Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Personlig tror jeg ikke det er lurt å bygge opp forventninger til at utfallet av AstraZeneca meldingen kommer med det første, har vi ikke hatt nok skuffelser for en stund? Nå må skuta «lappes sammen» og vi må komme oss til hektene igjen etter den kraftige turbulensen. De korte pengene i dette caset kan for øvrig «sod off» :stuck_out_tongue_winking_eye:

Har respekt for trading, gevinstsikring og alt dette her, men det irriterer meg grenseløst at vi befinner oss i et selskap som til de grader legger opp til at det skal lønne seg å drive på med slikt. Man bygger opp det man tror er en solid portefølje som plutselig forvandler seg til et korthus som raser sammen. Aksjonærene blir lurt til å tro at fundamentet er solid betong, mens det i virkeligheten er stråhus! Ulven får derfor herje så mye den vil med oss! Ære være de som har sikret seg på 70 og 80 tallet gjentatte ganger og sluppet å være om bord på turen ned i kjelleren igjen (jeg føler derimot at jeg traff rute 74 i Stigespillet for n-te gang). Det er å strø salt i såret når man leser om alle disse geniene som gjentatte ganger selger dyrt og kjøper billig! Jeg føler meg naiv og dum siden jeg ikke klarer å utnytte dette selv.

image

Vi har tre plattformer og fimaNAc delen er faktisk en opportunistisk «approach» nærmest uten kostnader for vår del. Det er RELEASE som er og skal være motoren og den bør smøres slik at den er velfungerende! Gi oss en kvartalsrapport med mye snadder, som for eksempel over 40 aktive klinikker! Fortell oss mer om Asia! Taiwan og Sør-Korea må vel snart kunne ha en pasient på blokka? USA er jeg redd har så mange utfordringer med Covid-19 at jeg tipper H1 2021 er første mulighet til å innrullere noen fra dette «kontinentet.» FimaVACC forlanger jeg snart nyheter fra! Hvis ikke dette kommer på plass før Q2 gjennomgangen blir jeg nok en gang skuffet! Hvordan selskapet har klart å stå opp som en løve og ned som en skinnfell rundt denne plattformen er ganske urovekkende. Hva skjer? «Enlighten us, please!»

Akkurat nå tenker jeg faktisk «f¤#! hele AstraZeneca» - siden vi må konsentrere oss om «smooth execution» av RELEASE. Orker ikke flere hiccups rundt denne ekstremt viktige studien! Ellers synes jeg følgende gif symboliserer PCIB før og etter 13. juli, i alle fall slik jeg oppfattet situasjonen (bytt ut Doing Yoga med PCI Biotech):

For de som kjenner til 80 tallets delikatesser på musikkfronten forventer jeg at refrenget til Yazz & the Plastic Population – The Only Way Is Up blir PCIB sin kjenningsmelodi resten av året! God sommer og lykke til med investeringene :sunny:

17 Likes

Inntil vi vet mer så betyr evaluere, evaluere.

Å si at evaluere betyr å forhandle er feil, i alle fall inntil selskapet sier noe annet.

1 Like

Nå er jeg personlig ferdig med å analysere ordet «evaluere», men til ditt innspill så vil jeg si at nærmest samtlige av disse synonymene kan være relevante elementer i en forhandlingsprosess.

3 Likes

Vedsette, ta stilling til, taksere, sette pris på, estimere, anslå, beregne, vurdere, overveie,verdsette osv osv; kan alle bli brukt som i en del av en forhandling?

2 Likes

Ja klart dette har elementer i seg av dette.
Men det kan også være at de evaluerer data og ikke ev oppkjøp.
Inntil vi har ett definitivt svar så er det litt far-fetched å si at de er i diskusjoner om oppkjøp ut ifra det vi vet pr. i dag.

2 Likes

Vel, kan det vaere slik at dette og er flyttet 6 mnd. frem?

1 Like

Naar det kommer til evaluering av forskningsdatatene, var AZ i foelge PW ferdig med dette i mai. Naa er det evaluering av samarbeidet (avtale aktivitet) som staar paa tapetet, noe som betyr avtaleforhandlinger.

3 Likes

Du tar ikke poenget mitt her.

1 Like

Mulig det, men synes allikevel detet er ett relevant spoersmaal. Kan PCIB selge AZ resultatene til andre BP selskaper i dag, eller maa de vente til det videre avtaleforholdet til AZ er avgjort,

1 Like

Alle Biotek selskap er ett straahus, frem til en avtale det foelger penger med er paa plass! Vet man ikke dette, boer man holde seg unna biotek aksjer. Det er vel kun mellom 5 og 10% av alle nyoppstartede biotek selskap som lykkes. Allikevel er jeg nesten helt sikker paa at jeg valgte det rette biotek selskapet naar jeg valgte og investere i PCIB.

1 Like

Det er vel ingen som har påstått at eventuelle forhandlinger nødvendigvis må gjelde et «oppkjøp». Det er mange former for kommersielle avtaler som det kan forhandles om, for eksempel ulike former for lisensieringsavtaler.

