Observerer at der er noen på forumet som ikke kan akseptere at noen av oss er optimister.
Greit nok.
Når en selv satser sparekapitalen gjennom et langt liv så må en jo være mega-optimist eller feil skrudd sammen oppe i toplokket.
Dette er et stadig gjentagende fenomen at noen setter seg på sin høye hest og henger optimistgruppen ut som noe moralsk bedervet dritt som lokker uskyldige nye forumsdeltagere ut på tynnisen.
Eier av forumet burde kanskje ha en fast tekst i headingen på hver ny post som redgjør for risiko og fare for påvirkning og konsekvenser.
Så litt synsing om fimaCHEM:
Dersom denne passerer FDA og blir medisin så skriver vi historie med ny teknologi på markedet.
Der er noen som er bekymret for at ny teknologi skal seile opp og gjøre det vanskelig for PCIB med sin deliveryløsning og for all del , det kan jo skje.
Men BP/Biotek har jobbet i flere 10 år med denne problematikken (20-40år) uten å få till noe som ville fått et meget stort antall medisiner effektive og et svimlende beløp selvsagt.
At PCIB sin PCI-teknologi plutselig ikke skulle være aktuell lenger sett på bakgrunn av tid og svimlende beløp for BP hvert år lagt ut har jeg svært lite tro på.
Så den dagen det blir publisert at delivery gåten er løst så vil det ryste hele systemet.
Som sagt , mange 10års investeringer i alle BP historisk og pågående den dag i dag representerer ufattelige summer og mange produkter er selvsagt kommet på markedet men gjennombruddet er ikke kommet.
Skal AZ få dette billig?
fimaNAc er innerfileen på PCI-teknologien.
FimaCHEM i gallegangskreft.
Liten og ingen konkurranse…hvorfor?
Hva er grunnen til at dette området er nesten uten konkurranse?
Grunnen er at alle har gitt opp.
Og hvorfor det?
Teknologien eksisterer ikke og bile duct cancer er noe av det vanskeligste å prøve seg på.
Pr i dag er der ingen godkjent behandling.
Det er hær PCIB skal slå gjennom og danne utstillingsvindu for denne nye teknologien.
Så kom den hersens koronadritten og vil nok ha en negativ innvirkning på release-studien. (som vel for alle andre biotek med studier pågående).
Er hospitalene nedstengt for alle studier så ligger det jo i kortene at dette har en negativ komponent men vi får håpe de klarer å minimalisere de negative effektene.
Hadde ikke dette skjedd så ville kanskje CHEM demonstrativt vist hva denne teknologien er i stand til , men det kommer det kommer.
FimaCHEM og spredning av kreft:
Abscopal effekt skal være mulig å vise og måle utifra hvorledes RELEASE studien er utformet (randomisert)
Dette er superspennende og vi snakker om en kraftig effekt (20-30%).
Ved flere behandlinger , kan da løsningen på spredning av kreft løses med mange behandliner?
Hva skjer dersom en gjentar behandlingen med abscopal effekt?
Øker effekten , lik eller reduseres den?
FimaCHEM og dobbel behandling.
PCIB har tidligere behandlet med dobbel behandling men antallet er lavt men ettersom jeg kan errindre så var resultatene imponerende.
Andre spennende områder for fimaCHEM:
-Behandlingen er en fysisk prosess og ikke en biologisk. Dette innebærer vel at kroppen ikke kan tilpasse seg behandlingen og opparbeide resistens.
-Prosessen er målrettet (virker kun der en lyser)
-Effekten av behandlingen kan trinnløst justeres .
-Så godt som ingen bivirkninger
-PCI-teknologien er en forsterkermekanisme.
Dersom et nytt produkt skulle true pci-teknologien så kan en bare gi PCI sammen med den nye truende konkurrenten og vips…vi har et ENDA bedre produkt.
(dette siste selvfølgelig kun dersomPCI -teknologien går sammen med det nye produktet).
Mitt valg er å være med på reisen så får vi se hvorledes det går.
Lykke til
Pågår det forhandlinger mellom AZ og PCIB?
PW satte ned foten for videre partnersamarbeide med AZ og demonstrerte klart og tydelig at nok var nok (etter utallige utvidelser fremsatt av AZ).
Kan være flere grunner til dette men en hovedgrunn må jo være at PCIB mener at tiden for å inngå en avtale som gir kapital til PCIB gjennom utlisensiering eller annet er moden (overmoden sågar).
Dersom dette ikke handler om kapital så hvorfor tvinge den pågående forskningen mellom partnerene innen fimaNAc til opphør?
Da kunne en jo like godt fortsatt med det en hadde av samarbeidsform.
En får kalle det det en vil men i min verden så forhandles det med BP om en ny samarbeidsform som innebærer penger i kassen til PCIB.
Det bekreftes også av et utsagn fra PW i en kvartalsrapport i spørsmåldelen , ikke lenger til stede på hjemmesiden så det blir en påstand fra meg men so what.
Jeg husker det jeg husker og det er godt nok for meg.
Men , vi er jo i forhandlinger om partnerskap
Vil jo være tull fra ende til annet dersom de pågående behandlingene ikke skulle dreie seg om money og så får en slenge på at de andre partnerene nok presser på for å få status hvor de står m.h.t eksklusivitet og hvorledes dette eventuelt påvirker deres forhold til PCIB samarbeidet.
Der må jo foreligge kontrakter inngått ved forskningssamarbeidets start som dekker dette forholdet.
Er ikke sikkert at PCIB ved gjeldende kontrakter engang gis tillatelse til eksklusivitet til AZ.
Dette kan være grunnen til PW’s væremåte i denne saken.
Er sannelig ikke sikker på om de andre partnerenes forhandlinger vil bli lagt ut så åpent som AZ .
Vi våkner kanskje bare til feks.vis en melding som dette…
Biontech har inngått en lisensavtale med PCIB…
Lykke til