 30.06 med påfølgende oppklarende podcast. Hadde gjort underverker for klimaet fremover, vel og merke om PW hadde hatt noe vettugt å si. Men sånn er livet.

4 Likes

Snakkes outsider :wave:

2 Likes

Jeg er minst like skuffet som de fleste her, men jeg vil minne om at utgangspunktet for mange 1000 innlegg her siste 7 mnd har vært basert på dette:

“The research collaboration runs to
the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months
(until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.

Som i kombinasjon med flere utsagn om at en oppdatering skal komme i Juni har ledet oss til der vi er nå. Ut fra dette har det her blitt utledet alt fra ingenting til de villeste avtale og oppkjøpspriser. Den spikersesuppa må vi selv ta ansvar for. At de bommer på guiding må de ta ansvar for.

Hvor kritisk er det å bomme på guiding på en oppdatering av “…evaluate the potential…” prosessen med et svar som i praksis sier “vi trenger mer tid”? Det ekstremt skuffende for meg og andre som håpet på mangedobling nå. Jeg hadde overbevist meg selv om at var gode sjanser for at det kom en kommersiell avtale. Men nå som dette har fått synke inn, så er jeg tilbake der hvor jeg var for et par tre mnd siden. Utover at vi har fått bekreftet at AZ ikke er i en situasjon hvor de vil betale alt de har for å få tak i teknologien asap zulu, så er det ikke mye som har endret seg. Jeg forventer at det har vært fremgang i øvrige prosesser i tiden som har gått og at vi dermed er nærmere forløsningen på PCIB i sin helhet enn vi var når meldingen over kom.

Å fremme ønsker om utskiftelse av PW og Ronny nå er å snu kappa etter vinden og vil ikke føre til noe godt. Det er bare støy.

Dette forumet har vært en ekstremt god kilde til informasjon for meg og sikkert mange andre, men de siste månedene har det gått i kraftig nedoverbakke her. Jeg prøver meg på en innstendig bønn om at vi nå forsøker å legge denne ballen død og løfter blikket opp og frem. Det er der fremtiden ligger.

35 Likes

Når det kommer til voksenopplæring er det kun en ting som gjelder. Det er å gå på trynet. Da kan det være man lærer. Så til alle som tror Snøffelen går på vannet og Jonas Einarsson er mannen som setter aksjekursen: lær nå!

4 Likes

Plukker uten å sette seg inn i caset, troverdigheten stiger :fishing_pole_and_fish:

8 Likes

Det er ikke det som er poenget mitt. Jeg tror ingen ting. Jeg har ikke satt meg godt nok inn i casen og det er heller ikke det jeg prøver å påpeke. Du misforstår.

Jeg gir opp :man_facepalming:t4: Lykke til videre.

Voks opp… du får frem poenget mitt veldig godt. Takk!

Jeg skal plukke i denne når krakket er ferdig. Slapp helt av.

Jeg har jo god tid til å lese meg opp blant dere hausere som kan berike meg med kunnskap! Det har jo blitt sagt her nå at argumentene er så gode. Samtidig som jeg kan få en svinbillig inngang langt lavere enn svært mange her? Perfekt!

1 Like

“Er man superpositiv og overoptimistisk så hagler det med likes og emojis. Er man kritisk så har man blitt flådd.” Dette er i stor grad korrekt og ja det kan være problematisk hvis noen ikke evner å skille “likes” fra “fakta”. Jeg tror allikevel du er noe unyansert. Min erfaring er at faktafeil (både positive og negative) ganske raskt blir korrigert av de samme “hauserne” altså de med inngående kunnskap til teknologien. Begrunnet kritikk innbiller jeg meg er velkomment som en motvekt og realitetssjekk, utsagn som “denne skal i 30 fordi jeg tror det” uten ytterligere begrunnelse kan vi vel alle enes om at ikke er ønskelig.

14 Likes

Bånnstøting inntraff kl. 11:47 på 44,35

Herfra går det bare en vei - oppover! Til neste smell i skuta. Vanskelig å se den grense under vann. :cold_face:

Livet er herlig, ikke en kjedelig dag i biotek!

3 Likes

Helt enig med innleggene dine StAMy. Eneste jeg har sett på Pcib-tråden siste månedene er reker, vin og noe flåklypa-memes. Hvis noen har hatt et snev av realisme har det blitt delt ut godt over 20 klovnefjes. Det er vel fort disse som er klovner nå…

4 Likes

En oppdatering fra Sørlendingen hadde vært interessant :slight_smile:

3 Likes

Denne reaksjonen er jo et perfekt eksempel på poenget til stAMY.

Hvis man er overbevist om at det ender med en lukrativ avtale som fører til at PCIB-kursen kommer til å skyte i været i løpet av året, hvorfor reagerer man da så kraftig på kritiske innlegg?

1 Like

Store kraftige svinger det siste året. Børsen følger ikke resultatene men kanskje mest følelsene. Hva kan vi gjøre for at fagfolket kan komme til det beste resultatet, det som er best for samfunnet?

2 Likes

Trøste. Nå nådde vi et nytt bunnivå her. Bry seg om PCIB «uten å ha satt seg inn i caset». Ha meninger om hvor kursen skal videre. «Plukke» på gunstig tidspunkt, og skal sette seg inn i PCIB fremover.
Takke for seg og komme tilbake to minutter etterpå.
Er det seriøst mulig!

15 Likes

Du er bare så… forutsigbar, kammerat. :zzz:

2 Likes

Du kan jo glede deg over at du fikk din tid i solen takket være den siste melding om utsettelse.

2 Likes

Er noe av det jeg skrev feil?

Overbevist på at ggk forsvarer kurs 80, AZ avtale er og forblir reke bonus med en liten dash av flåklyppa. Ikke kom her uten å sette deg inn i caset som han forrige outsideren som skulle plukke aksjer uten å gjøre noen form for vurdering. Det luktet svidd gearing av dere begge :fire: :man_firefighter:

5 Likes

Hvis du tror noen av meningene mine påvirker kursen i noen som helst grad, så kan jeg love deg at det gjør det ikke.

1 Like