Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

De fleste av oss som sitter med PCIB-aksjer ønsker selvfølgelig en avtale med AZ og forsøker å tolke utsettelsen inn i en avtalekontekst. Men er det bare et tappert forsøk på å roe vår egen usikkerhet og tvil?
Jeg håper tolkningen markedet gjør viser seg å være feil, men sikker er jeg ikke. Og jeg tror ikke AZ vil ha problemer med finansieringen uansett størrelsen på avtalen.
Jeg håper “evaluering av potensialet” handler om at PCIB har sett at mulighetene som ligger i en avtale er større enn det de så for seg tidligere i år. At det ikke ble sagt noe under presentasjonen i mai, kan rett og slett være at de ikke hadde konkludert ennå.

3 Likes

For min del handler det i alle fall ikke om å berolige meg selv eller fjerne noen tvil.
Jeg prøver oppriktig å pusle sammen et bilde hvor jeg dessverre mangler litt for mange av puslespillbitene. :slightly_smiling_face:

Jeg tolker det inn i en avtalekontekst, fordi det er det jeg vurderer som mest sannsynlig.

Hva skal ellers være bakgrunnen for at man trenger 12+ måneder for å evaluere/bli enige?
Dersom AstraZeneca ikke var interessert ville jo samarbeidet nå blitt avsluttet forlengst og no-deal ville vært et faktum.

14 Likes

Det finnes noen nivåer mellom å være ekstremt interessert og lite eller ikke lenger interessert.
På meg virker det som om PCIB presset AZ til forhandlingsbordet, og at det først og fremst er vårt selskap som ønsker en avtale, mens AZ ligger litt på været og evaluerer.
Men dette er synsing som det meste her nå. Jeg kan ta feil, og håper jeg er langt ute på jordet.

2 Likes

Pharmaceutical Sciences is a department within AstraZeneca Biopharmaceutical R&D. The Pharmaceutical Sciences’ mission is to transform molecules into investigational medicines, meeting the unmet needs of future patients. Advanced Drug Delivery (ADD) is a department in Pharmaceutical Sciences. Our portfolio of projects spans traditional small molecules, proteins, oligonucleotides to RNA based therapeutics across AstraZeneca’s therapy areas and our mission is to transform diverse modalities into investigational medicines.

We now seek a talented, motivated Scientific Director (Senior Principal Scientist (SPS)) to lead a preformulation team in Gothenburg, Sweden . The role will lead the proof-of-concept testing of new drug delivery technologies and help us drive the delivery of nucleotide based and peptide therapeutics, drug targeting, and local delivery for the Biopharmaceutical R&D portfolio. As ADD Preformulation Scientific Director (SPS) you will provide discovery support, input to compound and excipient design/selection as well as lead development and scale-up of formulations including analytical methods for clinical development, when the activities are conducted via partnering or outsourcing. You will also contribute to science strategy across ADD, Pharmaceutical Sciences and Biopharmaceutical R&D and be active in the science community in terms of presentations and publications

Your broad understanding of the discovery to launch drug development process, and excellent stakeholder management skills will ensure your ADD team provides first class scientific input and enabling insight to key functions across Pharmaceutical Sciences, Biopharmaceutical R&D as a whole, and beyond. You will be reporting to the Head of Advanced Drug Delivery and collaborate closely with other ADD teams located in Waltham/US, Cambridge/UK and Gothenburg/Sweden.

