Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Jeg regner med at de fleste som diskuterer her inne eier aksjer i selskapet og er derfor interessert i at det går best mulig for selskapet. Men når en legger for mye inn i meldinger eller leser for mye mellom linjene, så blir man ofte skuffa, og aksjen dundrer i bakken når “negative” meldinger presenteres, ref siste fall.

Å være edruelig er ikke det samme som å ikke være optimist.

3 Likes

Man kan sikkert betrakte volatilitet som en risiko, men den slår ut begge veier og medfører også muligheter for større kursoppgang enn det som ligger i kortene der og da . mao “risiko for kursoppgang”.

8 Likes

Uten tvil risiko! Aksjemarked generelt og ikke minst bioteksektor spesielt har stor risiko. Årsaken er at brorparten mislykkes og de få som lykkes får en enorm mulig oppside. No free lunch! Belåning i aksjemarked mener jeg er galskap. Gjentatt hundre ganger. Påpekte at helsesektoren internasjonalt gikk som en kule sammmen med sektoren vannkraft når covid førte til krakk. Jeg mente det var paradoks mot verdivurdering norsk biotek og PCIB. Oppgangen kom også til Norge for sektoren. «Noen» syntes jeg var optimistisk :sweat_smile: og slitsom og påpekte TA osv?

Likevel at facts og figures i Arctic analyse viser verdivurdering basert på noe mer håndfast RELEASE må også være lov å påpeke. AZ samtaler pågår og er som i Arctic analyse gitt tilnærmet null verdi. Like greit :partying_face:

Jantelov og den der det er kult å være kritisk uten forklare hvorfor er helt topp?

At noen diskuterer OM det pågår aktivitet for mulig kommersiell avtale DA bør det aksepteres at blir diskutert når «noen» stadig trekker fram semantikk om og om igjen.

Hvor gjøres det ikke evaluering der det pågår forhandlinger eller evaluering av all info/datarom som er kjernen i due dilligence prosesser?

3 Likes

Uten en avtale det foelger penger med paa plass, maa man regne med volatilitet. Og whats the problem. Aksjekursen vil gaa dit den skal naar avtalene begynner og rulle inn uansett. Har ikke en gang sett paa aksjekursen idag. Den bryr meg fletta frem til PCIB lykkes med og inngaa avtaler det foelger penger med, eller mottar ett bud.

Og skulle det ikke skje, er pengene tapt, noe jeg visste den dagen jeg kjoepte PCIB aksjer. Its a gamble. Regel nr. 1 sett ikke penger paa boers du ikke har raad til og tape, og regel nr. 2. laan aldri penger for og kjoepe aksjer, saafremt ikke boersene har krakket. Kun da er det smart. Men da kan du til gjengjeld laane/satse hvor mye du vil.

2 Likes

Når jeg ser kritikk for å være for optimistisk eller for negativ, uten andre argumenter, gjerne etterfulgt av klovnefjes, skjønner jeg umiddelbart at vedkommende ser seg selv som “rett-troende” eller moralsk opphøyet.
Det er bra, for da slipper jeg å kaste bort mer tid på å lese innlegg fra vedkommende.

23 Likes

Leser mellom linjene? Utsagn fra CEO er grunnen til både hypen og fallet.

Per walday har latt lite gå til fantasien når det kommer til dato for avklaring. Utfallet vet ingen enda.

Dere skribenter som har kommet etter fallet er sykt gode på etterpåklokskapens jamring.

4 Likes

Mye hårsårhet her inne. Det er ikke Optimismen som blir kritisert, men den omtrentligheten som preger en del av innleggene. En hver bør forstå det reelle innhold i den opprinnelige meldingen. PCIB fikk med seg AZ til å klargjøre for seg selv innen 30.6 om de var interessert i å ta i bruk den metoden som partene hadde videreutviklet sammen ut fra PCIBs grunnteknologi. Nå er altså fristen utsatt til utgangen av 2020. Og det sier seg selv at det er AZ som «har bedt» om det. Innen den tid må vi regne med at AZ viser så mye folkeskikk at de klargjør for seg selv om de er interessert i å gå videre med PCIB og hvordan. Deretter må dette meddeles PCIB. Dette bør senest skje rundt årsskiftet. Er AZ interessert, vil det skje forhandlinger. PR i dag kan ingen ,selv ikke de synske blant oss, vite hva som kommer til å skje og når. Meldingen sier ingenting om at det kommer til å forhandles i det halvåret vi er inne i. At den enkelte aksjonær tror det blir forhandlinger i dette halvåret, er jo helt OK. Men det kan ikke utledes fra de meldingene som er kommet.

