Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Klarer du å skrive noe som er litt positivt om pcib eller er alt bare natta? Merkelige vinklinger du klarer å lire av deg. Bir forhåpentligvis veldig bra til slutt skriver du, men alt du lirer av deg før og etter indikerer det motsatte hvor alt som kan gå galt har gått galt. Rart at du interesserer deg for en aksje der alt er så svart.

6 Likes

16 Likes

Hvilke konkurrenter (i flertall faktisk)? Så vidt jeg vet er det ingen andre enn Pcib som holder på med inoperabel extrahepatic gallegangskreft. Siteaktivering går smått? De har aktivert alle siter i EU minus en i England. De har aktivert minst 5 i US. Det var vel totalt 40 siter de planla for. De har no minimum 35, inkl. Mayo clinic som er verdensledende. De er i gang med å aktivere flere siter i Taiwan og Sør Korea. Dette dobler pasientgrunnlaget for Chem i gallegangskreft. Dette åpner også for Japan som er et stort marked. Positivt eller negativt? Du finner nok noe negativt der og om du leter :wink:

Vedr. Vacc. Hva er det som tyder på at de ikke er noen samarbeidsavtaler på gang? Dette kan du umulig vite noe om og blir svada fra ende til annen. For alt du/vi vet kan de være i sluttforhandlinger med flere ang. både Nac og Vacc.

Utdatert poster sier du? Dette har Snøffelen svart på at presentasjonen er rettet mot pasienter i USA. Hva skal disse pasientene vite om siter i Asia etter? Ingenting.

Du skriver mye svada og synsing som er vinklet på en negativ måte. Alt du skriver kan enkelt plukkes fra hverandre, noe som viser at du tar fundamentalt feil i flere av dine synspunkter. Det er lett å tre fram fra mørket med negativt svada når kursen faller tilbake, for da kan man forsvare alt det negative tullet man kommer med. Kursen faller jo så da må jeg jo ha rett… Slike som deg forsvinner fort når kursen stiger igjen, for da har du ingenting å komme med.

17 Likes

Tydelig at du har mitt innlegg i tankene selv om det isåfall er parodiutgaven du serverer. “Ubegripelig at kursen ikke hopper i taket” skriver du, mens mitt poeng var at det er ubegripelig at kursen halverer seg på en nyhet som er positiv/nøytral i den forstand at den forsterker troen på at vi ender opp med en eller annen avtale. Det ville være oppsiktsvekkende om man skulle trenge enda et halvår på å komme til den konklusjon at et videre samarbeid ikke er aktuelt. Før halvåret var omme var dette absolutt en mulighet man måtte ta i betraktning - ergo er utsettelsen et indisium for at en negativ konklusjon er utelukket.

8 Likes

Dersom jeg hadde hatt samme pessimistiske tro på den kommende høsten som deg, hadde det eneste fornuftige vært å solgt meg ut for heller å kjøpe billigere inn igjen senere.
Har du noen god grunn for å bli sittende over all denne elendigheten som du spår?

5 Likes

Det er vanskelig å vite med sikkerhet hva som vil skje. Jeg er for dårlig på å trade ut fra det tekniske, men synes det er spennende og interessant hvor ofte de beste treffer. Jeg tør ikke sitte uten aksjer.

Jeg har dog vektet meg ned, så får vi se om jeg blir nødt å løpe etter i slutten av august eller om det kommer flere “nøytrale” nyheter som vil sende kursen ned.

Det er en del som er veldig opptatt av å skrive i denne tråden hva de selv kjøper og selger. Dette blir rent offtopic og helt uinterresant.

Følgende tråd egner seg fint.

6 Likes

Godt salg!

Edit:
Gir du en heads-up i forkant, så jeg får overført midler til å handle billige aksjer?

Her var det mye edder og galle!

Du har altså muligheten til å selge ca en tredjedel av aksjene i selskapet? Imponerende, men svært lite troverdig.

Det vil kanskje gjøre noe med aksjekursen, men dette vil ikke ha noe å si for selskapet. De har det de trenger av penger en god stund fremover, og så lenge det ikke er behov for en emisjon har ikke kursen noe å si om du dumper “din tredjedel” av selskapet annet enn at det sikkert blir et hylekor her inne.

Supert for de som sitter med midler til å kjøpe vil jeg tro. Jeg er klar!