5 Likes

Nå driver vi å tygger drøv på fliser som noen liker å spikke. Men i mitt vokabular er evaluering i utgangspunktet mer omfattende enn kun vurdering av forskningsdataene alene. Men f.eks. hvordan PCIBs teknologi passer inn i AZs fremtidige strategi, eksisterende portefølje og de mange andre samarbeidsprosjektene konsernet har gående, overslag over tidsbruk, kostnader og potensiale, etc.

Jeg er også litt undrende til fokuset på eiendomsretten til dataene. Dersom de er ekstremt gode, går AZ videre. Dersom konsernet velger å gi dem fra seg til fri avbenyttelse, er de ikke det, altså ekstremt gode. I alle fall ikke med AZs øyne.

2 Likes

Jada, men oppkjøp av feks NAC plattformen har vel vært nevnt flere ganger.

Vel det spoers hvordan det passer inn i deres profil. Tar man en sammenligning med musikkartister f.eks. vet jeg at Madonna ble refusert rundt 50 ganger, foer hun ble fanget opp av ett selskap som tjente milliarder av kr. paa henne. Tipper selskapene som ikke synes hun var god nok, angret seg rimelig bra i ettertid.

Og PCI teknologien er ikke statisk. Se hva de har funnet ut med ultralyd naa. Og det kan og vaere en viss type molekyler som fungerer mye bedre enn andre. osv. osv. For min del er jeg helt sikker paa at PCI teknologien vil lykkes. Det er kun snakk om og finne det riktige utstyret og parre det med riktig(e) medisin(er) saa vil det funger godt… For min del, virker det som AZ allerede har gjort dette, naar de har lykkes med levering av naked mRNA> Dette vil helt sikkert foelges opp med andre suksesser senere.

6 Likes

Da holder vi begge tommelen opp for at AZ i så måte er det riktige konsernet for oss den dagen de sier seg ferdig med evalueringen. :call_me_hand:

4 Likes

Jo, det er klart det “kan” være de gjør de.
Men det kan også være de evaluerer noe annet.

Have you ever done a deal?

With all respect, in any possible dealmaking, a huge evaluation job is made in a possible due dilligence process!

EVALUATION is probably the greatest factor of importance in due dill :bomb:

Hence, in any possible negotiation process

And these process has been described in several stock exchange notices, the first back in Nov 2019. And Lately the one which caused a huge fall in the Share price. The one that you ref to! OSE and the market is fully informed about the process of possible dealmaking! They needed more time! Easy as that :partying_face:. Is it not obvious that these stock exchange notices may imply that these companies may end up with one or more commercial agreements??? IF they agree on terms??? Look at Q presentations eg. and radforsk. What does the market think the companies are evaluating or discuss after research cooperation since 2015 :wink:?
[/quote]

Tenk at noen tror at under evalueringsperiode at det ikke kan forhandles om noe??? :partying_face::partying_face::partying_face:

Selve Essensen i due dilligence og forhandlinger :partying_face:

De vurderer hva og om de vil benytte PCIB teknologien i indikasjon eller indikasjoner? Hva annet skal de prate om :sweat_smile:.

Hvis de skal benytte mRNA teknologien finnes det en oversikt over historiske over slike avtaler innenfor mRNA (se snøffelens oversikt). De er ENORME!

Om det blir avtale her er MULIG men ikke sikkert. Det er essensen i hva som evalueres og forhandles om.

Det er ikke kaffeslabras :joy::joy::joy:

3 Likes

Ord kan fortolkes og forstås på mange måter.

Hva ligger bak bruken av valgte ord kan være ekstremt gjennomtenkt for å sette sin egen agenda fremst (få frem sitt budskap på en kalkulerende måte). Men ord kan også være tvetydig, må settes i kontekst av budgivers muligheter til å kommunisere, og trengst riktig ører og kontekst for å forstå.

“Å lese mellom linjene” og se det store bildet hjelper på å forstå andre hvor kommunikasjons formen har sine begrensninger. Er man CEO er man helt klart hemmet av å drive klar og tydelig kommunikasjon som andre (som regel aksjonærer) ønsker.

BP kommenterer stort sett aldri på forhånd av en prosess i motsetning til small-caps, hvor de må tenke på fremtidig emisjon og tilgang til cash…

Det retail investorer mangler er å se det store bildet, tolke ord og utrykk feil samt ha en for stor og optimistisk tanke om produktets verdi (sett i forhold til motpartens ønske om samarbeid).

“Know your place and act accordently”

1 Like

Utvidelsen ut året, gjelder den videre forskning for AZ ,eller et det bare evaluering av innsamlede data og videre forhandlinger??

1 Like

Det som er problematisk er at det finnes en ganske liten gruppe av brukere som sitter store deler av dagen og skriver repetitive innlegg som underslår volatilitetsrisken som ligger i aksjen.

Så kan de føle seg truffet de som vil.

22 Likes