2 Likes

Enig i at ingen kan vite hva som kommer til å skje, men jeg skjønner heller ikke at “det sier seg selv at det er AZ som «har bedt» om det”. (utsettelse)

Årsakene til utsettelsen vet bare innsiderne, men jeg synes Sørlendingens antagelse om at AZ ønsket eksklusivitet virker sannsynlig. Det vil berøre de andre selskapene i FimaNac

7 Likes

Jeg synes det er henimot litt naivt hårdnakket å påstå at det ikke forhandles - samtidig med hva som enn foregår

4 Likes

Det er mange x - faktorer som vi ikke kjenner til.
Kanskje de forhandler, kanskje Covid har forskjøvet planene til AZ, kanskje noe annet.

1 Like

Det er vel heller ikke slik (som man kan få inntrykk av i enkelte innlegg) at PCI har hatt alt på vent og vil fortsette med det til avklaring er gjort. PCI sin egen forskning og utvikling går videre som før. Både egen og med andre samarbeidspartnere vil jeg tro ?

2 Likes

Vel enten har PCIB bedt om utsettelse, eller så har AZ ikke gitt tilbakemelding innen 30.6 og PCIB innvilget utsettelse , eller så har AZ bedt om utsettelse. Velg alternativ selv!

Eller så har forhandlingene tatt lenger tid enn først planlagt. Kanskje fordi AZ har ønsket eksklusivitet.

11 Likes

I så fall burde Pcib meldt til børsen/sine aksjonærer at forhandlinger var i gang og ville fortsette på ubestemt tid så det er lite sannsynlig

Ny oppdatering fra Nucana med 70 aktive sites inkludert Taiwan og Korea.

1 Like

Innrømmer at jeg tviler på din agenda når du skriver dette.
Jeg tror derimot at PW & co er så pass sikre på en avtale med AZ , at det er grunnen til at de ikke benyttet seg av sjansen til å kjøre emisjon da kursen var over 80.

11 Likes

Svært lite sannsynlig at PCIB hadde satt en ny utvidet frist, om de ikke hadde signaler om at det var bryet verdt!

6 Likes

Det eneste som er sikkert pr dd er at det ikke kommer noen melding de neste ukene. Skulle det skje vil PW få kjeft fra både “venn og fiende”. Med begrunnelse med ulik innfallsvinkel. For tidlig/sent. Forrådt alle varianter av aksjonærer inklusiv traderne. Osv.

Kunne like godt reist på ferie uten tilgang til nett. Men siden jeg allerede er på ferie bortfaller det alternativet.
Men jeg har muligheten til flere høydare i baklommen:
Stille i nærmeste fergekø for å medvirke til forsøk på ny rekord i stille lengde.
Stille til intervju i Nordlandsnytt siden bilen har tyske skilter?
Eller fortsette å glede meg over Bodø Glimt.
Eller bare å lese fundamentaltråden.

1 Like

Gitt det negative du skisserer, hvorfor har du investert?

Hva er så bra at du legger bort alle dine bekymringer og allikevel velger å kaste pengene dine etter selskapet?

Du må jo være stokk dum, løgner (:smirk:) eller ha en virkelig god grunn til å gjør det i såfall.

9 Likes

Observerer at der er noen på forumet som ikke kan akseptere at noen av oss er optimister.
Greit nok.
Når en selv satser sparekapitalen gjennom et langt liv så må en jo være mega-optimist eller feil skrudd sammen oppe i toplokket.

Dette er et stadig gjentagende fenomen at noen setter seg på sin høye hest og henger optimistgruppen ut som noe moralsk bedervet dritt som lokker uskyldige nye forumsdeltagere ut på tynnisen.
Eier av forumet burde kanskje ha en fast tekst i headingen på hver ny post som redgjør for risiko og fare for påvirkning og konsekvenser.

Så litt synsing om fimaCHEM:

Dersom denne passerer FDA og blir medisin så skriver vi historie med ny teknologi på markedet.
Der er noen som er bekymret for at ny teknologi skal seile opp og gjøre det vanskelig for PCIB med sin deliveryløsning og for all del , det kan jo skje.
Men BP/Biotek har jobbet i flere 10 år med denne problematikken (20-40år) uten å få till noe som ville fått et meget stort antall medisiner effektive og et svimlende beløp selvsagt.
At PCIB sin PCI-teknologi plutselig ikke skulle være aktuell lenger sett på bakgrunn av tid og svimlende beløp for BP hvert år lagt ut har jeg svært lite tro på.
Så den dagen det blir publisert at delivery gåten er løst så vil det ryste hele systemet.
Som sagt , mange 10års investeringer i alle BP historisk og pågående den dag i dag representerer ufattelige summer og mange produkter er selvsagt kommet på markedet men gjennombruddet er ikke kommet.
Skal AZ få dette billig?
fimaNAc er innerfileen på PCI-teknologien.