Det finnes en funksjon på Tekinvestor som heter “rediger”. Bruk den.

1 Like

Solobakk var garantert påvirket av et eller annet i natt :fire:

1 Like

Det var jo dumt. Enda en skribent man ikke kan lytte til lenger, som har hatt noen gode innlegg tidligere.

Jeg kan forøvrig informere om at jeg har fullmakt til å KJØPE 11,7 millioner aksjer. :hugs:
Den eneste hindringen er at jeg trøbler litt med finansiering.

15 Likes

Kan du ikke starte en slik Spleis da? \o/

1 Like

God morgen Prozac nation!
Ser at stemningen er som mellom februar og mars, da de tungmedisinerte fikk sine 5 minutter i rampelyset og like før alle skulle løpe etter aksjene. :slight_smile:
For en stund siden skrev jeg også at det er aldri dumt å ta gevinst på vei opp. Nå har det toget gått og nå er det de tålmodige som blir belønnet av aksjemarkedet. Hold ut, logg av og ta litt frisk luft.

29 Likes

Spørsmål til Snøffelen eller andre som føler seg kallet. Tror du vi kan forvente “andre” nyheter før samtalene med AZ er i mål eller er det meste avhengig av hva dem kommer frem til der?
Vi har jo samarbeide med flere samt at vi er på partnerjakt i Asia ( eller er vi ikke det ?)
Synes det er merkelig stille i fra selskapet på alle fronter og “markedet” har jo allerede konkludert med no deal for det gjenspeiler kursen. I følge Snøffelen - Arctic med flere så er jo bare FimaCEM verd over 80 kr og ut i fra dette så betyr jo avtalen/ikke avtale med AZ ingen ting?
Synes situasjonen er temmelig u-oversiktelig for tida og kursen er hisides sunn fornuft.

7 Likes

Sent august så kan fomo settes inn igjen hvis makro ikke blir helt på trynet. Desverre ser det ut til at USA med sin corona situasjon og Kina forhold ødelegger en god del av børs klimaet.

Gode/dårlige vaksine resultater kan snu hele bildet på hodet. Har fått litt større tro på at PCIB kan være i diskusjoner med AZ ang corona vaksine og dette var grunnen til forlenget forhandlinger.

Asia partner kan komme om ikke lenge.
FPD USA uteblir nok en stund til.

2 Likes

FPD i Asia og USA kan komme før avklaring vedrørende AZ. Det samme gjelder FimaVacc publisering i en tidsskrift.

Sånn sett ganske greit å forhold seg til, og jeg forventer ikke noe annet. Selv om andre ting kan komme ut av det blå.

FimaChem stod for 80% av kursmålet på 86 når kursen var i 30 også. Men det er jo bare et kursmål. Du skjønner sikkert selv at en eventuell avtale med AZ betyr noe.

4 Likes

Vi er nok “alle” enig i det du skriver Arve… Sommer og ingen melding i det kortsiktige bilde, styrer nok dagens kurs. Men én overraskelse hadde gjort seg :+1::blush:
Det skal ikke mer til enn at Artic gjentar kursmål et sitt og en halvårlig statusrapport ifra selskapet, slik andre velger å gjøre. Så hadde vi fått litt “ro i rekkene”
Alt dette er kjempe vanskelig å si noe sikkert rundt pga som flere påpeker - Hvor langt og dypt har PCIB og AZ kommet i videre sammabeid/forhandling.

Skulle PCIB ha mulighet til å informere litt på alle plattformer, så burde det ha kommet og ikke bare henvise til Q presentasjon i august. :blush:

3 Likes

Prøver igjenn.
Den utvidede avtalen med AZ, gjelder den bare analysering av innsamlede data,pluss forhandlinger.
Eller kan AZ teste videre???

1 Like

Det er helt riktig at det er et kursmål. Og det ble av Arctic sec analytiker sagt at det var konservativt?

Og når sant skal sies er analyse med kursmål 84-86kr det eneste med data input RELEASE på prising stats ODD historikk, data på onkologi, data på marked, konkurrenter og antall pasienter (eksklusiv Asia per nu) og ser til matkedsprising, LOA%, avkastningskrav, CF nåverdi?
Så helt bortkastet er det ikke å se til vurderingen :wink:

4 Likes