Essential Requirements

  • Ph.D degree in a relevant scientific discipline.
  • Industrial experience including with outsourcing/partnering in new modality formulation and/or analytical method development spanning discovery and early development
  • Track record as a scientific leader, providing scientific challenge and direction to team members.
  • Ability and proven track record in influencing drug substance and product design
  • Knowledge of the overall drug research and development process from Discovery through to Launch, and an appreciation of how Pharmaceutical Sciences disciplines contribute to R&D and the broader business
  • Understanding of the Astra Zeneca’s disease areas to enable influencing of drug and drug product design.
  • A leader of a product development scientific skill discipline including external visibility through publications, presentations and networking activities. Capable of and desire for continuing to develop self in this arena.
  • Exposure to multiple disciplines in Pharmaceutical Development, CMC, and related functions
  • Prior experience of leading, coaching and developing a team of scientists and experience of leading and managing change processes
  • Innovative, with a passion for driving scientific excellence and a continuous improvement mind-set.
  • Strong project management skills, with experience of managing external collaborations.
  • Innovative, with a passion driving scientific excellence and a continuous improvement mind-set
  • Ability to effectively communicate, network and build strong collaborative relationships with stakeholders across disciplines and cultures, internally and externally.
  • Thorough understanding of principles, applications and management of Safety Health and Environment (SHE) and Good Manufacturing and Laboratory Practices (GMP/GLP).

Apply now to join us and help turn ideas into life changing medicines!

For more information about the position please contact Annette Bak, Head Advanced Drug Delivery at annette.bak@astrazeneca.com

We encourage you to send your application as soon as possible, as we will screen candidates on a continuous basis, but no later than August 31st, 2020.

38 Likes

Å utlisensiere teknologien med eller uten eksklusivitet er to vidt forskjellige ting. Vil tro det er her det har vært en endring fra AZ. AZ ønsker ikke å dele teknologien med andre i indikasjoner de har forsket med svært gode resultater, som for alvor visste seg sommeren 2019 (PW har sagt at AZ fikk økt interesse sommeren 2019). Jeg vil tro PCIB ikke vil utlisensiere Nac eksklusivt i viktige indikasjoner/sykdommer uten å ta seg svært godt betalt, med solid upfront. Solid upfront er nødvendig på teknologi, som forklart av @Sorlendingen tidligere i dag.
I tillegg kan som noen nevner covid-19 ha forsinket beslutningsprosessene internt i AZ.
Så spørst det om AZ møter opp etter sommeren og ønsker eksklusivitet i enkeltindikasjoner, hele Nac, eller byr på hele selskapet. Jeg vil tro Vacc også virker forlokkende pga vaksinekappløpet (som vil ha flere runder), samt at AZ har blitt bedre kjent med PCIB og teknologien de siste 6 mnd. Kanskje så godt kjent at de forsøker å kjøpe alt sammen. For å oppsummere teknologien anbefaler jeg at dere leser dagens innlegg av @Snoeffelen og @Sorlendingen.

14 Likes

Spennende. Noe helt spesielt som peker i pcib sin retning eller er dette blant de stillingene innen delivery som har blitt diskutert her siste månedene ?

1 Like

Etter å ha lest innlegget til Sørlendingen, som sikkert flere med meg har lest, innser jeg at fallet til 45 er en overreaksjon.
Det vil derfor forbause om aksjekursen ender under 50 ved ukeslutt. Vi ser nok heller sluttkurs rundt 55 innen ukeslutt.

11 Likes

Passar in på fimanac. Kan så klart passa andra samarbeten oxå.

The role will lead the proof-of-concept testing of new drug delivery technologies and help us drive the delivery of nucleotide based and peptide therapeutics, drug targeting, and local delivery for the Biopharmaceutical R&D portfolio.

As ADD Preformulation Scientific Director (SPS) you will provide discovery support, input to compound and excipient design/selection as well as lead development and scale-up of formulations including analytical methods for clinical development, when the activities are conducted via partnering or outsourcing.

4 Likes

Nei, men selv ikke AstraZeneca har f.eks. 50 milliarder i likvide midler gjemt mellom sofaputene, slik at de kan snu seg fort rundt og kjøpe FimaNac.

Det vil ta noe tid å få ordnet finansene, og det er flere ledd med byråkrati og prosesser man må gjennom for å godkjenne dette høyere opp i AZ-systemet.

3 Likes

Mens vi venter på VACC-nytt, skader det ikke å lese denne artikkelen (eventuelt på nytt):

ABSTRACTS
Therapeutic development

109P - Phase I Clinical Study for Validation of Fimaporfin-Based Photochemical Internalisation: A Novel Technology for Enhancing Cellular Immune Responses Important for Therapeutic Effect of Peptide-and Protein-Based Vaccines

[P.K.Selbo 1]
[S.Janetzki 2]
[M.J.P.Welters 3]
[H.Olivecrona 4]
[S.H.van der Burg 3]
[T.Otterhaug 4]
[A.Hogset 5]

1 Department of Radiation Biology, Oslo University Hospital - The Norwegian Radium Hospital, Oslo, Norway

2 ZellNet Consulting Suite 25-S, ZellNet Consulting, Inc., Fort Lee, NJ, USA

3 Department of Medical Oncology, Leiden University Medical Center, Leiden, Netherlands

4 Medical, PCI Biotech AS, Oslo, Norway

5 Research, PCI Biotech AS, Oslo, Norway

Available online 13 January 2020.

8 Likes

Behøver ikke være noe som helst spennende, men noen som kan fransk som kan se hva dette gjelder? Ble lagt ut nå etter midnatt, og PCIB nevnes sammen med en rekke andre selskaper samt covid-19 . Jeg kan ikke et ord fransk.

Link: http://infamous.fr/2020/07/15/marche-therapeutics-oligonucleotidique-2020-tendances-mondiales-de-lindustrie-taille-applications-analyse-swot-par-les-principaux-acteurs-cles-et-rapport-de-prevision-jusquen-2026/

7 Likes

Er en Liste over de viktige nøkkelaktørene innen Oligonucleotide Therapeutics Market Report

3 Likes

Google translate artikkelen. Fin lesing

Ellers tror jeg at vi har en strålende fremtid i Pcib :slight_smile:
Bare å holde seg unna salgsknappen selv i de mest frustrerende periodene.
PCIB har store muligheter til å lykkes!

Om vi lykkes tror jeg forumet går bananas og kollapser :joy:.
Flere her må ta seg ferie og roe ned! Vi må handle rasjonelt selv om alt ikke går på skinner!
Det er 2 parter som skal bli enige! Vi vet ikke hvem som trenger mer tid eller hvorfor! Det kan like gjerne være gode nyheter som dårlige!
Greit å fordøye det før en klikker på forumet og selger alt med «frustrasjonen-rabatt»

Tips - la aksjene i Pcib ligge rolig noen år OM du har tid og er likvid

6 Likes

Det er faktisk fullt mulig at astraZeneca har henstilt ovenfor PCIB foreløbig å stille i ro publiseringen av den forventede artikkel i et internasjonalt ledende medisinsk tidsskrift , det kan passe med tidslinjen og konkurransen som foregår mellom BP

6 Likes

Jeg vet ikke, men enig i dine bekymringer. Som enkelte andre her allerede har påpekt. PCIB er en mygg sammenlignet med AstraZeneca. Sistnevnte en gigant som har råd til å vente eller hale ut tiden i forhandlingene med PCIB. Og selv om PCIBs teknologi er unik pr idag, må man regne med at det jobbes med konkurrerende løsninger der ute, som for alt vi vet gjør PCIBs teknologi avleggs. Nå høres jeg ut som en baisser, men jeg er egentlig i utgangspunktet positiv, forsiktig positiv. Men etter de siste ukenes hav av haussing, må det være rom for litt «malurt i begeret» eller «stikke fingern i jorda» om det er lov å si.

6 Likes

Det virket ikke så interessant. (?)
“I sammenheng med det globale COVID-19-utbruddet gir denne rapporten 360-graders analyse av forsyningskjeden, fra import og eksportkontroll til regional regjeringspolitikk og innflytelse fremtid på bransjen…”

Ser lovende ut

3 Likes

Etter 440 stemmer så er det interessant å se at hele 47% tror på en avklaring på høsten i september eller oktober. Hvis man inkluderer august så er man oppe over majoritet på 60%. Dette sier meg at (TI) markedet fortsatt er positiv på en tidlig avklaring. Dette samenlignet med avstemningen som var i januar der de fleste mente på juni.

Med tanke på at markedet ser fremover så byr dette inn til en stabiliserende kurs og stigning før høsten kommer.

5 Likes

I biotek kjempes det om å komme først, ikke sist.

16 Likes

Hvor har du 50 mrd fra?