Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Når ser vi 50 igjen? :ship:

Screenshot 2020-07-16 at 10.41.30

2 Likes

En definisjon av begrepet «evaluere» blir først interessant hvis dette settes inn i en kontekst – altså hva sier meldingen at skal «evalueres»?. Din tilnærming om at «evaluering" ikke inkluderer "kommersielle forhandlinger» synes å legge til grunn at det kun er data fra før nyttår som skal evalueres. Det er i så fall ikke korrekt. Les meldingen! Som det fremgår skal partene bruke tiden til «evaluation of the potential for a further collaboration». Å evaluere potensialet for videre samarbeid utelukker så absolutt ikke at partene forhandler om de kommersielle sidene av en avtale. Dette er selvsagt helt sentralt for et samarbeid. Ergo så inkluderer meldingen muligheten for kommersielle forhandlinger.

19 Likes

Løfter man nesa littegrann er det ikke vanskelig å se hvem som blir tapere i dette «spillet». Tapere er de som ville «straffe» selskapet (og egne penger) med å selge aksjer.
Vinnerene blir de som benyttet muligheten.
Rimelig sikker på det.

18 Likes

Da ser det ut som om trenden har snudd, godt er det.
Vil Takke både Snøffelen og Sørlendingene for gode og enkle betrakninger rundt status PCIB.
Om ikke det er kursdrivende, så er det godt å se gode innlegg av de eminente skribentene som bidrar positivt blant alle frustrerte innlegg.
Tusen Takk :ok_hand::muscle::smiling_face_with_three_hearts::blush:

26 Likes

Ja, og det var jo en av hans store tabber; å røpe status i forhandlingene og hvor mange/få parter man forhandlet med.

Etter det hadde han indirekte vist kortene til sin motpart og hadde ikke så mye å forhandle om. Som vi vet gikk det jo i dass.

Regner med at Radforsk har kjørt opplæring av alle CEOer i basal forhandlingsteknikk etter dette, spesielt de som kommer fra en forskerbakgrunn.

3 Likes

Heisen går oppover, den!
Trykket akkurat på 80-knappen.

La oss ikke lure av tradere med korrekturlakk på etg.knappene…

6 Likes

Jeg ryddet av “sommer traden” jeg hadde i PCIB og sitter igjen med “basis” beholdningen (risk-off med tanke på eksponering). Garantert flere som har gjort det samme.

alle som solgte til 46 på open

image

9 Likes

Det har stemt det? 14 juli ned 15 juli ned 16 juli starter ned og så snur. På aksjer som er ned tilsvarende har det snudd på tredje dag. Ikke 3 dager full ned og på 4 skal det snu.

2 Likes

Jeg er nå klar for en bølge av gode meldinger! Dette halve året bør bli bra. Håper vi slipper flere sleivspark, lissepasninger til kortsiktige tradere og shortere, samt selvmål av ledelsen. Nå er tiden inne for å levere på RELEASE. Ser frem til Q2 presentasjonen 26. august. Håper vi får noen meldinger før den tid (innrulleringer eksempelvis) men jeg stålsetter meg for at AstraZeneca meldingen kommer 1. januar 2021. Klok av skade og ikke akkurat imponert av PCIB sitt tempo så tar jeg heller og legger listen fryktelig lavt! Da bør den ikke rives!

18 Likes

Det fine med å være balls deep i biotech er at man med tiden blir herdet mot store svingninger i kursen. Finnes det bransjer med større volatilitet der ute?

7 Likes

I så fall er det vanskelig å føle mye sympati for de som kaster kortene uten å først lese hva selskapet faktisk melder. Samtidig hjelper det lite å lese en melding isolert hvis man ikke først har satt seg såpas inn i caset at man har forutsetninger for å forstå hva som faktisk meldes. Den siste tiden har meglerhusene meldt om rekordstor pågang fra nye kunder og jeg tror faktisk at det er en del nye spekulanter som undervurderer viktigheten av å velge seg ut noen få selskaper som de bruker tilstrekkelig med tid på å lese seg opp på før man handler. Se for eksempel hva som skjedde i KOA/KOA-ME som for mange fremstod som fullstendig irrasjonelt. Sikkert nedlatende å si, men jeg sier det likevel :blush:

6 Likes

Meldingen om evaluation of the potensial of osv er lite konkret. Det meldingen med noenlunde sikkerhet sier er at en prosess der en kartlegger muligheten for fremtidig samarbeid e.l , skal foreligge innen utgangen av 2020. Dette betyr ikke at forhandlinger skal pågå i dette tidsrommet, men formuleringen utelukker ikke at så skjer. Så la ikke disse voldsomme forventningene ta av helt igjen.

Mye kan skje før 26.8…i år , altså. Manges tanker om at AZ-avtalen drar så lenge ut i tid , kan vise seg å være feil…ikke se bort fra at det brenner under føttene på AZ…Roche pluss flere ligger nok i sivet

2 Likes

Ja mtp tidligere meldinger så tyder jo alt på at de var både godt i gang og langt på vei i forhandlinger. Hvorfor de så må ha mer tid kan vi bare spekulere i men tror neppe de trenger 6 mnd. Her kan vi alle bli overrasket!

3 Likes

Dette er en mistolkning av hva tredagersregelen ved brå kursfall er. Når kursen raser sånn som vi ser her, så er det en dynamikk som starter med at svake hender blir rystet løs, folk reduserer risiko, noen må selge pga belåning.

Så når tradere ser at her er det volatilitet og volum så kommer de inn og er med på å bidra til å sette en bunn i aksjen, men de vil gjerne ut igjen ganske fort også, som oftest innen tre dager.

Så kort sagt, så vil close på fredag forhåpentligvis fortelle oss en god del om hva som blir kursnivåene aksjen kommer til å ligge på videre.

6 Likes

Er det derfor kursen fallt fra 85kr :joy:! Helt utrolig i så fall. Trodde mange det nu ikke var muligheter med kommersielle forhandlinger som du sier @anon63950876! Fordi det stod evaluation period? De største eiere ser ut til å sitte i ro og dette viser kanskje at alle bør og må sette seg inn i selskap det investeres i slik at mulig forståelse blir bedre. Ikke stole på andre enn egne vurderinger.

Århundrets misforståelse i så fall?

Mange faktorer å vurdere for å finne utfallsrom. Jeg forsøker å holde øyne på verdiene og det fundamentale (fokus på ballen) i det kjente og kjære ved RELEASE studiet. Synes Pål F som kan biotek og verdivurderinger i Arctic sec og som selv sa konservativ vurdering ved kursmål 84-86kr har gode facts & figures i analysen. Og det er som sagt uten mulig Asia sites som vil kunne mangedoble markedsgrunnlag.

Det blir i så fall fantastisk å få Asia sites go og bekreftet. Gjør underverker med mangedoblet pasienter også for kursmål!

8 Likes

Asia sites kommer jo ! Det er vel ingen tvil om det!

6 Likes

Ser mange henger seg opp i bruken av begrepet “evaluere”. Som nevnt tidligere tror jeg at det er et bevisst valg av partene her å bruke begrepet “evaluere” i stedet for “forhandle”. Kan være mange taktiske grunner bak et ordvalg i en slik prosess.

14 Likes