FimaCHEM i gallegangskreft.
Liten og ingen konkurranse…hvorfor?
Hva er grunnen til at dette området er nesten uten konkurranse?
Grunnen er at alle har gitt opp.
Og hvorfor det?
Teknologien eksisterer ikke og bile duct cancer er noe av det vanskeligste å prøve seg på.
Pr i dag er der ingen godkjent behandling.
Det er hær PCIB skal slå gjennom og danne utstillingsvindu for denne nye teknologien.
Så kom den hersens koronadritten og vil nok ha en negativ innvirkning på release-studien. (som vel for alle andre biotek med studier pågående).
Er hospitalene nedstengt for alle studier så ligger det jo i kortene at dette har en negativ komponent men vi får håpe de klarer å minimalisere de negative effektene.

Hadde ikke dette skjedd så ville kanskje CHEM demonstrativt vist hva denne teknologien er i stand til , men det kommer det kommer.

FimaCHEM og spredning av kreft:
Abscopal effekt skal være mulig å vise og måle utifra hvorledes RELEASE studien er utformet (randomisert)
Dette er superspennende og vi snakker om en kraftig effekt (20-30%).
Ved flere behandlinger , kan da løsningen på spredning av kreft løses med mange behandliner?
Hva skjer dersom en gjentar behandlingen med abscopal effekt?
Øker effekten , lik eller reduseres den?

FimaCHEM og dobbel behandling.
PCIB har tidligere behandlet med dobbel behandling men antallet er lavt men ettersom jeg kan errindre så var resultatene imponerende.

Andre spennende områder for fimaCHEM:
-Behandlingen er en fysisk prosess og ikke en biologisk. Dette innebærer vel at kroppen ikke kan tilpasse seg behandlingen og opparbeide resistens.

-Prosessen er målrettet (virker kun der en lyser)

-Effekten av behandlingen kan trinnløst justeres .

-Så godt som ingen bivirkninger

-PCI-teknologien er en forsterkermekanisme.
Dersom et nytt produkt skulle true pci-teknologien så kan en bare gi PCI sammen med den nye truende konkurrenten og vips…vi har et ENDA bedre produkt.
(dette siste selvfølgelig kun dersomPCI -teknologien går sammen med det nye produktet).

Mitt valg er å være med på reisen så får vi se hvorledes det går.

Lykke til

Pågår det forhandlinger mellom AZ og PCIB?

PW satte ned foten for videre partnersamarbeide med AZ og demonstrerte klart og tydelig at nok var nok (etter utallige utvidelser fremsatt av AZ).

Kan være flere grunner til dette men en hovedgrunn må jo være at PCIB mener at tiden for å inngå en avtale som gir kapital til PCIB gjennom utlisensiering eller annet er moden (overmoden sågar).

Dersom dette ikke handler om kapital så hvorfor tvinge den pågående forskningen mellom partnerene innen fimaNAc til opphør?
Da kunne en jo like godt fortsatt med det en hadde av samarbeidsform.

En får kalle det det en vil men i min verden så forhandles det med BP om en ny samarbeidsform som innebærer penger i kassen til PCIB.
Det bekreftes også av et utsagn fra PW i en kvartalsrapport i spørsmåldelen , ikke lenger til stede på hjemmesiden så det blir en påstand fra meg men so what.
Jeg husker det jeg husker og det er godt nok for meg.

Men , vi er jo i forhandlinger om partnerskap

Vil jo være tull fra ende til annet dersom de pågående behandlingene ikke skulle dreie seg om money og så får en slenge på at de andre partnerene nok presser på for å få status hvor de står m.h.t eksklusivitet og hvorledes dette eventuelt påvirker deres forhold til PCIB samarbeidet.
Der må jo foreligge kontrakter inngått ved forskningssamarbeidets start som dekker dette forholdet.
Er ikke sikkert at PCIB ved gjeldende kontrakter engang gis tillatelse til eksklusivitet til AZ.
Dette kan være grunnen til PW’s væremåte i denne saken.

Er sannelig ikke sikker på om de andre partnerenes forhandlinger vil bli lagt ut så åpent som AZ .
Vi våkner kanskje bare til feks.vis en melding som dette…

Biontech har inngått en lisensavtale med PCIB…

Lykke til

17 Likes