Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Børsmelding

Det er vel ingen som vet med sikkerhet…det eneste vi vet er det som stod i meldingen fra selskapet. Alt annet blir (u)kvalifisert synsing.
Evaluering…de sa vel opprinnelig at forskningen var ferdig 31.12.19, men de har ikke kommentert direkte hva evaluering betyr etter 30.6.20 :slight_smile:

Børsmelding 2019 - The research collaboration runs to the end of 2019

Slenger på en lenke til @arve1954 Vin til reker - DN i dag :smiley:

3 Likes

Den utsettelsen vi fikk har ut i fra slik jeg tenker en vesentlig større sjanse for avtale og at den blir solid for oss. “Virker på alt” tilsier at det nesten er umulig å komme med riktig pris på våre patenter og at det er hele årsaken til fristforlengelsen. Dette kan også være årsaken til at vi ikke får noe kjempesum i fanget men får være med å dele kaka i mange år fremover. Er drømmen å bygge et solid norsk selskap i denne sektoren så kan vi vel ikke få så mye bedre partner enn AZ.
Uansett hvilken konklusjon vi ender oppmed så vil det påvirke kursen ENORMT og derfor blir dagens nivå på grensen til komisk.
Den som kjøper nå gjør et varp som blir belønnet innen 6 mnd og det er kort tid på børs i denne sektoren.

13 Likes

Hvor er det solid støtte og finne ? Er det nede på 35 ? Har kjøpt litt tilbake på 47 og ser det litt an.

Med skjult undertekst:
- som det hittil er testet på…

Kristian Berg & Co hviler ikke! Patentbiblioteket vil vokse.
Fimaporfin/Amphinex aktivert av ikke bare rødlys, men kanskje også av fokusert og kalibrert ultralyd skaper vibrasjoner og sitring i mitt vev også! :smirk:

Ha en fin helg med von i hangande snøre

8 Likes

Andor du må ikke sammenligne denne bransjen med andre bransjer som prises ut i fra ordreinngang fortjeneste og fremtidsutsikter. I denne bransjen er det kun resultat i fra labben og om vi får noe som “funker” ut i markedet som bestemmer himmel eller helvete.
Anbefaler sterkt å skru tida litt tilbake og lytt til samtalen mellom Per og Pål Falck og spes det Per forteller om FimaCHEM og testen med 6 pasienter. Dagens overlevelse er 10-11 mnd og med PCIB sin dobbel “dose” økte dette til snitt 22 mnd og at en pasient fremdeles var i livet etter 3 år.
Det betyr enkelt å greit at ting funker men det må et større antall ( ca 180 tror jeg) for at dokumentasjon skal være mer “troverdig”.
For meg er dette godt nok til å sitte videre og det bekrefter nok en gang at kursen er tragikomisk.

6 Likes

Kursen er skuffende lav, men en stor del av årsaken er også ett veldig nervøst aksjemarked. Verden når daglige ATH’s (alt til helvete) og frykt preger det meste.

En god indikasjon på dette:

2 Likes

Det er klart at dette også er med på og dra ned kursen i Pcib.Og fortsetter striden mellom USA og Kina kan vi få videre fall i markedet.Da vil også kursen i Pcib også falle ,om det ikke kommer gode nyheter fra forhandlingene med AZ .

1 Like

Naar jeg ser hvem som er de stoerste aksjonaerene, og hva som har blitt sagt i de forskjellige podcastene, foler jeg meg rimelig sikker paa PCIB suksess.

For resultatene vi har oppnaadd, burde vaere mer enn gode nok til og ta neste steg.

Naar vet jeg derimot ikke, men haaper selvfoelgelig i foerste omgang paa en AZ deal.

4 Likes

Ta deg litt fri du også nå solo. Blir rolig noen uker nå.

Det kan hende Arve, men man vet aldri. For PCIB snakker garantert med flere enn AZ.

2 Likes

La oss ikke håpe folk mister hode om vi ikke hører noe før frist. For det er absolutt en mulighet, og får vi vite noe før så er det en bonus.

1 Like

Jeg tenker motsatt. Jeg forventer nyheter fra PCIB lang tid før frist. Plutselig!

Ser du historien med meldinger og kommunikasjon ser det for meg ut til at de i siste liten fikk behov for mer tid! Det kan da umulig være lang tid igjen? Ikke lenge siden PW uttalte innen Juni og most soon. Noe skjedde! Kan det være stor avtale, eksklusivitet? Fimavacc for å booste T Cell respons? Umulig å si selvsagt, men no deal burde lett vært kommunisert innen avtalt tid om det var AZ eller PCIB sin vurdering?

Innen RELEASE og den avsluttende fase ggk håper jeg Asia sites nyheter :pray:

Skjønner Giorgio, MEN nu ser det ut til at de fleste i PCIB ALLEREDE har forberedt seg på det værste og kursen har fallt fra 85kr til 45 kr ish. Eller et kursfall på 46% på EN mnd. Med slikt fall vil jeg karakterisere mood som at mange forbereder seg på no deal og fiasko i alle ben? Ville ikke karakterisert dette som at mange håper for mye med AZ (kursen halvert) :sweat_smile:

5 Likes

My point exactly. Tror svært mange småsparere tenker som deg. Meg selv inkl. Men jeg ska prøve i hvertfall å ikke håpe for mye på nyheter nå i nærmeste i tiden. Så kan jeg heller bli positivt overrasket om jeg tar feil. Håp på det beste og forbered deg på det verste er jo et kjent gammelt ordtak, som jeg tror har mye for seg her.

1 Like

Mulig det har blitt trukket frem tidligere i dag, men interessant at Moderna ikke har kontoll på patent av leveringsteknologien de bruker i vaksinen. Moderna - Marketwatch. Kanskje royalty her kan gi en ide om verdivurdering av utlisensiering av NAC.

På patentdelen har heldigvis PCIB stålkontroll.

16 Likes

Meget interessant💪. Enig, store verdier ser det ut til.

Lipid nanoparticle delivery technology har bivirkninger? (Nac teknologien om jeg har forstått det riktig har ingen).

Lipid delivery Tech brukes nu til å utvikle COVID-19 vaccine.
Nok et «tegn» på at fimaVacc teknologien (tillegg til fimaNac) til PCI Biotech KAN være årsak til at selskapene AZ og PCIB ønsket noe mer tid i vurderinger?

3 Likes

De 6 månedener er nok bare for å få ro fra (over ?) ivrige akskjeeiere.
Dette er spennende. At utsatt frist skal føre til en dårligere avtale enn 01.07, med Pcib sin teknologi og patenter, er nok kun en fantasi for tradere og de som fisker i rørt vann.

6 Likes

Noen ønsker jo at noen mister hode.
Men ikke noe fra Pcib eller markedet generelt tilsier noe slikt.
Tvert i mot.
Jeg gleder meg til det smeller oppover.

3 Likes

Tydelig at ting har endret seg mht handel mot helg. Før “fristen” ville flere sikre seg maks mot helg i tilfelle avtale i løpet av helgen. Nå er handelsmønsteret helt annerledes og ingen tror på nyheter i løpet av helgen eller så er det ferie-moduset som slår inn ? Pytt. God helg til alle.

5 Likes

Det snakkes om teknisk støttenivå.
28 er vel et rimelig solid støttenivå, dersom ledelsen forsetter å levere taushet framover mot årsskiftet ?

2 Likes

Når man ser hvordan de plages av COVID-19 i USA, og hvordan de stadig har støtte i aksjemarkedet, kan vi barre takke for at, vi ikke har tilsvarende situasjon her på berget, for da hadde vi ståt i 0… :joy: :joy: