Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Dersom du ikke tror at meningene dine betyr noe, hvorfor bruker du da av tiden din til å formidle dem her på dette forum?

4 Likes

Slutt å plage folk med ubegrunnede påstander - argumenter eller vær vittig i det minste! Litt selvinnsikt bør man forvente. Punktum

3 Likes

Her støtter jeg Aaleby. Det er ubegrunnede, kristiske innlegg av velbegrunnede positive innlegg som ikke har vært særlig populært. Virker ikke for meg at dere skiller dette, men generaliserer, noe som er en uting uansett hva du snakker om.

9 Likes

Hvor er denne tråden egentlig på vei?
Kan man ikke heller dele sine tanker, småprate om PCIB og oppføre seg som folk - som den er ment til å være. Dette har jo utviklet seg til en barnslig kranglearena for bulls mot bears. Setter pris på at det innimellom slaga blir delt gode, konstruktive innlegg som jeg faktisk kan lære noe av. Både for opp- og nedgang i tiden fremover. Resten er bare barnslig drittslenging.

Selv har jeg blitt bitt av FOMO-basillen og gått på en forhåpentligvis midlertidig smell, men jeg har ikke behov for å kalle optimistene (som faktisk har satt seg inn i caset) for haussere. Liker man ikke disse “hausse”-innleggene, så slutt å følg tråden. Håpløst å få noe meningsfylt ut av ubegrunnede innlegg blottet for argumentasjon.

Igjen, takk til alle som holder seg saklig og deler informasjon og tanker rundt caset slik at jeg får noe nytte av det.

42 Likes

Har du hørt om GGK? Eller legger du alle eggene dine i AZ kurven???

2 Likes

Kanskje en ide å flytte fokus tilbake på PCIB istedenfor hverandre ?
Pål Falck er en flink fyr.
Han mente at kursmålet må heves betraktelig når Asia blir inkludert i Release.
Noen som husker denne :

17 Likes

AZ mot ny ATH -

4 Likes

Kan ikke tenke meg en særlig mer nedrig fremtreden enn de som føler behov for å pirke for pirkingens skyld borti aksjonærer som nettopp har gått på en sviende smell. I særdeleshet når de ikke har anstendighet til å legge ved så mye som et snev av innhold i ytringene. Alt handler om å få solet seg i glansen av ens egen påståtte fortreffelighet, fremsatt på ynkeligste vis i en smørje av udokumentert etterpåklokskap.

25 Likes

Jeg tilhørte også gruppen som trodde det var svært gode muligheter for en avklaring, med avtale, før fellesferien. Og det basert på hvordan jeg har tolket hva som er blitt sagt av PW + det som er skrevet i børsmeldinger og oppdateringer til markedet.

Når det er sagt skjønner jeg at det trengs mer tid mtp mye tid er gått bort i COVID19-situasjonen, og jeg tror ikke sannsynligheten for en avtale er noe mindre nå enn den var før, tvert i mot.

PCI-teknologien er hva jeg vil kalle disruptive, og før eller senere vil vi få gjennombruddet på den internasjonale scenen.
Og det er ikke slik at hvis det går et halvår så er teknologien out of date.
Nære eksempler på det er Photocure sitt Hexvix. lansert i år 2000, eller Cevira, som kunne ha vært på markedet i 2013 om et BP hadde pushet det fra første stavtak.

Amphinex er groundbreaking på samme måte som Mercks Keyruda, og det tok litt tid før Merck fikk øynene opp for pembrolizumab (Keytruda), selv om de selv satt på produktet!

Vi sitter på gull, og da gjelder det å være en kald fisk. Jeg er hellig overbevist om at AstraZeneca blir mer og mer imponert over produktet jo mer de får innsyn og lærer om det.

107 Likes

Her er en 10 år gammel artikkel
Det har stormet mange ganger før rundt dette selskapet.

(Henrik Lund, internasjonal forskningssjef i giganten AstraZeneca, utelukker ikke at det kan bli aktuelt å investere i PCI Biotech, ifølge artikkelen.)

9 Likes

Trenger nok tålmodighet her siden det ikke ligger noen nyheter på lager før januar 2021.

Det alle har visstnok har glemt i denne turbulente ventetiden på avklaring med AZ er jo verdien av hele pipelinen og andre samarbeid som PCI har. Selskapet går ikke under på om det blir noe utav samarbeid med AZ, dette blir bare en formidabel bonus i tillegg. Det er lurt å ha et perspektiv på hva er det man investerer i, og ikke bare en kortsiktig gevinst. PCI er så myyye mer enn et samarbeid med AZ. Er ikke litt i tvil om at dette vil gå bra, og at kursen kryper oppover igjen når dette vanvittige panikksalget er over! Verdien i selskapet er jo der fremdeles!

10 Likes

FOMO er ikke en død naturlov…

PCIB kommer snart tilbake.

4 Likes

[/quote]
Vi sitter på gull, og da gjelder det å være en kald fisk. Jeg er hellig overbevist om at AstraZeneca blir mer og mer imponert over produktet jo mer de får innsyn og lærer om det.
[/quote]

AZ vet allerede PCIB er gull, og etter fellesferien har de avtalt at gullet skal sikres.

14 Likes
12 Likes

Snakket om nyheter :slight_smile:

Jeg synes det selvsagt er kjipt at andre taper penger, men å innta en offerrolle og synes synd på seg selv fører jo ingen steder. Å være kritisk til PCIB er slettes ikke det samme som å gå til personangrep mot aksjonærene.

Dette får meg til å stille samme spørsmål som jeg gjorde tidligere; hvorfor er man lei seg over et kursras dersom man er skråsikker på at kursen uansett kommer til å stige ved en senere anledning?

PCIB ser ut til å ha et utrolig stort potensiale, men det har jo de fleste selskap. Det betyr nødvendigvis ikke at dette potensialet kommer til å bli utnyttet.

Uansett ønsker jeg alle lykke til videre! Tror det er på tide for meg å trå ut av dette ekkokammeret, lol.

3 Likes

Man skal kjøpe når blodet flyter.
Jeg tipper mange av de som har solgt aldri har hørt om Release. De har bare hørt om AZ (som fortsatt er på banen).
Hva er noen måneder i “bio-tid” ?

18 Likes

Alt handler om hvordan man er kritisk. Forventer nesten at man skjønner såpass. Forøvrig; kursras, dels som følger av råtten kommunikasjon fra CEO, er lite ønskelig uansett hva man måtte mene om fremtiden.

6 Likes
  • fimaVACC publisering i high-level tidskrift

  • fimaVACC deal

  • Asia FPD - og event. partner for Asia

  • NAc deal med AZ

11 Likes